3 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΕΖΑΡ (Καλύτερη ταινία, σενάρια, Ά αντρικός ρόλος)

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ – ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΓΙΑ ΧΡΥΣΗ ΑΡΚΤΟ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

24 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ

Υπόθεση:

Ο Σερζ Πιλαρντός (Ζεράρ Ντεπαρντιέ) μόλις έγινε 60 ετών και πρόκειται να συνταξιοδοτηθεί. Εργάζεται από τα δεκάξι του σε διάφορες δουλειές, αλλά, όπως διαπιστώνει η γυναίκα του Κατρίν (Γιολάντ Μορό), η οποία ασχολείται με αυτά τα ζητήματα, δεν υπάρχουν όλα τα ένσημα για τη συνταξιοδότησή του. Ορισμένοι εργοδότες παρέλειψαν να κάνουν τις απαραίτητες γραφειοκρατικές διατυπώσεις, με αποτέλεσμα ο Σερζ να πρέπει ή να εξαγοράσει τα ένσημα που λείπουν ή να τα μαζέψει. Μετά από παρότρυνση της Κατρίν, αποφασίζει να βγάλει από το γκαράζ την «αραχνιασμένη» αγαπημένη του μοτοσικλέτα, το Μαμούθ, και να γυρίσει στα μέρη που έζησε και δούλεψε στο παρελθόν…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κωμωδία, Γαλλία, Γαλλικά, Έγχρωμο, 89′, 2010

Πρωταγωνιστούν:

Ζεράρ Ντεπαρντιέ … Μαμούθ (Σερζ Πιλαρντός)
Γιολάντ Μορό … Κατρίν
Ιαμπέλ Ατζανί … Γιασμίν
Μις Μινγκ …. Μις Μινγκ
Αννά Μουγκλαλίς … κοπέλα με το γύψο
Μπουλί Λανέ … υπάλληλος εργοδοσίας
Φιλίπ Ναόν … διευθυντής οίκου ευγηρίας

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία … Μπενουά Ντελεπίν και Γκυστάβ Κερβέρ
Σενάριο… Μπενουά Ντελεπίν και Γκυστάβ Κερβέρ
Παραγωγοί… Ζαν-Πιερ Γκεράν, NO MONEY PRODUCTIONS
Εκτέλεση Παραγωγής…. Κριστόφ Βαλέτ
Φωτογραφία … Υγκ Πουλέν
Καλλιτεχνική διεύθυνση … Πολ Σαπέλ
Κοστούμια … Φλοράνς Λαφόρζ
Μοντάζ … Στεφάν Ελμαντιάν
Σχεδιασμός ήχου … Γκιγιόμ Λε Μπραζ
Μουσική … Γκαετάν Ρουσέλ
Παραγωγή … GMT PRODUCTIONS, NO MONEY PRODUCTIONS
Σε συμπαραγωγή των… DD PRODUCTIONS, MONKEY PACK FILMS, ARTE FRANCE CINEMA
Με τη συμμετοχή των… BANQUE POSTALE IMAGE 3, CANAL +, CINECINEMA
Με την υποστήριξη… La région POITOU CHARENTES, Le département de la CHARENTE MARITIME
Σε συνεργασία με το CNC


ΜΑΜΟΥΘ (Mammuth) – 24 Μαρτίου στους… by filmtrade

Οι σκηνοθέτες ΜΠΕΝΟΥΑ ΝΤΕΛΕΠΙΝ και ΓΚΥΣΤΑΒ ΚΕΡΒΕΡ μιλάνε για το ΜΑΜΟΥΘ:

Θέλαμε να γυρίσουμε μια ταινία που να είναι αστεία και συγκινητική. Συγκινητική, επειδή ο ήρωάς μας είναι κατά κάποιον τρόπο «άτομο με ειδικές ανάγκες», που έχει να αντιμετωπίσει μια σύγχρονη κοινωνία, η οποία είναι πέραν των ικανοτήτων του. Αστεία, γιατί κάτι ανάλογο συμβαίνει με τη μετακίνησή του, μοιάζει λίγο σαν ένα μαμούθ σε έναν κόσμο αλεπούδων. Ευτυχώς, στη ζωή του υπάρχουν τρεις γυναίκες, στις οποίες έχει δώσει όλο του το συναίσθημα.

Η σύζυγός του Κατρίν (Γιολάντ Μορό), η οποία πρέπει να αντιμετωπίσει τις καθημερινές του δυσκολίες αλλά τον αγαπάει βαθιά. Η Γιασμίν (Ιζαμπέλ Ατζανί), η πρώτη αγάπη της νιότης του, ο φύλακας άγγελος που έρχεται στο πλευρό του κάθε φορά που ο Σερζ έχει συναισθηματικές δυσκολίες, και τέλος, η ανιψιά του Μις Μινγκ (Μις Μινγκ), η φρεσκάδα και η φαντασία της οποίας του ανοίγουν νέους ορίζοντες σε κόσμους που ποτέ πριν δεν υποψιαζόταν ότι υπάρχουν. Όσο για το χιούμορ, αυτήν τη φορά είναι λιγότερο σκοτεινό και βιτριολικό από ό,τι σε προηγούμενες ταινίες μας, είναι ωστόσο πανταχού παρών, καταγγέλλοντας τις συνθήκες εργασίας στη χώρα μας και τις ελάχιστες ελπίδες που απομένουν στους νέους μας. Όπως όλοι γνωρίζουν, μόνο το γέλιο μπορεί να διαλύσει τον φόβο…

Η ταινία στην πραγματικότητα γράφτηκε για τον Ζεράρ Νταπαρντιέ. Θέλαμε ο βασικός μας χαρακτήρας ο Σέρζ, εκτός από κάπως χαμένος αλλά πολύ δυνατός, να είναι επιβλητικός και αξιαγάπητος. Παρόλο που ο Ζεράρ δεν έχει πια τίποτα να αποδείξει, θέλαμε να τον αντιμετωπίσουμε με έναν τρόπο μετριοπαθή, πιο ελεύθερο και με ελάχιστα προβλέψιμα επαγγελματικά κλισέ, ώστε να τον ωθήσουμε στο να μας δώσει τον καλύτερό του εαυτό.

Οι Μπενουά Ντελεπίν και Γκυστάβ Κερβέρ απέκτησαν τις γνώσεις τους και την εμπειρία τους δουλεύοντας στην τηλεόραση για 15 χρόνια, τόσο σε σενάρια όσο και σε στόριμπορντς. Για πρώτη φορά συναντήθηκαν πριν από έντεκα χρόνια, όταν εργάζονταν στην εκπομπή «Grolandsat», που τους επέτρεψε να δοκιμάσουν νέες αφηγηματικές τεχνικές και να δραματοποιήσουν σενάριά τους σε μικρού μήκους ταινίες. Ενώ δούλευαν στην κωμική σειρά «Toc Toc Toc», γνώρισαν τον Μορίς Πιαλά, ο οποίος και τους ενθάρρυνε να ασχοληθούν με τον κινηματογράφο. Πρώτη τους μεγάλου μήκους ταινία ήταν το «Aaltra», το οποίο προβλήθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.

Το «Aaltra» γνώρισε πολύ καλή υποδοχή τόσο από το κοινό όσο και από την κριτική, γεγονός που τους ενθάρρυνε να συνεχίσουν με το σινεμά. Επόμενη ταινία τους ήταν το «Avida», μια μεταφυσική, παράλογη και σουρεαλιστική κωμωδία, που παρουσιάστηκε το 2006 στο Φεστιβάλ των Καννών, ως Επίσημη Συμμετοχή εκτός ανταγωνισμού. Το 2008, η σκοτεινή κωμωδία τους Louise-Michel έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σαν Σεμπάστιαν, όπου τιμήθηκε με το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για το καλύτερο σενάριο, ενώ επίσης απέσπασε ένα Ειδικό Βραβείο για την πρωτοτυπία της στο φεστιβάλ του Sundance. Το ΜΑΜΟΥΘ είναι η τέταρτη συνεργασία τους στη μεγάλη οθόνη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης