Πολλά από τα μουσεία της Φλωρεντίας είναι κλειστά και ο καλλιτέχνης δρόμου JR δράττεται της ευκαιρίας και με μία site-specific εγκατάστασή του «ανοίγει στο κοινό» ένα από αυτά: το αναγεννησιακό Palazzo Strozzi. Με τη μέθοδο του κολάζ φωτογραφιών, που είναι και το σήμα κατατεθέν του, δημιούργησε μια οφθαλμαπάτη, μια μεγάλη βαθιά πληγή που διατρέχει το εξωτερικό του palazzo, ενώ μέσα από αυτήν, οι διερχόμενοι μπορούν για μία ακόμη φορά να ρίξουν μια ματιά στο εσωτερικό του – σε ασπρόμαυρη εκδοχή του – όπου φιλοξενούνται κάποια από τα σπουδαία φλωρεντινά έργα τέχνης.

«Λένε ότι τα μουσεία είναι κλειστά, αλλά εναπόκειται σε εμάς να τα ανοίξουμε. Εδώ είναι η Φλωρεντία, η πόλη του Μποτιτσέλι, του Ντονατέλο, του Μακιαβέλι και του Δάντη και ανοίξαμε το Palazzo Strozzi» έγραψε, στο λογαριασμό του στο Instagram, ο JR. «Αυτούς τους τελευταίους λίγους μήνες μάς έχουν στερήσει τη δυνατότητα να είμαστε μαζί…αλλά εξακολουθούμε να έχουμε την ελευθερία να ονειρευόμαστε, να δημιουργούμε, να οραματιζόμαστε το μέλλον. Ίσως να μην είναι πολύ, αλλά αυτό το έχουμε!»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ύψους 28 μέτρων και πλάτους 33 μέτρων εγκατάσταση που ακούει στο όνομα «La Ferita (Η Πληγή)» θα παραμείνει στην πρόσοψη του Palazzo Strozzi έως τις 22 Αυγούστου.

 
 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
 
 
 
 
 

 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
 
 
 

 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη JR (@jr)

Ο διευθυντής του μουσείου, ο Arturo Galansino, είπε ότι η συμβολική πληγή είναι αναφορά στις ταλαιπωρίες των πολιτιστικών ιδρυμάτων που έχουν υποχρεωθεί να κλείσουν ή να περιορίσουν την πρόσβαση του κοινού στις συλλογές έργων που στεγάζονται εκεί. «Αυτό το οποίο πολύ ξεκάθαρα μας έχουν δείξει αυτά τα lockdown είναι ότι ο κόσμος πεινά για κουλτούρα. Θέλουν πρόσβαση σε εκθέσεις, μουσεία, βιβλιοθήκες, θέατρα, κινηματογράφους, να έχουν ξανά την κουλτούρα ως βασικό κομμάτι της ζωής τους» τόνισε, μιλώντας στο Artnet News, o Arturo Galansino. «Θέλουμε να δουν αυτό το έργο (τη “La Ferita”) ως πρόσκληση να ανακαλύψουν εκ νέου μια άμεση σχέση με την τέχνη και να εξερευνήσουν νέες μορφές μοιράσματος και συμμετοχής – ως έκκληση για δράση για την τέχνη και την κουλτούρα, σ’ αυτήν τη δύσκολη στιγμή».

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης