ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΙΚΗ

«ΘΕΛΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙ»

Επιθεώρηση
Η Ελλάδα θέλει να κρυφτεί και το θέατρο Αλίκη θέλει επιθεώρηση!» αποφάνθηκε ο Θοδωρής Αθερίδης κι έβαλε μπροστά να σκηνοθετήσει μια επιθεώρηση για τον φετινό χειμώνα.

Από τη σκηνή του Θεάτρου θα παρελάσουν ένας Πρωθυπουργός (όλο και πιο) κουρασμένος και γύρω του πολιτικοί (όλο και πιο) απελπισμένοι για καριέρα, αλλοδαποί που όσο περνά ο καιρός συμπεριφέρονται όλο και πιο πολύ σαν Έλληνες κι από την άλλη, ντόπιοι που νιώθουν όλο και πιο πολύ αλλοδαποί, ένα τηλεοπτικό πανηγύρι με τραγούδια, μαγειρική και ζώδια από τα ξημερώματα μέχρι τη νύχτα, συγγενείς που στέλνουν «πακέτα» σε άλλους χαμένους συγγενείς, μετανάστες που για να επιβιώσουν βάζουν ταρίφα στο ξύλο που τρώνε, αγρότες μόνοι που ψάχνουν «διά τηλεοράσεως» το έτερόν τους ήμισυ, όλα αυτά τα καθημερινά για τα οποία ΘΕΛΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ – κυριολεκτικά – ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙ   αλλά κάτι δεν την αφήνει… Η χαρά;

Η μήπως η απόγνωση;

Ένας λαμπερός θίασος δε θα «κρυφτεί» αλλά θα αποκαλυφθεί (με αλφαβητική σειρά):  ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, η Χρυσούλα Διαβάτη, η Τζένη Θεωνά, ο Παντελής Καναράκης, ο Παύλος Κοντογιαννίδης, ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης, ο Αντώνης Λουδάρος, ο Γιώργος Μαρίνος, η Ευαγγελία Μουμούρη, ο Πέτρος Μπουσουλόπουλος, η Άντεια Ολυμπίου και η Δήμητρα Παπαδήμα.

ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΘΗΚΗ

ΣΕΣΟΥΑΡ ΓΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ

των Bruce Jordan & Marilyn Abrams

11ος χρόνος

Όλο λέμε θα τελειώσει και αυτό δε σταματάει ποτέ. Και όσο περνούν τα χρόνια το ζητούν όλο και περισσότεροι θεατές. Ποιος το περίμενε ότι ένα απλό σεσουάρ θα γινόταν το απόλυτο φονικό όπλο και το θεατρικό φαινόμενο της τελευταίας δεκαετίας στην Ελλάδα; Περισσότεροι από 500.000 θεατές στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και την Κύπρο έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα αυτόπτες μάρτυρες του πιο απίθανου φόνου που παρουσιάστηκε σε σκηνή θεάτρου.

Το σεσουάρ για δολοφόνους συμπληρώνει έντεκα χρόνια επιτυχίας. Το κυνήγι του δολοφόνου αυτό το χειμώνα θα γίνει πιο συναρπαστικό από ποτέ!

Ο Νίκος Μουτσινάς στην πρώτη του θεατρική εμφάνιση θα ερμηνεύσει το θεότρελο κομμωτή Τόνυ Λέπουρα στο κομμωτήριο του οποίου συμβαίνει η δολοφονία της διάσημης πιανίστριας Αμαλίας Τσαλίκογλου.

Η απόδοση και η διασκευή είναι του Θοδωρή Πετρόπουλου, η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη, τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Γιώργου Ασημακόπουλου, η μουσική επιμέλεια του Γιάννη Νένε και οι φωτισμοί του Ανδρέα Μπέλλη.

ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ

Το νέο έργο των Θανάση Παπαθανασίου + Μιχάλη Ρέππα

(σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με τη Φουρκέτα)

                                                
Η «Αττική οδός» είναι ένα έργο συνόλου για δέκα ρολίστες. Είναι η ιστορία δυο σύγχρονων ελληνικών οικογενειών όπως ξετυλίγεται στα πλαίσια μιας συγκεκριμένης κρίσης και ταυτόχρονα είναι και μια αστυνομική περιπέτεια που καταλήγει σε ένα προσυμφωνημένο φόνο.
Το έργο διαπερνούν δυο μεγάλοι ρόλοι η κυρία Αθηνά (ΤΖΕΝΗ ΡΟΥΣΣΕΑ) και η υπηρέτρια της η Ντίνα (ΕΛΕΝΗ ΓΕΡΑΣΙΜΙΔΟΥ) που είναι οι μητέρες των δυο οικογενειών αντίστοιχα. Αυτές συνέχουν το έργο, συγκρατούν τη συνοχή των δυο οικογενειών και οδηγούν την υπόθεση στην τελική έκβαση συναποφασίζοντας να χρησιμοποιήσουν τα πάντα για να επιβιώσουν οι οικογένειες τους. Ακόμα και το θάνατο.

Οι δυο μητέρες στην προσπάθεια τους να λύσουν τα πολλαπλά προβλήματα των οικογενειών τους, με τις λιγότερες δυνατές απώλειες φτάνουν μέχρι τη θυσία. Για να ζήσουν όλοι όσο καλύτερα γίνεται, κάποιος από τους δέκα πρέπει να θυσιαστεί. Η απόφαση των δυο γυναικών είναι το επίκεντρο της πλοκής του έργου. Ένα έργο που έχει το ρεαλισμό του έργου «Ο Έβρος απέναντι» αλλά και το χιούμορ και την τρυφερότητα του έργου «Τα μωρά τα φέρνει ο πελαργός».

Πρωταγωνιστούν: Τζένη Ρουσσέα, Ελένη Γερασιμίδου, Γιώργος Τζώρτζης, Νίκος Αρβανίτης, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Σταύρος Μερμήγκης, Σταύρος Καραγιάννης, Γιάννης Τσιμιτσέλης, Βίβιαν Κοντομάρη, Κατερίνα Τσάβαλου.

 ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ

ΦΟΥΡΚΕΤΑ

της Ελένης Γκασούκα

2ος χρόνος

(σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με την Αττική Οδό)

 Δεύτερη χρονιά για τη Φουρκέτα, το επιτυχημένο έργο της Ελένης Γκασούκα, που μετά τους Ήρωες, στο νέο έργο της μεταφέρει την ατμόσφαιρα του καμπαρέ μέσα στην ελληνική οικογένεια.

Μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος, με πρωταγωνιστές τη σάτιρα, το λυρισμό, την ποίηση και την αλληγορία που εναλλάσσονται σε ένα θεατρικό παιχνίδι.

Πρωταγωνίστρια η Αλίκη, μια γυναίκα που ζει στη δίνη των ερωτήσεων και των προβλημάτων μιας σύγχρονης οικογένειας.

Γιατί η Αλίκη πρέπει να ξέρει τα πάντα για τα ναρκωτικά αφού ποτέ της δεν έχει δοκιμάσει;

Γιατί να πρέπει η Αλίκη ν΄αντιμετωπίσει πρόσωπο με πρόσωπο την επιτροπή απαλλαγών του στρατού αφού είναι γυναίκα;

Γιατί η Αλίκη να νοιώθει ενοχή απέναντι σ΄έναν άντρα που ποτέ δεν απάτησε;

Γιατί να πρέπει η Αλίκη να παρηγορήσει τους άλλους,  ενώ η ίδια χάνεται;

Η Αλίκη είναι λογίστρια. Ή μάλλον ήταν. Η οικονομική κρίση της χτύπησε την πόρτα πρώτη και καλύτερη.

Πίσω από την πόρτα αυτή, βλέπει με καινούριο μάτι την οικογένεια της.

Άλλοι άνθρωποι……… οι δικοί της…….. είναι άλλοι.

Υπολογίζει τις λίγες μέρες που απομείναν και πρέπει να «χορέψει». Θα χορέψει και θα πει κι ένα τραγούδι.

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Καβογιάννη, Κώστας Κόκλας, Θανάσης Αλευράς, Μπάμπης Γιωτόπουλος, Ματίνα Νικολάου, Πάρης Λύκος. Τραγουδάει η Βικτώρια Ταγκούλη.

ΘΕΑΤΡΟ ΚΙΒΩΤΟΣ

ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ

του Tim Firth

Τον Απρίλιο τα «Κορίτσια Ημερολογίου» έκαναν πρεμιέρα στο Λονδίνο και από τον Οκτώβριο… έρχονται στο θέατρο «Κιβωτός» για να κατακτήσουν την Αθήνα!

Η θεότρελη και τρυφερή κωμωδία «The Calendar Girls», όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος της, που ανεβαίνει σε απόδοση Θοδωρή Πετρόπουλου και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη, βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία.

Αρχικά μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Tim Firth με πρωταγωνίστριες την Helen Mirren και την Julie Walters. Ακολούθησε η θεατρική διασκευή και μια θριαμβευτική περιοδεία στη Μ. Βρετανία.

Προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα, το έργο διαδραματίζεται σε μια επαρχιακή κωμόπολη όπου μια ομάδα απλών, καθημερινών γυναικών, μέλη του Τοπικού Γυναικείου Συλλόγου, διασκεδάζουν την πλήξη τους φτιάχνοντας κέικ και μαρμελάδες, κεντώντας τσεβρέδες ή πλέκοντας πουλόβερ και παρακολουθώντας αφόρητα βαρετές ομιλίες…

Όταν ο σύζυγος μιας από αυτές πεθαίνει, οι φιλενάδες αποφασίζουν να μαζέψουν χρήματα για να αγοράσουν στη μνήμη του έναν καναπέ για την αίθουσα αναμονής του νοσοκομείου όπου νοσηλευόταν. Λεφτά μπορούν να μαζέψουν από τις πωλήσεις του ετήσιου ημερολογίου τους. Αλλά πώς θα πουλήσει το ημερολόγιο; Η λύση είναι μία: να ποζάρουν γυμνές! Υπάρχουν, όμως, προβλήματα: δεν έχουν ούτε την ηλικία ούτε τα σώματα ούτε τα γενικότερα προσόντα για να γίνουν… Κορίτσια Ημερολογίου!

Όσο κωμικό κι αν είναι το θέμα (και το θέαμα) του έργου, τα «Κορίτσια Ημερολογίου» είναι ένα έργο που αποπνέει τρυφερότητα. Είναι κυρίως ένας ύμνος στη γυναικεία φιλία και μια τρανή απόδειξη πως όταν οι γυναίκες βάλουν ένα στόχο, θα τον πετύχουν ακόμα κι αν χρειαστεί… να βγουν απ’ τα ρούχα τους!

Πρωταγωνιστούν αλφαβητικά: Βασιλική Ανδρίτσου, Σοφία Βογιατζάκη, Κατιάνα Μπαλανίκα, Αλεξάνδρα Παντελάκη, Πηνελόπη Πιτσούλη.

ΘΕΑΤΡΟ ΛΑΜΠΕΤΗ

ΣΥΜΠΕΘΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΙΡΑΝΑ

των Θανάση Παπαθανασίου + Μιχάλη Ρέππα

2ος Χρόνος

Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, η Βίκυ Σταυροπούλου, ο Δημήτρης Μαυρόπουλος και η Τζόυς Ευείδη είναι οι πρωταγωνιστές της μεγάλης επιτυχίας «Συμπέθεροι απ’ τα Τίρανα» που επαναλαμβάνεται για 2η χρονιά στο θέατρο Λαμπέτη.
Η Πένη και ο Λυκούργος είναι ένα ευκατάστατο ζευγάρι που ζει σε μια μεγάλη επαρχιακή πόλη της κεντρικής Ελλάδας. Έχουν μια μοναχοκόρη τη Λίζα η οποία σπουδάζει στο Λονδίνο. Όλα τους τα προβλήματα μοιάζουν λυμένα. Ζουν σε ένα περιβάλλον νεοπλουτίστικης πολυτέλειας και το όνειρο τους είναι, τι άλλο; Να δουν την κορούλα τους αποκατεστημένη με έναν καλό γαμπρό. Σχεδόν δίπλα απ’ το σπίτι τους, έχουν τη μονοκατοικία τους η Πωλίνα, αδερφή  της Πένης και ο άντρας της Βασίλης, οι οποίοι ζουν σε ένα αντίστοιχα εύπορο περιβάλλον. Λίγο πριν το Πάσχα, η Λίζα έρχεται από το Λονδίνο με το αγόρι της, ένα νεαρό φοιτητή που γνώρισε στο Λονδίνο, τον Άλφρεντ.
Το γεγονός ότι η κορούλα έχει φίλο, είναι ένα σοκ για μια τέτοια οικογένεια, αλλά ευχάριστο σοκ. Ο Άλφρεντ είναι πανέμορφος και πολύ ευγενικός. Οι δυο αδερφές αλλά και οι δυο μπατζανάκηδες ενθουσιάζονται όταν γνωρίζουν το γαμπρό απ’ το Λονδίνο, αλλά πέφτουν απ’ τα σύννεφα όταν μαθαίνουν ότι ο Άλφρεντ δεν είναι Άγγλος. Είναι Αλβανός. Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα με την άφιξη των γονιών του Άλφρεντ. Της Κλαμπέτας και του Μπουκουράν.
Όταν καταφθάνουν και οι συμπέθεροι από τα Τίρανα ξεκινάει μια δίνη κωμικών εξελίξεων. Πέφτουν οι μάσκες και οι τέσσερις Έλληνες συμπέθεροι δίνουν ρεσιτάλ υποκρισίας, ξιπασιάς, ανοησίας, πονηριάς και διαπλοκής. Μιας διαπλοκής που περιλαμβάνει όλο τον κοινωνικό περίγυρο της επαρχιακής πόλης, που εκπροσωπείται στο έργο από ένα νεαρό και φιλόδοξο βουλευτή της περιοχής, που είναι και υφυπουργός πολιτισμού, τον Νικήτα Λαλαμπίρδα.

Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης,  Βίκυ Σταυροπούλου,  Τζόυς Ευείδη, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Δήμητρα Στογιάννη,  Νατάσσα Κοτσοβού, Κώστας Καζάκας, Χρήστος Τριπόδης

Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου & Μιχάλης Ρέππας

 ΘΕΑΤΡΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ

του Θοδωρή Αθερίδη
2ος χρόνος

Το «Από Μακριά» του Θοδωρή Αθερίδη συνεχίζει για 2η χρονιά την επιτυχημένη πορεία του στο Μικρό Παλλάς.

Ερωτήματα και απαντήσεις σε ένα σουρεαλιστικό φουτουριστικό τοπίο με το ιδιαίτερο χιούμορ του συγγραφέα.

Υπάρχει άλλος τρόπος να γυρίσει κάποιος το χρόνο πίσω, εκτός από τα Botox;   Πόσο μπορείς να συγκινηθείς από το δράμα της αγέννητης κόρης σου;  Πώς αντιδρά ένας σκηνοθέτης όταν δεν αναγνωρίζει πια την παράστασή του; Πού θα φυλάνε τα «μαύρα» χρήματά τους οι υπεραθλητές του μέλλοντος;  Είναι σωστή η άποψη του Αϊνστάιν για την πραγματικότητα ή οι ποιητές μπορούν να δουν πιο μακριά στο μέλλον;  Πού μπορεί να έχει πάει κάποιος όταν έχει εξαφανιστεί από προσώπου γης;  Σ’ αυτά τα ερωτήματα αλλά και σε πολλά άλλα προσπαθεί να απαντήσει ο Αθερίδης κι η παρέα του. Τα κακά νέα είναι ότι αυτή τη φορά θα χρειαστούν τη βοήθειά σας… Γι’ αυτό, καλό είναι να προσέξετε πού θα καθίσετε.. Οι απαντήσεις βέβαια στο τέλος ίσως έρθουν απ’ όπου ήρθαν και οι ερωτήσεις.. Από μακριά…

Σκηνοθετεί ο Θοδωρής Αθερίδης και μαζί του παίζουν (αλφαβητικά)  Μένια Αναγνωστοπούλου, Βίκυ Βολιώτη, Γιώργος Καπουτζίδης, Σμαράγδα Καρύδη, Μιχάλης Μαρίνος, Ανδρέας Νάτσιος, Χρήστος Σαπουτζής. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Μανόλη Παντελιδάκη.

ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 131

ΖΩΗ Σ’ ΕΛΟΓΟΥ ΜΑΣ

Μια διαφορετική επιθεώρηση

ΤΩΝ ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ + ΜΙΧΑΛΗ ΡΕΠΠΑ

 Το «Ζωή σ’ ελόγου μας» είναι μια συρραφή από 14 εικόνες καθημερινής τρέλας, μια καταγραφή της παράνοιας και της πολιτικής μας αφασίας, που τις δένει η ασυναρτησία της καθημερινής μας ζωής.

Ο Θανάσης Παπαθανασίου και ο Μιχάλης Ρέππας, συγγραφείς και σκηνοθέτες της παράστασης σημειώνουν:  «Έχουμε να γράψουμε επιθεώρηση 17 χρόνια. Από το καλοκαίρι του 1992, όταν συνυπογράφαμε με τον Φασουλή και την Παναγιωτοπούλου τα κείμενα στο θέατρο ΑΘΗΝΑΙΟΝ. Μετά από 12 θεατρικά έργα, 6 διασκευές ξένων, τέσσερεις ταινίες και δυο σήριαλ αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στα θρανία του πρώτου μας σχολείου.

Σε αυτή μας την επιστροφή προσπαθούμε να παντρέψουμε την επιθεώρηση με την κωμωδία γράφοντας μια σειρά από 14 σκηνές ή μικρά μονόπρακτα με πρωταγωνιστές τους επιθεωρησιακούς τύπους της εποχής μας. Σαν να λέμε 14 σκετσονούμερα όπως τα έλεγαν οι παλιοί. Η παράσταση δεν έχει την κλασσική μορφή τραγούδι – νούμερο – τραγούδι – νούμερο. Ξεκινάει σαν μια πρόζα και ένας ήρωας της πρώτης σκηνής μας οδηγεί στην δεύτερη, από κει ξεκόβεται ένας άλλος που μας οδηγεί στην τρίτη και ούτω καθ’ εξής.

Είναι με άλλα λόγια ένα ρόντο από 14 σκηνές όπου δεν πρόκειται να ακουστούν γνωστά σουξέ της εποχής με σατιρικά λόγια. Θα ακουστούν 11 καινούργια τραγούδια σε στίχους δικούς μας και μουσική του Γιάννη Ζουγανέλη που πρωταγωνιστεί κιόλας μαζί με την πιο χαρακτηριστική ηθοποιό του Ελευθέρου Θεάτρου και τόσο σημαδιακή για την καριέρα μας.

Την Άννα Παναγιωτοπούλου. Μαζί τους εφτά νεότεροι  άνθρωποι της κωμωδίας (Φωτεινή Ντεμίρη, Ζώγια Σεβαστιανού, Φαίδρα Δρούκα, Νίκη Λάμη, Πάνος Σταθακόπουλος, Σπύρος Πούλης, Γιάννης Μπουραζάνας) σε σκηνικά του Αντώνη Δαγκλίδη, κοστούμια της Έβελυν Σιούπη και φωτισμούς Λευτέρη Παυλόπουλου, σε ένα μουσικό θέαμα μεταξύ μιούζικαλ, κωμωδίας και επιθεώρησης».

         
ΘΕΑΤΡΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ

ΑΠΟΨΕ ΤΡΩΜΕ ΣΤΗΣ ΙΟΚΑΣΤΗΣ

του Άκη Δήμου σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή

2ος χρόνος

Για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Δημήτρης Χορν το έργο του Άκη Δήμου «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Η επιτυχημένη αυτή κωμωδία που πήρε τις καλύτερες κριτικές, προσφέρει στο θεατρόφιλο κοινό ένα απολαυστικά κωμικό δείπνο αλλιώτικο από κάθε άλλο που έχει γευτεί. 

Είναι ένα έργο για την Ιοκάστη Παπαδάμου, μια γυναίκα που θα μπορούσε να είναι μια χαριτωμένη εκκεντρική αν δεν ήταν τόσο απελπισμένη, κι αν η τρικυμία αυτής της κολασμένης νύχτας δεν την ξέβραζε ναυαγό σ’ έναν κόσμο μια ιδέα αλλιώτικο απ’ αυτόν που είχε στο κεφάλι της.

Η σκηνοθεσία είναι του Σταμάτη Φασουλή, τα σκηνικά της Mαργαρίτας Χατζηιωάννου, τα κοστούμια της Ντένης Βαχλιώτη, οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα. Στο ρόλο της Ιοκάστης Παπαδάμου, η Σοφία Φιλιππίδου.

Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά) οι ηθοποιοί: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Μάνος Καρατζογιάννης, Νάντια Κοντογεώργη, Παύλος Ορκόπουλος.


ΘΕΑΤΡΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ

ΤΟ  ΜΠΟΥΦΑΝ  ΤΗΣ  ΧΑΡΛΕΫ

…Ή

ΠΑΛΙ  ΚΑΛΑ

ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Νέο ελληνικό έργο του Βασίλη Κατσικονούρη

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη

Ένας μονόλογος του Βασίλη Κατσικονούρη με την Άννα Παναγιωτοπούλου σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια που έρχεται από την ίδια περίοδο που γράφτηκε Το Γάλα. (Με την ίδια δύναμη, την ίδια λαχτάρα για ζωή, την ίδια συντριβή από την ακύρωσή της) θα παρουσιαστεί φέτος στο Θέατρο Δημήτρης Χορν κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

Μια γυναίκα, νύχτα, έξω από το κουβούκλιο του φρουρού στον Άγνωστο Στρατιώτη, στην Πλατεία του Συντάγματος. Μέσα εκεί, για να προφυλαχτεί από τη βροχή, στέκεται ο εύζωνος στρατιώτης. Είναι ο γιος της. Η γυναίκα τού μιλάει. Είναι η μόνη της ευκαιρία. Πάντα, όποτε προσπαθούσε να του μιλήσει, αυτός έφευγε. Άρπαζε το μπουφάν του της Χάρλεϋ κι ορμούσε έξω στο δρόμο.

Απόψε όμως, σκοπός ακίνητος κι αμίλητος στο μνημείο-μνήμα, δε μπορεί να φύγει. Είναι εγκλωβισμένος σ` εκείνο το σημείο καμπής απ` όπου ο καθένας μας περνάει κάποια στιγμή, βγαίνοντας απ’ την ελευθερία του και μπαίνοντας στο πόστο του. Εγκλωβισμένος σ` αυτήν ακριβώς τη στιγμή, όπου η πέτρα που κυλάει καλείται να σταματήσει ήσυχα ήσυχα σε μια γωνιά και να χορταριάσει. Θέλει δε θέλει, σ` αυτό το σημείο βρίσκεται τώρα. Θέλει δε θέλει, ακούει τη μάνα του τώρα. Κι αυτή θα του μιλήσει. Όχι τόσο για να νουθετήσει, να γκρινιάξει, να κάνει κήρυγμα, ή να κλαφτεί, «σα μάνα». Θα μιλήσει μόνο. «Σαν κοπέλα». Και θα του τα πει όλα.

Για τη γκρίζα, θαμπή ζωή της, πώς, ξεκινώντας από τα καπνοχώραφα της Μακεδονίας στις αρχές της δεκαετίας του `60, και φτάνοντας στην Αθήνα του σήμερα, της ξέφυγε στη διαδρομή. Για την πολύχρωμη, κι όμως πάλι θαμπή ζωή των νέων παιδιών εδώ, τώρα, πώς παρόμοια βλέπει να ξεγλιστράει μέσα και από τα δικά τους χέρια. Για τη ζωή που ξεκινάει σαν ένα υπέρλαμπρο θαύμα και σύντομα καταλήγει στον κλαυσίγελο του «Πάλι καλά».

Είναι κωμική, όπως οι περισσότερες Ελληνίδες μάνες. Ματαιωμένη, όπως πολλές Ελληνίδες γυναίκες. Τραγική. Όπως όλοι μας.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

Τη θεατρική περίοδο 2009- 2010, η Ελληνική Θεαμάτων ξεκινά τη μόνιμη συνεργασία της με τον σκηνοθέτη Θωμά Μοσχόπουλο, καλλιτεχνικό συνδιευθυντή και «ψυχή» του θεάτρου Αμόρε.

Ήδη έχει ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2010 το καινούργιο θέατρο της Ελληνικής Θεαμάτων, στην οδό Πειραιώς 103, το «Π», που θα στεγάσει τις δημιουργίες του σκηνοθέτη και της καλλιτεχνικής του ομάδας.

Για τη φετινή μεταβατική περίοδο (2009-2010) οι δυο καινούργιες σκηνοθεσίες του Θωμά Μοσχόπουλου θα φιλοξενηθούν στο Θέατρο Πειραιώς 260, στο οποίο έχουν παρουσιαστεί παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών.

Πρόκειται για τα έργα «Δωδέκατη Νύχτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και «Τι είδε ο Μπάτλερ» του Τζο Όρτον.

Στη Δωδέκατη Νύχτα πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Αργύρης Ξάφης, Χρήστος Λούλης, Ιωάννα Παππά, Νίκος Καραθάνος, Μαρίσα Τριανταφυλλίδη, Σωκράτης Πατσίκας, Θάνος Τοκάκης, Ηλίας Παναγιωτακόπουλος, Μ. Σαράντης, Προμηθέας Ελευθερόπουλος.

Στην πανέξυπνη φάρσα «Τι είδε ο Μπάτλερ» πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Λυδία Φωτοπούλου, Κώστας Μπερικόπουλος, Γιώργος Γλάστρας, Άννα Καλαϊτζίδου, Όμηρος Πουλάκης, Αλέξανδρος Αλπίδης.