Η περίοδος των show για τις κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2020 ολοκληρώνεται, αλλά την περασμένη Τετάρτη ο Rick Owens εντυπωσίασε με τη γυναικεία SS20 στο Palais de Tokyo στο Παρίσι.

Την ανδρική κολεξιόν, την οποία παρουσίασε τον περασμένο Ιούνιο, την είχε βαφτίσει «Tecuatl» δανειζόμενος το όνομα της γιαγιάς του η οποία ήταν Μιξτέκα (μια από τις ντόπιες φυλές που ανθούσαν στο Μεξικό πριν την έλευση των κονκισταδόρων του Κορτές). Με τη γυναικεία κολεξιόν προχωρά στο δεύτερο μέρος της εξερεύνησης της κληρονομιάς του.

Πηγή έμπνευσης ήταν αυτή τη φορά ο ρημαγμένος μεξικανικός κινηματογράφος στον οποίο τον έσερνε ο μπαμπάς του όταν ήταν μικρούλης. Ο ίδιος ανέφερε ότι κύρια επιρροή του ήταν η ηθοποιός Μαρία Φέλιξ, η Μαρλέν Ντίτριχ του μεξικανικού κινηματογράφου. Άλλωστε, αυτός πρόσφερε το σάουντρακ για την παρουσίαση της κολεξιόν: ο Gage, ο «μάγος του τέκνο», βάσισε το μιξάζ του σε μια φράση της Φέλιξ σε ταινία στην οποία πρωταγωνιστούσε.

Η κολεξιόν είχε ευθείες αναφορές στους θρύλους του Μπαουχάουζ, την Άνι και τον Γιόζεφ Άλμπερς, οι οποίοι μετά την επίσκεψή τους σε αρχαιολογικούς χώρους στο Μεξικό δημιούργησαν μοντερνιστικά έργα τέχνης. Αντιστοίχως, οι κρεασιόν του Owens ήταν πλεκτά ενδύματα και σειρά υπερμεγέθων και «υπερβολικών» μπουφάν αεροπόρου, ενώ τα χρώματα ήταν σχεδόν όλη η παλέτα του ανεπανάληπτου Μεξικανού αρχιτέκτονα Λουίς Μπαραγάν: ροζ, κίτρινο, λευκό, μαύρο, και κόκκινο.

Στο κέντρο του περίπτερου του Palais de Tokyo, είχαν γεμίσει μια πισίνα με νερό και σαπούνι, γύρω από την οποία καλλιτέχνες της σαπουνόφουσκας επιδίδονταν στην τέχνη τους. Για τον Rick Owens, η παρουσία τους έδινε στην εκδήλωση «μια βουκολική ξεγνοιασιά την οποία συνδέω με το Μεξικό που ήξερα». Και συνόψισε το show ως «στωικές Μπαουχάουζ ιέρειες των Αζτέκων σε μια Αρ Ντεκό Βαλχάλα, γεμάτη σαπουνόφουσκες ζωντανεμένες από τη Disney της περιόδου της ταινίας “Φαντασία”».

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