Η αυλαία του 12ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου αιώνα έπεσε το βράδυ του Σαββάτου 20 Μαρτίου, με την τελετή λήξης που πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του κινηματογράφου Ολύμπιον, με οικοδεσπότη της βραδιάς τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Δημήτρη Εϊπίδη, και παρουσία της διευθύντριας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Δέσποινας Μουζάκη.

Την τελετή παρουσίασε η βουλευτής Επικρατείας και δημοσιογράφος Μάγια Τσόκλη, η οποία άνοιξε την εκδήλωση κάνοντας ανακοινώσεις που αφορούσαν τόσο στον κινηματογραφικό χώρο όσο και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η κ. Τσόκλη τόνισε ότι η νέα ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού γνωρίζει σε βάθος τα προβλήματα της ελληνικής κινηματογραφίας και σημείωσε ότι μια από τις απόλυτες προτεραιότητες του νέου νομοσχεδίου, το οποίο βρίσκεται στην τελική του ευθεία, είναι η επίλυση του θέματος της επιστροφής του ειδικού φόρου, ώστε το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων να πηγαίνει στην ενίσχυση της παραγωγής. Αναφερόμενη στο Φεστιβάλ, η βουλευτής Επικρατείας επεσήμανε -μεταξύ άλλων- ότι το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου αιώνα αποκτά την αυτοτέλεια που πάντα αναζητούσε. Απελευθερώνεται δε από τα Κρατικά Βραβεία, που επιδίωκαν τόσο οι δημιουργοί όσο και οι διοργανωτές του Φεστιβάλ, και αποκτά νέα, ενισχυμένη υπόσταση, φυσικά ως μέρος του ίδιου Οργανισμού, του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη συνέχεια η κ. Τσόκλη μίλησε για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου: «Όχι απλά δεν κλείνει, όπως ακούγεται σε πηγαδάκια, αλλά αντίθετα αναδομείται, ώστε να γίνεται σωστότερη αξιοποίηση των χρημάτων που διαχειρίζεται, και προικοδοτείται, ώστε να παίξει έναν σημαίνοντα ρόλο σε όλα τα στάδια της κινηματογραφικής μας παραγωγής» υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι στο υπό ψήφιση φορολογικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών εντάσσονται σημαντικά αναπτυξιακά κίνητρα για επενδύσεις στον κινηματογράφο.

