Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

Pasolini
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Παζολίνι)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νοέμβριος 1975. Σε μία διεφθαρμένη Ιταλία, όπου ο φόβος της αλήθειας και του πάθους βασιλεύει, ο Πιερ Πάολο Παζολίνι, ο οποίος ολοκληρώνει το αριστούργημα του SALO, καταγγέλλει και επιτίθεται διαρκώς στους πολιτικούς της χώρας του, γράφοντας οργισμένα άρθρα, τα οποία τελικά βάζουν την ζωή του σε κίνδυνο.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας της ζωής του ο Παζολίνι περνά τις ώρες του με την πολυαγαπημένη του μητέρα και αργότερα με τους καλούς του φίλους, πριν τελικά μπει στην Alpha Romeo του για την αναζήτηση νυχτερινών περιπετειών στην Αιώνια Πόλη. Την αυγή βρίσκεται νεκρός σε μια παραλία στην Όστια, στα περίχωρα της Ρώμης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια βιογραφική ταινία για την τελευταία μέρα του μεγάλου Ιταλού δημιουργού Πιέρ Πάολο Παζολίνι και τη σύγχυση που επικρατεί σχετικά με τον θάνατό του. Ο Παζολίνι είναι το σύμβολο μια τέχνης, η οποία μάχεται εναντίον της εξουσίας. Τα γραπτά του είναι σκανδαλώδη, οι ταινίες του λογοκρίνονται, πολλοί άνθρωποι τον αγαπούν και πολλοί τον μισούν.

Σε αυτήν τη σαν σε όνειρο ταινία, σε μίξη πραγματικότητας και φαντασίας, ο Έιμπελ Φεράρα ξαναδημιουργεί την τελευταία μέρα της ζωής αυτού του σπουδαίου ποιητή, με τον συχνό συνεργάτη του Γουίλεμ Νταφόε.

Όσο αυτό ήταν δυνατό χρησιμοποιήθηκαν οι ίδιες τοποθεσίες στις οποίες συνέβησαν τα πραγματικά γεγονότα, και τα προσωπικά αντικείμενα και ρούχα του Παζολίνι που παραχώρησαν συγγενείς και φίλοι του. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Νταφόε «Όλα αυτά τα κειμήλια έχουν εξαιρετική δύναμη και μαγεία, και βοηθούν να έρθεις σε επαφή με το παρελθόν. Είμαι σαν ένα μέντιουμ που με προσεκτικές κινήσεις καλώ κάτι να εμφανιστεί».

Clouds of Sils Maria
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία)

Στο αποκορύφωμα της διεθνούς της καριέρας, η διάσημη ηθοποιός Μαρία Έντερς (Ζιλιέτ Μπινός) δέχεται μια πρόταση για να παίξει σε μία αναβίωση του θεατρικού έργου που την έκανε διάσημη πριν από είκοσι χρόνια. Τότε, όμως, ερμήνευε το ρόλο της Σίγκριντ, μιας ελκυστικής νέας κοπέλας που σαγηνεύει και τελικά οδηγεί στην αυτοκτονία το αφεντικό της, την Ελένα. Τώρα, της ζητείται να αναλάβει τον άλλο ρόλο, εκείνον της μεγαλύτερης σε ηλικία Ελένα. Μαζί με την προσωπική της βοηθό (Κρίστεν Στιούαρτ) αναχωρεί για να ξεκινήσει πρόβες στο Σιλς Μαρία, μια απομονωμένη περιοχή των Άλπεων.

Μια νεαρή στάρλετ του Χόλιγουντ με έφεση στα σκάνδαλα (Κλόε Γκρέις Μόριτς) πρόκειται να υποδυθεί το ρόλο της Σίγκριντ, και η Μαρία βρίσκει τον εαυτό της στην άλλη πλευρά του καθρέφτη, πρόσωπο με πρόσωπο με μια διφορούμενα γοητευτική γυναίκα που αποτελεί, στην ουσία, μια ανησυχητική αντανάκλαση του ίδιου της του εαυτού.

Σταθερός θαμώνας του Φεστιβάλ των Καννών, ο Γάλλος σκηνοθέτης Ολιβιέ Ασαγιάς βρέθηκε πέρσι υποψήφιος για τέταρτη φορά για τον Χρυσό Φοίνικα, με την πιο ώριμη και σύνθετη δουλειά της καριέρας του. Ένας αεικίνητος δημιουργός, γνωστός για την ικανότητά του να ελίσσεται με άνεση ανάμεσα σε διαφορετικά κινηματογραφικά είδη, επέλεξε με τα «Σύννεφα του Σιλς Μαρία» να αφηγηθεί μια φαινομενικά απλή ιστορία για το πέρασμα του χρόνου και τα σημάδια που αφήνει πάνω μας. Μόνο που μέσα από τη ραδιούργα σκηνοθεσία και το υπαινικτικό σενάριο του Ασαγιάς, η ταινία μετατρέπεται σε κάτι απείρως πιο περίπλοκο, μυστηριώδες και ιδιοφυές.

Το τίμημα της διασημότητας, το βάρος του χρόνου και των προσωπικών μας εμπειριών, η σχέση μας με το παρελθόν, η ματαιοδοξία του κόσμου του θεάματος και η αιώνια «σύγκρουση» ανάμεσα στο μαζικό ποπ θέαμα και την υψηλή τέχνη, είναι μερικά μόνο από τα θέματα που βρίσκουν αβίαστα θέση σε αυτό το λεπτοδουλεμένο φιλμ. Ταυτόχρονα, με μια σπάνια κατανόηση της γυναικείας φύσης, ο Ασαγιάς ξετυλίγει με συναρπαστικό τρόπο τις ιδιόμορφες δυναμικές ανάμεσα σε τρεις ολότελα διαφορετικές γυναίκες, οι οποίες, όμως, μοιάζουν να αποτελούν διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος, καθώς ανταλλάσσουν και μοιράζονται διαρκώς ζωές, ρόλους και θέσεις, σε ένα αδιάκοπο παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη μυθοπλασία.

Με φόντο το απόκοσμο τοπίο της ομότιτλης περιοχής των Άλπεων, που κόβει την ανάσα, και τους δυσοίωνους σχηματισμούς νεφών που αποτελούν σήμα κατατεθέν της, η ταινία συνιστά επίσης υπόδειγμα εμπνευσμένου και τολμηρού κάστινγκ, αντιπαραθέτοντας την πάντοτε επιβλητική παρουσία της σπουδαίας Ζιλιέτ Μπινός με τις νεαρές Κρίστεν Στιούαρτ και Κλόε Γκρέις Μόριτς, οι οποίες παραδίδουν εδώ τις καλύτερες και πιο απρόσμενες ερμηνείες της έως τώρα καριέρας τους.

Mad Max: Fury Road
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής)

30 σχεδόν χρόνια μετά την πρώτη μας γνωριμία με τον κινηματογραφικό θρύλο που ακούει στο όνομα Mad Max, ο ιδιοφυής σκηνοθέτης Τζορτζ Μίλερ ετοιμάζεται να μας διηγηθεί το νέο κεφάλαιο της μετά-αποκαλυπτικής ιστορίας που ενέπνευσε κινηματογραφιστές και καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο.

Η πολυαναμενόμενη νέα ταινία Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής του Τζορτζ Μίλερ, με τον Τομ Χάρντι στον ομώνυμο ρόλο και την Σαρλίζ Θερόν, θα ξεκινήσει να προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες στις 14 Μαΐου, σε 2D και 3D.

Η ταινία μας μεταφέρει σε έναν μετά-αποκαλυπτικό κόσμο, όπου συμμορίες μάχονται για τον έλεγχο των περιορισμένων υδάτινων πόρων και των καυσίμων. Ο Μαξ Ροκατάνσκι (Τομ Χάρντι) θα έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με την Αυτοκράτειρα Φιουριόσα (Σαρλίζ Θερόν), που δραπετεύει με την συμμορία της, με προορισμό την Άγονη Γη. Η ταινία σηματοδοτεί την πολυαναμενόμενη επιστροφή του σκηνοθέτη Τζορτζ Μίλερ σε ταινίες δράσης και επιστημονικής φαντασίας.

Ο Αυστραλός, με ελληνικές ρίζες, κινηματογραφιστής σκηνοθέτησε την πρώτη ταινία του franchise, με τίτλο Mad Max το 1979, όπως και τα δυο σίκουελ, Mad Max 2: The Road Warrior (1981) και Mad Max: Beyond Thunderdome (1985).

Ouyoun el Haramiya
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Τα Μάτια του Κλέφτη)

Ο Ταρέκ, μετά από 10 χρόνια φυλάκισης, βγαίνει από τη φυλακή και κουβαλώντας ένα επικίνδυνο μυστικό, ψάχνει για την κόρη του στην πολιτικά ταραχώδη Παλαιστίνη. Το όνομα της ταινίας αναφέρεται στην εγκαταλελειμμένη κοιλάδα ανάμεσα στην περιοχή της Ραμάλα και την Ναμπλούς.

Στην περιοχή παρουσιάζονταν ληστείες με αποτέλεσμα η Βρετανική Κυβέρνηση να φτιάξει αστυνομικό σταθμό για να προστατεύει τους ταξιδιώτες. Οι Βρετανικοί στρατώνες παραμένουν έρημοι πλέον εκεί, αλλά οι Ισραηλινοί τους χρησιμοποίησαν για να στήσουν ένα μόνιμο σημείο ελέγχου της περιοχής.

Μέρος της ταινίας, βασίζεται σε αληθινά γεγονότα που έγιναν το 2002 στη Ραμάλα της Παλαιστίνης. Όπως και στη προηγούμενή της ταινία, η Νάζουα Ναζάρ προσπαθεί μέσω του κινηματογράφου να σπάσει το κατεστημένο. Χωρίς πολιτικές δηλώσεις, παρουσιάζει πώς είναι στην πραγματικότητα οι κατακτητές που κλέβουν γη και νερό στη χώρα της.

Βραβείο σκηνοθεσίας στη Najwa Najjarμ 20th Kolkata International film festival

Βραβείο Α’ Ανδρικού ρόλου στον Khaled Abol Naga 36th Cairo International film festival

Επίσημη Πρόταση της Παλαιστίνης για Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2015

Macondo

Η ζωή ενός 11χρονου Τσετσένου πρόσφυγα που ζει στη Βιέννη αναστατώνεται όταν ένας φίλος του αποθανόντος πατέρα του εμφανίζεται ξαφνικά μπροστά του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης