Το τελευταίο βιβλίο του Γιάγκου Ανδρεάδη «Μνήμη Αντίστασης. Από το Πολυτεχνείο στα Πανεπιστήμια και στο Θέατρο» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ι. Σιδέρης, παρουσιάζεται στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου Σημείο τη Δευτέρα 8 Μαΐου στις 7μμ. Όπως αναφέρεται σχετικά «ερέθισμα για τη συγγραφή του υπήρξαν οι πρόσφατες συζητήσεις και αντιπαραθέσεις που ξεκίνησαν αφ’ ενός από το ζήτημα της φύλαξης των Πανεπιστημιακών χώρων και αφ’ ετέρου από το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 που συνεπάγονταν τη δραματική υποβάθμιση των πτυχίων των θεατρικών σχολών. Ζητήματα υπαρκτά που απαιτούν τις σωστές λύσεις».
Ο τίτλος Μνήμη Αντίστασης και η αναφορά στον αντιδικτατορικό αγώνα, στο Πολυτεχνείο αλλά και στις μνήμες του ελληνικού θεάτρου προτείνει να δούμε μαζί με τα παρόντα προβλήματα του πανεπιστημιακού και του θεατρικού χώρου όσα τείνουν να λησμονηθούν: «Εκείνα που, εφ’ όσον τα λησμονούμε, θα συνεχίσουν να επιστρέφουν ως πολιτικά και πολιτισμικά συμπτώματα. Για ποιο λόγο η μνήμη της αντιδικτατορικής αντίστασης και της εξέγερσης του Πολυτεχνείου κάποτε παρανοήθηκε ή και πλαστογραφήθηκε; Για ποιο λόγο τα ελληνικά Πανεπιστήμια υποφέρουν από μια δυσανεξία που δεν έχει για κύριο αίτιο την νεανική παραβατικότητα; Για ποιο λόγο η μνήμη του ελληνικού θεάτρου και η κληρονομιά των δημιουργών που το κατέστησαν διεθνές γεγονός κινδυνεύουν από την λησμονιά και την παρανόηση;».
Το βιβλίο ολοκληρώνεται με δύο παραρτήματα: Δύο αναδημοσιευόμενα κείμενα του Περικλή Κοροβέση και της Πέπης Ρηγοπούλου μιλούν για την Μνήμη της αντίστασης και της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και τον κίνδυνο παρανόησής τους. Και πέντε κορυφαίοι ξένοι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι από διαφορετικές χώρες παρεμβαίνουν για να εξηγήσουν πώς αντιμετωπίζουν το ζήτημα της φύλαξης τα δικά τους ιδρύματα.
Στην παρουσίαση εκτός από τον συγγραφέα θα μετάσχουν ο ιστορικός Τάσος Σακελλαρόπουλος, η ερμηνεύτρια και συνθέτις Νένα Βενετσάνου, ο δημοσιογράφος Πέτρος Ευθυμίου και η ηθοποιός και σκηνοθέτις Κάτια Γέρου. Στον χώρο θα εκτεθούν είκοσι δύο πρόσφατα ζωγραφικά έργα του συγγραφέα, με θέμα τη Μνήμη Αντίστασης
Ο Γιάγκος Ανδρεάδης σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρουσίασε τη διατριβή του με θέμα: «Ο Διόνυσος και η μανία στην Αντιγόνη του Σοφοκλή» στην Ecole des Hautes Etudes στη Γαλλία υπό τη διεύθυνση του Jean Pierre Vernant και του Pierre Vidal Naquet. Ερευνά, μεταφράζει και σκηνοθετεί έργα του αρχαίου ελληνικού δράματος και ασχολείται ερευνητικά και δημιουργικά με το θέατρο, τη λογοτεχνία και τη ζωγραφική, έχοντας παρουσιάσει τρεις εκθέσεις. Δίδαξε Αρχαία Γράμματα, Δημιουργική Γραφή, Θέατρο και Πολιτισμό στο Πάντειο, του οποίου είναι Ομότιμος Καθηγητής και σε άλλα πανεπιστήμια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, Ιστορία και Δραματολογία στην Ανωτέρα Σχολή του Εθνικού Θεάτρου όπου διαδέχθηκε τον Τάσο Λιγνάδη, Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμό στο Jawaharlal Nehrou University στο Δελχί, όπου εγκαινίασε την πρώτη ελληνική έδρα στην Ασία, και επίσης αρχαία τραγωδία στην Κεντρική Ακαδημία Δράματος στο Πεκίνο, όπου σκηνοθέτησε με Κινέζους ηθοποιούς την παράσταση “Ο Κύκλος του Οιδίποδα”, που κατόπιν επαναλήφθηκε από μικτό ελληνοκινεζικό θίασο στην Αθήνα και στους Δελφούς.
Επί δεκαετίες διηύθυνε το Κέντρο Κλασσικού Δράματος του Παντείου Πανεπιστημίου, που ίδρυσε σε συνεργασία με τον Μίνωα Βολανάκη. Στη δικτατορία υπήρξε μέλος της οργάνωσης Κίνημα 20 Οκτώβρη.
Στο συγγραφικό του έργο μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: Tσουνάμι (2006), Λαθρέμποροι (2007), Οι Αρχαιοκάπηλοι (2021), Στα ίχνη του Διονύσου, Από τον Αισχύλο στον Μπρέχτ, Ο γυρισμός του Οδυσσέα και ο Νόστος της ποίησης στην Πολιτεία, Συγκριτική Λογοτεχνία: Ο Ηλίθιος του Ντοστογιέφσκι και το μηδέν της γραφής, Πολιτικό Δοκίμιο-Ιστορία: H Aντίσταση της Μνήμης και Εγχειρίδιο εγκληματολογίας (Ανάγνωση του Λαμπρότητες και αθλιότητες των εταιρών του Μπαλζάκ).