Η κ. Τσόκλη χαρακτήρισε το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ «παράδειγμα προς μίμηση», καθώς πραγματοποιείται με περιορισμένα οικονομικά μέσα και καταφέρνει να είναι το τρίτο σημαντικότερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη, προσθέτοντας ότι αποδεικνύει πως «η επιβεβλημένη λιτότητα των ημερών δεν μπορεί να σταματήσει τις παθιασμένες προσπάθειες». Επίσης, ανέφερε -μεταξύ άλλων- ότι η Θεσσαλονίκη μέσω του θεσμού του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτελεί έναν πραγματικό πόλο έλξης που δεν έχει αξιοποιηθεί μέχρι σήμερα» και εξέφρασε την ελπίδα για μια πιο ενεργή συμμετοχή των τοπικών Αρχών και του επιχειρηματικού κόσμου της πόλης. «Το καλύτερο παράδειγμα συμμετοχής μάς το δίνουν οι εθελοντές, που έφτασαν τους 165 φέτος, δίνοντας ένα ηχηρό μήνυμα και σε άλλες πολιτιστικές διοργανώσεις που οφείλουν να εμπνεύσουν και να αξιοποιήσουν κάθε δυνατή προσφορά» είπε. Αναφορικά με τη 12η διοργάνωση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου αιώνα, η κ. Τσόκλη σημείωσε ότι ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη, στοιχείο ενθαρρυντικό σε εποχές τόσο δύσκολες για τη χώρα.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα, Δημήτρης Εϊπίδης, καλωσόρισε τους προσκεκλημένους λέγοντας χαρακτηριστικά: «Όλα αυτά τα χρόνια οι απολογισμοί μας ήταν πανηγυρικοί, το ίδιο θα συμβεί και φέτος. Συνηθίζεται στη βραδιά αυτή να ανακοινώνουμε αριθμούς, που θα εντυπωσιάσουν με την αύξηση που φανερώνουν: περισσότεροι θεατές, περισσότερες ταινίες, εκδηλώσεις, ένα Φεστιβάλ που μεγαλώνει επιτυχημένα. Φέτος θα ξεκινήσουμε από έναν αριθμό που μειώθηκε, τα χρήματα. Το Φεστιβάλ ξεκίνησε ως πείραμα και ανέκαθεν γινόταν με πνεύμα οικονομίας. Οι σοβαρότατες οικονομικές εξελίξεις στη χώρα μας, μας οδήγησαν να περικόψουμε ακόμα περισσότερο τον ήδη περιορισμένο προϋπολογισμό μας. Το καλό αποτέλεσμα του Φεστιβάλ προήλθε από τη συλλογική εργασία νέων παιδιών που διαθέτουν όλο τους το χρόνο και την προσπάθεια για την επιτυχία του Φεστιβάλ. Ως πολίτες αυτής της χώρας είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε οποιαδήποτε θυσία για τη βελτίωση του τόπου μας. Ένα πράγμα που δεν θα μπορούσα να δεχτώ είναι απολύσεις. Δεν θέλω αυτά τα παιδιά να χάσουν τις δουλειές τους. Θα μείνουμε μαζί, θα υποστούμε οποιαδήποτε περικοπή αλλά θα παραμείνουμε σαν οικογένεια και θα συνεχίσουμε το έργο μας. Ας ελπίσουμε ότι το μέλλον επιφυλάσσει καλύτερες μέρες για το φεστιβάλ και πρωτίστως για τη χώρα μας». Ο κ. Εϊπίδης σημείωσε ότι το 12ο Φεστιβάλ έκλεισε με απρόσμενη επιτυχία ενώ κάνοντας τον απολογισμό ανέφερε ότι η φετινή διοργάνωση περιελάμβανε 189 ταινίες από 42 χώρες, τρία αφιερώματα, δύο εκθέσεις, δύο ημερίδες, δύο εργαστηριακά σεμινάρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην ειδική ζώνη για παιδιά παρουσιάστηκαν 11 ταινίες που παρακολούθησαν συνολικά 2.000 μαθητές. Αναφορικά με τους θεατές του 12ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, ο κ. Εϊπίδης τόνισε ότι αγγίζουν τους 45.000, αριθμός αυξημένος κατά 10% σε σχέση με πέρυσι. Ταυτόχρονα, η αγορά ντοκιμαντέρ έγινε εξ ολοκλήρου ψηφιακή, εξέλιξη που διπλασίασε τον αριθμό των θεάσεων, από 1.800 πέρυσι σε 3.000 φέτος. Ο κ. Εϊπίδης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός ότι ευοδώθηκαν οι προσπάθειες δύο ετών του Φεστιβάλ για την καθιέρωση δύο υποτροφιών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. «Έτσι κάθε χρόνο δύο παιδιά, μετανάστες που φοιτούν στο Διαπολισμικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, θα έχουν την ευκαιρία να σπουδάσουν στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ και να έχουν οικονομική βοήθεια» είπε εκφράζοντας δημοσίως τις ευχαριστίες του προς τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Σπύρο Βούγια.

Τέλος, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ευχαρίστησε όσους βοήθησαν στην πραγματοποίηση του Φεστιβάλ, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Δήμο Θεσσαλονίκης, το Ελληνικό Κέντρου Κινηματογράφου, τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, την ΕΡΤ, την ΕΡΤ 3, το πρόγραμμα MEDIA, τους χορηγούς του Φεστιβάλ, καθώς και τους σκηνοθέτες και τους παραγωγούς που εμπιστεύθηκαν το έργο τους, τους συνεργάτες του και το κοινό για το οποίο χαρακτηριστικά σημείωσε: «Είστε η κινητήριος δύναμη του Φεστιβάλ».

Ακολούθησε η απονομή των βραβείων στα ντοκιμαντέρ που ξεχώρισαν στο πλαίσιο του 12ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας για την καλύτερη ταινία που πραγματεύεται θέματα για ανθρώπινα δικαιώματα απονεμήθηκε στην ταινία «Καταγγελία» του Ζάο Λιάνγκ. Στην κριτική επιτροπή συμμετείχαν οι κυρίες Ειρήνη Τσολάκη, Μαριάννα Λεονταρίδου και Μάρω Σαββοπούλου από τη Διεθνή Αμνηστία, καθώς και οι δημοσιογράφοι Σωτήρης Δανέζης και Παύλος Νεράντζης. Κατά την απονομή η κ. Τσολάκη, μέλος του Δ.Σ. του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «οι παραβιάσεις των κοινωνικών, οικονομικών, πολιτισμικών δικαιωμάτων συναντούν τις παραβιάσεις των πολιτικών και ατομικών δικαιωμάτων. Τα κράτη οδηγούν τους λαούς στη φτώχια και την εξαθλίωση και όποιος τολμήσει να υψώσει τη φωνή του βρίσκεται αντιμέτωπος με τις διώξεις, τα βασανιστήρια και το θάνατο. Μιλάμε για τη χώρα του εμπορίου και του μεταξιού, για την υπερδύναμη που την υποστηρίζουν παγκόσμια οικονομικά συμφέροντα, την Κίνα».

Το βραβείο της WWF για την καλύτερη ταινία που πραγματεύεται περιβαλλοντικά ζητήματα απονεμήθηκε στην ταινία «Οι τελευταίες μέρες του Σισμαρέφ» του Γιαν Λάουτερ. Στην επιτροπή συμμετείχαν οι Γιώργος Βελλίδης, Ιάσων Κάντας και Θανάσης Ασπρούλιας. Εκ μέρους της επιτροπής ο κ. Βελλίδης σημείωσε ότι «η ταινία παρουσιάζει την άρρηκτη σχέση του ανθρώπου με τη φύση και ότι ακόμα και στις μέρες μας υπάρχουν κοινωνίες που ζουν αρμονικά με αυτήν. Υπάρχει μια τεράστια ειρωνεία στο ντοκιμαντέρ, για μια κοινωνία που σέβεται το περιβάλλον και συμβάλλει ελάχιστα -αν όχι μηδενικά- στην κλιματική αλλαγή, αλλά από αυτήν θα προέλθουν σύντομα οι πρώτοι κλιματικοί πρόσφυγες».

Το βραβείο τηλεοπτικής προβολής της ΕΡΤ3 σε ταινία του τμήματος «Ο πλανήτης σε κίνδυνο» απονεμήθηκε στην ταινία «Ωκεανοί από πλαστικό» της Σαντρίν Φεϊντέλ. Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ. Στην κριτική επιτροπή συμμετείχαν οι Νέλλη Ζήκα, Λάζαρος Λαζαρίδης και Γιώργος Μπότσος. Την βράβευση έκανε ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της ΕΡΤ3 Αναστάσιος Σπηλιόπουλος, ο οποίος ανέφερε -μεταξύ άλλων- ότι «η ΕΡΤ3 ανταποκρινόμενη στην αποστολή της ως δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό μέσο έχει αγκαλιάσει τον πολιτισμό. Πιστεύει και επενδύει η ίδια σε αυτό το σπουδαίο είδος κινηματογραφίας, το ντοκιμαντέρ. Στηρίζει το θεσμό του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, από τη γέννησή του μέχρι σήμερα, γιατί πιστεύει ότι συμβάλλει στην ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε πολιτιστική μητρόπολη της ευρύτερης περιοχής».

Το βραβείο Doc on air, που πέρσι καθιέρωσε η ΕΡΤ για το καλύτερο πρότζεκτ του Pitching Forum, απονεμήθηκε στην Μυρτώ Παπαδογεώργου για την ταινία «Ζωή σε μια πόλη γεμάτη λάθη». Το Pitching Forum έχει ως στόχο να υποστηρίξει σχέδια ντοκιμαντέρ στο στάδιο της ανάπτυξης, που αναζητούν συμπαραγωγούς και πόρους. Το βραβείο της ΕΡΤ συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 7.000 ευρώ. Η προϊσταμένη του τμήματος διεθνών συμπαραγωγών της ΕΡΤ, Ειρήνη Γαβαλά, που έκανε την απονομή, ανέφερε -μεταξύ άλλων- ότι το σκεπτικό της επιτροπής, που αποτελείται από τους διδάσκοντες του Pitching Forum από όλη την Ευρώπη, ήταν ότι το βραβείο απονέμεται σε μια νέα δημιουργό που προσεγγίζει την κρίση με έναν διαφορετικό τρόπο. «Εάν θέλουμε να αλλάξουμε τον κόσμο πρέπει να ξεκινήσουμε από τον εαυτό μας, και έτσι να δημιουργήσουμε το ντόμινο. Διαλέξαμε αυτό το πρότζεκτ γιατί θα γίνει ένα φιλμ θαρραλέο, από μια νέα γενιά με πολύ καλή αίσθηση του χιούμορ. Από τα 130 φίλμ που εστάλησαν στο European Documentary Network, 21 παρουσιάζονται φέτος στο Pitching Forum της Θεσσαλονίκης και οι συνάδελφοι της επιτροπής επέλεξαν μια ελληνίδα σκηνοθέτιδα, τη Μυρτώ Παπαδογεώργου». Η σκηνοθέτις ευχαρίστησε το EDN και την επιτροπή για την υποστήριξη που της παρείχαν στη μοναχική διαδρομή της δημιουργίας.

Σειρά είχαν τα βραβεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου FIPRESCI. Στην κριτική επιτροπή συμμετείχαν οι κυρίες Pamela Bienzobas από τη Χιλή, Anne Brunswick από τη Γαλλία, Seray Genc από την Τουρκία και Βένια Βέργου από την Ελλάδα. Το βραβείο FIPRESCI για ξένη παραγωγή απονεμήθηκε στην ταινία «Κυνηγώντας ελέφαντες» των Αλμπέρτο Άρσε και Μοχάμαντ Ρουτζάιλα. Το σκεπτικό της επιτροπής για την επιλογή του συγκεκριμένου ντοκιμαντέρ, όπως εξήγησε η κ. Bienzobas, ήταν ότι πρόκειται για μια «ενοχλητική και προκλητική κραυγή βοήθειας, η οποία φέρνει τον θεατή στην ίδια κατάσταση επείγοντος στην οποία βρέθηκαν και οι δημιουργοί της ταινίας».

Ο κ. Ρουτζάιλα επρόκειτο να επισκεφθεί το Φεστιβάλ, όμως δεν του επετράπη να ταξιδέψει από την Ισπανία, όπου ζει ως πολιτικός πρόσφυγας από την Παλαιστίνη. Σε χαιρετισμό που απέστειλε, όταν πληροφορήθηκε για τη βράβευσή του, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η ταινία παρουσιάζει την πραγματικότητα της Γάζας σε μια περίοδο που ο όρος κρίση χρησιμοποιείται ευρύτατα, τόσο στη Γάζα όσο και στην Ευρώπη. Η ταινία ορίζει ένα μικρό μέρος της πραγματικότητας, η οποία πηγάζει από την άγνοιας της ανθρώπινης κρίσης, αποτέλεσμα ενός άγριου πολέμου που λαμβάνει χώρα ακόμα και σήμερα». Για τη σημασία του βραβείου, σημείωνε: «Δυστυχώς, η ταινία μας κερδίζει βραβεία τη στιγμή που οι άνθρωποι εκείνοι που έχουν χάσει τους αγαπημένους τους ζουν την ίδια πραγματικότητα με διαφορετικούς τρόπους. Αυτό το βραβείο σημαίνει ότι εσείς θέλετε να ξέρετε. Πιθανότατα να είστε σοκαρισμένοι από την ταινία, αλλά σε λίγο θα επιστρέψετε στη δική σας πραγματικότητα με ένα ποτήρι κρασί, ένα πιάτο μουσακά, ένα κανταΐφι. Σας ευχαριστώ που μοιραστήκατε τον πόνο και την αγωνία των ανθρώπων, οι οποίοι παρόλα αυτά επιμένουν να χαμογελούν». Το βραβείο FIPRESCI για ελληνική παραγωγή απονεμήθηκε στην ταινία «Ταξιδιάρα Ψυχή» της Αγγελικής Αριστομενοπούλου. Όπως ανέφερε η κριτικός Βένια Βέργου, η ταινία αποτελεί ουσιαστικά «μια συνάντηση με έναν συναρπαστικό καλλιτέχνη, ο οποίος μας παρασύρει σε ένα ταξίδι στο χώρο και το χρόνο του κοινωνικού, μουσικού και φυσικού τοπίου της Ελλάδας». Η σκηνοθέτις ευχαρίστησε τους συνεργάτες της, τον Γιάννη Αγγελάκα και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Στη συνέχεια στο βήμα ανέβηκε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Σπύρος Βούγιας, ο οποίος, πριν απονείμει τα βραβεία κοινού του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για τις ξένες παραγωγές, αναφέρθηκε στο σκεπτικό της καθιέρωσης των υποτροφιών σε μετανάστες, λέγοντας ότι εκτός από τις πολιτικές αποφάσεις, όπως αυτή της απόδοσης ιθαγένειας, χρειάζονται και μικρές καθημερινές αποφάσεις για την ενσωμάτωση των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. «Εύχομαι σε λίγα χρόνια να δούμε στο Φεστιβάλ κάποιες από τις ταινίες των υποτρόφων». Αναφερόμενος στο θεσμό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο κ. Βούγιας επεσήμανε ότι δεν βρίσκεται εδώ για πολιτικές ανακοινώσεις, αλλά για να απονείμει βραβείο, και ως πολίτης αυτής της πόλης και ως φίλος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με το οποίο όλοι, όπως είπε χαρακτηριστικά, μεγαλώσαμε τα τελευταία 50 χρόνια και πρέπει να το στηρίξουμε, από τους εθελοντές μέχρι τους διευθυντές του, παλαιότερους και τωρινούς, από τον Μισέλ Δημόπουλο και τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, τη Δέσποινα Μουζάκη και τον Γιώργο Χωραφά, αλλά και τους ανθρώπους που θα βρεθούν στα επόμενα 50 χρόνια κοντά του. «Το Φεστιβάλ χρειάζεται τη Θεσσαλονίκη και η Θεσσαλονίκη το Φεστιβάλ», είπε κλείνοντας ο κ. Βούγιας.

Στην κατηγορία ξένης παραγωγής διάρκειας κάτω των 45’ το βραβείο κοινού, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ, απονεμήθηκε στον Βαχάν Καραπετιάν για το ντοκιμαντέρ «Οδυσσέας». Στην κατηγορία ξένης ταινίας άνω των 45’ το βραβείο κοινού, που συνοδεύεται από έπαθλο 4.000 ευρώ, απονεμήθηκε στο ντοκιμαντέρ «Με τα μάτια ορθάνοιχτα – Εξερευνώντας τη σημερινή Νότια Αμερική» του Γκονσάλο Αριχόν.

Την απονομή των βραβείων κοινού του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για τις ελληνικές ταινίες έκανε ο πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Ανδρέας Μαρτίνης, ο οποίος όπως τόνισε «ο στόχος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού είναι να ευαισθητοποιεί το κοινό, για αυτό τον λόγο θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης». Ο κ. Μαρτίνης απένειμε το Βραβείο Κοινού του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για ελληνική ταινία κάτω των 45 λεπτών, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ, στο σκηνοθέτη Λευτέρη Φυλακτό για το ντοκιμαντέρ «Ενεργό μέλος- Active member». O σκηνοθέτης ευχαρίστησε το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης γιατί δίνει την ευκαιρία σε ανεξάρτητους δημιουργούς να βρίσκονται σε επαφή με το κοινό.

Τέλος το βραβείο κοινού του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για ελληνική ταινία άνω των 45 λεπτών, που συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο 10.000 ευρώ, απονεμήθηκε στο ντοκιμαντέρ «Γάζα ερχόμαστε» σε σκηνοθεσία Γιώργου Αυγερόπουλου και Γιάννη Καρυπίδη. «Η ταινία δείχνει πώς απλοί, καθημερινοί άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν την ιστορία» ανέφερε ο Γιώργος Αυγερόπουλος, ενώ ευχαρίστησε και κάλεσε στη σκηνή τα μέλη του πληρώματος που ταξίδεψαν με δυο καΐκια μέχρι το αποκλεισμένο λιμάνι της Γάζας. Όπως ανακοίνωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αυγερόπουλος, το χρηματικό έπαθλο θα διατεθεί για την ενίσχυση της νέας αποστολής, αλλά και για την ανοικοδόμηση της Γάζας. Από την πλευρά του, ο Γιάννης Καρυπίδης τόνισε ότι, μετά το ντοκιμαντέρ, η συνέχεια της ιστορίας θα γραφτεί τον ερχόμενο μήνα μέσα από την νέα αποστολή τους, που θα μπορούσε να έχει τίτλο «Γάζα ξαναερχόμαστε». Όπως ανέφεραν μέλη της ομάδας, σε περίπου σαράντα μέρες τέσσερα ή πέντε φορτηγά πλοία θα βάλουν ρότα για το λιμάνι της Γάζας.

Αμέσως μετά την απονομή των βραβείων ακολούθησε η προβολή της βραβευμένης, με το βραβείο κοινού του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, ξένης ταινίας άνω των 45 λεπτών «Με τα μάτια ορθάνοιχτα – Εξερευνώντας τη σημερινή Νότια Αμερική» του Γκονσάλο Αριχόν (Ουρουγουάη).

Στην τελετή λήξης του 12ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Σπύρος Βούγιας, η διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Δέσποινα Μουζάκη, ο πρόεδρος της ΕΡΤ3 Αναστάσιος Σπηλιόπουλος, ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Ανδρέας Μαρτίνης, ο αντιπρόεδρος του ΕΚΚ, Δημήτρης Σοφιανόπουλος, ο Βασίλης Λεοντιάδης, μέλος του ΔΣ του ΕΚΚ, η Ειρήνη Τσολάκη, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ελληνικού τμήματος Διεθνούς Αμνηστίας, ο υπεύθυνος επικοινωνίας της WWF Ελλάς Γιώργος Βελλίδης, η υπεύθυνη εθελοντισμού του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, ολυμπιονίκης Βούλα Πατουλίδου, ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Αναστάσιος Κουράκης, ο Ρήγας Αξελός, μέλος της γενικής συνέλευσης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Νεολαίας Βασίλειος Γάκης, η εκπρόσωπος της Νομαρχίας Χριστίνα Κελεσίδου, ο Τούρκος Πρόξενος Huseyin Ozdemir, o Πρόξενος του Καναδά Παντελής Πετμεζάς, ο Επίτιμος Πρόξενος της Ταϊβάν Ρέμης Χατζησάββας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, Αντώνης Παπαδόπουλος, η καθηγήτρια στο τμήμα δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, δημοσιογράφος Άννα Παναγιωταρέα, η Πρόεδρος της Όπερας Θεσσαλονίκης Πηνελόπη Σερδάρη, ο Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Julien Chiappone-Lucchesi, ο πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, Χάρης Παπαδόπουλος, η πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNESCO Καίτη Τζιτζικώστα, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Sani Fetsival Όλγα Ταμπουρή κ.ά.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης