Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

Turist

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεταφρασμένος Τίτλος: Ανωτέρα Βία

Η Ανωτέρα Βία του Σουηδού σκηνοθέτη και σεναριογράφου Ruben Östlund (Play, Involuntary) είναι μια κωμωδία που ανατέμνει με καυστικό χιούμορ τον ρόλο των ανδρών στη σύγχρονη κοινωνία και την τάση τους να είναι προστάτες… του εαυτού τους.

Έμπνευση για τη δημιουργία αυτής της ταινίας αποτέλεσε μία έρευνα που κατέδειξε πως το ποσοστό των ανδρών που επιβιώνουν σε περιπτώσεις πολυπληθών ατυχημάτων είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό των γυναικών, με μόνη εξαίρεση τον Τιτανικό – και αυτό επειδή ο καπετάνιος είχε δώσει εντολή να πυροβολούν όσους άντρες επιχειρούν να μπουν στις σωστικές λέμβους πριν τα γυναικόπαιδα… Πώς λειτουργεί το ένστικτο της επιβίωσης σε άντρες και γυναίκες; Ποιες είναι οι παράπλευρες απώλειες σε περίπτωση επιβίωσης; Πόσο παραπλανητική είναι η εικόνα που έχουμε για το ισχυρό φύλο; Είναι μήπως ισχυρό γιατί φροντίζει πάντα να επιβιώνει;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρωτότυπη κινηματογράφηση, το αιχμηρό σενάριο, οι καταλυτικοί διάλογοι που ξεγυμνώνουν σταδιακά τα στερεότυπα, οι εξαιρετικές ερμηνείες (ανάμεσα τους και η απολαυστική εμφάνιση του Kristofer Hivju, γνωστού από το Game of Thrones) και η στιλιστική αρτιότητα εξασφάλισαν στην ταινία το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στην κατηγορία Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών (2014).

Μία οικογένεια Σουηδών πηγαίνει στις γαλλικές Άλπεις για σκι. Ο ήλιος λάμπει και οι πλαγιές είναι πανέμορφες. Κατά τη διάρκεια ενός γεύματος σε ένα εστιατόριο που κρέμεται από μία πλαγιά, μια χιονοστιβάδα φέρνει τα πάνω κάτω. Τα φαγητά πετάγονται προς όλες τις κατευθύνσεις και η Ebba ζητάει τη βοήθεια του Tomas, καθώς προσπαθεί να προστατεύσει τα παιδιά τους. Ο Tomas όμως τρέχει για να σωθεί… Η καταστροφή τελικά δεν επήλθε και μετά την αναστάτωση επικρατεί αμηχανία. Όμως, η οικογενειακή ισορροπία έχει διαταραχθεί πλήρως. Η αναπάντεχη αντίδραση του Tomas προκαλεί την επαναξιολόγηση των ρόλων και του οικογενειακού κατεστημένου. Ο γάμος της Ebba και του Tomas κρέμεται από μια κλωστή, καθώς ο Tomas προσπαθεί να επανακτήσει τον ρόλο του αρχηγού της οικογένειας.

Begin Again

Μεταφρασμένος Τίτλος: Παρ` το από την Αρχή

Σε σενάριο και σκηνοθεσία του Τζον Κάρνεϊ (“Once”), έρχεται μία συναρπαστική ρομαντική κομεντί με τους Κίρα Νάιτλι (“Pride & Prejudice”), Μαρκ Ράφαλο (“The Kids Are All Right”) και Άνταμ Λιβάιν – τραγουδιστή των Maroon Five – ο οποίος κάνει το υποκριτικό του ντεμπούτο.

Ερωτευμένοι από το κολέγιο, γράφουν μουσική και μετακομίζουν στη Νέα Υόρκη, όπου ο Ντέιβ (Λιβάιν) κλείνει μια σημαντική συμφωνία με μεγάλη δισκογραφική εταιρία. Σύντομα η δόξα και η επιτυχία εμφανίζονται και παρασυρμένος , μετά από λίγο καιρό εγκαταλείπει την αγαπημένη του. Η ζωή της Γκρέτα όμως θα αλλάξει θετικά όταν θα συναντήσει τυχαία, τον Νταν (Ράφαλο), έναν έκπτωτο δισκογραφικό παραγωγό. Εκείνος βλέπει στο πρόσωπο της μία πολλά υποσχόμενη τραγουδίστρια και έτσι η συνεργασία τους θα φέρει μια καινούργια αρχή στις ζωές τους…

Taken 3

Μεταφρασμένος Τίτλος: Η Αρπαγή 3

Μετά την παγκόσμια επιτυχία των ταινιών δράσης «Η Αρπαγή» και «Η Αρπαγή 2», οι πρωταγωνιστές Λίαμ Νίσον, Φάμκε Γιάνσεν και Μάγκι Γκρέις επιστρέφουν για το τρίτο μέρος του ιλιγγιώδους sequel. Πίσω από την κάμερα βρίσκεται και πάλι ο Ολιβιέ Μεγκατόν (“Colombiana”).

O Λίαμ Νίσον επιστρέφει στον ρόλο του πρώην μυστικού πράκτορα Μπράιαν Μιλς, ο οποίος γεμάτος οργή και κατηγορούμενος για ένα έγκλημα που δεν έχει διαπράξει, προσπαθεί αυτή τη φορά να αποφύγει την ανελέητη καταδίωξη της CIA, του FBI και της αστυνομίας.

Για τελευταία φορά, ο Μιλς πρέπει να χρησιμοποιήσει τις μοναδικές του ικανότητες με σκοπό να εντοπίσει τους αληθινούς κακοποιούς, να αποδώσει τη δικαιοσύνη με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο και να προστατεύσει τον μοναδικό άνθρωπο που έχει σημασία πια γι’ αυτόν – την κόρη του.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η παγκόσμια επιτυχία της σειράς ταινιών “Taken” θα ολοκληρωθεί με την «Αρπαγή 3». Η συγκεκριμένη ταινία ακολουθεί ένα ελαφρώς διαφορετικό μοτίβο σε σχέση με τις δύο προηγούμενες ταινίες, καθώς εδώ δεν έχουμε κάποια απαγωγή.

Έχοντας υποδυθεί τον πρώην πράκτορα της CIA, στις δύο προηγούμενες ταινίες ο Λίαμ Νίσον προτού επιστρέψει ξανά ως Μπράιαν Μιλς ήθελε να βεβαιωθεί ότι υπάρχει κάτι καινούριο να προσφέρει στους θεατές με αυτή την ταινία. “Ήμουν ενθουσιασμένος που επέστρεψα με την τρίτη ταινία, αλλά στην αρχή ήμουν λίγο επιφυλακτικός για το τι παραπάνω θα μπορούσαμε να κάνουμε, δεν γινόταν να απαγάγουν για τρίτη φορά την κόρη του Μιλς”, λέει ο ηθοποιός.

Στην «Αρπαγή 3» βλέπουμε τον Μπράιαν να αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση ως τώρα, αφού ο ίδιος αναλαμβάνει να εκδικηθεί για τη δολοφονία της πρώην συζύγου του. Προσπαθεί να ξεφύγει από το νόμο ενώ παράλληλα κυνηγά τους πραγματικούς δολοφόνους προστατεύοντας, πάνω απ’ όλα, την κόρη του Κιμ.
“Αυτό που κάνει την «Αρπαγή 3» μία καλή ταινία είναι ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για την ιστορία ενός ανθρώπου, ο οποίος κάνει το παν για να σώσει την οικογένειά του”, λέει ο Νίσον. “Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι συγκεκριμένες ταινίες έχουν απήχηση στους θεατές σε παγκόσμιο επίπεδο, διότι στον πυρήνα τους πραγματεύονται την αγάπη και το ιερό στοιχείο της οικογένειας”.

Η εξισορρόπηση των συναισθηματικών και ψυχολογικών στοιχείων της ταινίας με τις σκηνές δράσης είναι μια τεράστια πρόκληση, ειδικά σε μία σειρά ταινιών, όπως είναι «Η Αρπαγή». “Όσο περισσότερη δράση έχει η ταινία, τόσο πιο προετοιμασμένο πρέπει να είναι το κοινό”, λέει ο σκηνοθέτης Ολιβιέ Μεγκατόν. “Έτσι πρέπει να χτίσουμε τους χαρακτήρες με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Στην αρχή είμαστε στη μέση μιας συναισθηματικής αναταραχής και στη συνέχεια ξεκινά η απόλυτη δράση. Τα δύο αυτά στοιχεία συνδυάζονται περνώντας από μία σταδιακή διαδικασία, όπως γίνεται σε μια συνταγή.”

Η αλήθεια είναι ότι όταν κυκλοφόρησε η πρώτη ταινία, οι συντελεστές δεν θεωρούσαν πως θα υπάρχει συνέχεια. Η παγκόσμια, όμως, επιτυχία της, καθώς επίσης και η δημοτικότητα του ήρωά της, του Μπράιαν Μιλς, έδωσε άλλη διάσταση στην ιστορία και έτσι αυτή επεκτάθηκε.

Ο ρόλος του Μπράιαν Μιλς έδωσε τη δυνατότητα στον Λίαμ Νίσον να δοκιμαστεί σε ένα διαφορετικό είδος ταινιών, έπειτα από σημαντικές ερμηνείες που είχε δώσει, όπως αυτή στη «Λίστα του Σίντλερ», για την οποία ήταν υποψήφιος για Όσκαρ. Σ’ ένα καταιγιστικό θρίλερ δράσης όπως το «Η Αρπαγή 3» όμως, ο Νίσον κατά κάποιο τρόπο εκπλήρωσε τις παιδικές του επιθυμίες: “Η ταινία έβγαλε τον νεαρό από μέσα μου”, λέει ο ηθοποιός. “Λατρεύω τη σωματική άσκηση και είχα την ευκαιρία να εκπαιδευτώ στην πάλη”.

Για να επιστρέψει στο χαρακτήρα του Μπράιαν, ο Νίσον χρειάστηκε ν’ αντλήσει την εμπειρία που είχε αποκτήσει από τις πρώτες δύο ταινίες. “Όταν έπαιξα στο «The A-Team» γνώρισα έναν ειδικό στα πολεμικά όπλα”, λέει ο ηθοποιός. “Ήταν ένας μεγαλόσωμος τύπος, που στη διάρκεια των γυρισμάτων εξαφανιζόταν για μερικές μέρες και όταν επέστρεφε, είχε διάφορα τραύματα – κι εσύ ήξερες ότι μόλις είχε γυρίσει από κάποια δύσκολη αποστολή στο Ιράκ ή το Αφγανιστάν”.

Blackhat

Η νέα ταινία του καταξιωμένου σκηνοθέτη Μάικλ Μαν είναι μια καταιγιστική περιπέτεια κατασκοπείας με πολλά megabites…

Ένας από τους καλύτερους χάκερ του κόσμου, ο Νίκολας Χάθαγουεϊ (Κρις Χέμσγουορθ), ο οποίος εκτίει ποινή 15 ετών σε φυλακή υψίστης ασφαλείας για εγκλήματα στον κυβερνοχώρο, δέχεται πρόταση προσωρινής απελευθέρωσής του, υπό τον όρο να συνεργαστεί με την αμερικανική κυβέρνηση και να εξαρθρώσει ένα δίκτυο ηλεκτρονικού εγκλήματος που απειλεί με όλεθρο Αμερικανούς, Κινέζους και κατ’ επέκταση τον κόσμο ολόκληρο.

Ο Χάθαγουεϊ συμφωνεί να βοηθήσει την κατάσταση, αν δεχτούν να μειωθεί η ποινή του, αλλά θα ανακαλύψει ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα από ό, τι αρχικά νόμιζε.

Οι Γαμπροί της Ευτυχίας

Ο Βαγγέλης (Κώστας Αποστολάκης), είναι ένας παραδοσιακός Κρητικός οικογενειάρχης παντρεμένος με την Λίνα (Μπέσυ Μάλφα). Δυστυχώς δεν μπορεί να χαρεί την γυναίκα του, μέσα στο ίδιο του το σπίτι, αφού μαζί τους μένει η γεροντοκόρη και εκκεντρική αδερφή του Ευτυχία (Χρύσα Ρώπα). Ο μόνος τρόπος για να φύγει η Ευτυχία από το σπίτι και να την ξεφορτωθεί μια για πάντα είναι να την παντρέψει. Ποιος όμως θα είναι ο ήρωας που θα δεχθεί να παντρευτεί την Ευτυχία; Αναζητώντας τον κατάλληλο γαμπρό, ο Βαγγέλης καταλήγει σ’ένα συνεργάτη του τον Μένη (Κώστας Ευρυπίωτης). Ο Μένης είναι ένας άνδρας στο χείλος της καταστροφής, χτυπημένος από την οικονομική κρίση και ίσως ο μόνος που θα μπορούσε να κάνει την θυσία.
Και ενώ το… προξενιό δείχνει να έχει πάρει τον δρόμο του εμφανίζεται ένας δεύτερος γαμπρός που διεκδικεί την Ευτυχία, ο Κούλης (Γιάννης Τσιμιτσέλης).

Η ταινία αποτελεί μια σύγχρονη και διαφορετική εκδοχή της κλασσικής ταινίας που όλοι αγαπήσαμε.

Agora: Από τη Δημοκρατία στις Αγορές

Μεταφρασμένος Τίτλος: Agora: From Democracy to the Market


Η «Αγορά» ήταν μια κεντρική τοποθεσία στις πόλεις-κράτη της αρχαίας Ελλάδας. Ένα μέρος συνάθροισης, μια συνεύρεση ενεργών πολιτών, το κέντρο της Πόλης για την πολιτική, οικονομική, αθλητική, καλλιτεχνική και πνευματική ζωή. Ήταν η καρδιά της Δημοκρατίας. Στη σύγχρονη Ελλάδα, η «Αγορά» έχει χάσει το αρχικό της νόημα και κατέληξε να σηματοδοτεί μόνο τις εμπορικές συναλλαγές. Σήμερα είναι λέξη κυρίαρχη στην πραγματικότητα που βιώνουν οι Έλληνες, καθώς η χώρα στροβιλίζεται σε μια οικονομική δίνη που παρασύρει ανθρώπινες ζωές στο πέρασμά της.

Η Ελλάδα, σύμβολο του ευρωπαϊκού πολιτισμού λόγω της αρχαίας κληρονομιάς της, βιώνει κοινωνικές συνθήκες που κανείς στη μεταπολεμική ιστορία της Ευρώπης δεν φανταζόταν ότι θα αντιμετώπιζε ξανά. Άστεγοι, συσσίτια, ανεργία, φτώχεια, μια κατάσταση κοινωνικής αστάθειας, βίαιες συγκρούσεις και ραγδαία άνοδος της Ακροδεξιάς. Το όνειρο της ευημερίας μετατρέπεται σε εφιάλτη και η πολιτική σκηνή των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών ανατρέπεται.

Ο Γιώργος Αυγερόπουλος, ένας διεθνώς καταξιωμένος ντοκιμαντερίστας, γίνεται μάρτυρας της πτώσης. Μετά από 13 χρόνια ενεργούς δημοσιογραφίας και κινηματογραφικής τεκμηρίωσης επίκαιρων θεμάτων σε όλο τον πλανήτη, τώρα στρέφει επειγόντως την κάμερά του προς την πατρίδα του. Καταγράφει την εξέλιξη της κρίσης από τα πρώτα στάδια, ενώ αφουγκράζεται τον αντίκτυπό της στις ζωές απλών ανθρώπων από όλες τις κοινωνικές τάξεις, τους οποίους παρακολουθεί σε βάθος χρόνου. Γίνεται μάρτυρας των αντιδράσεων του κόσμου στο δρόμο, της ανόδου του φασισμού αλλά και των κινημάτων αλληλεγγύης, ενώ παράλληλα αναζητά απαντήσεις από τις σημαντικότερες πολιτικές προσωπικότητες της χώρας, καθώς και από ειδικούς αναλυτές και αρμόδιους για τη λήψη αποφάσεων από τη διεθνή πολιτική σκηνή.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης