(29/1 – 4/2)

Αμφιβολία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ένα καθολικό σχολείο στις. Η.Π.Α των sixties η αυστηρή καλόγρια-διευθύντρια κατηγορεί τον προοδευτικό ιερέα για σεξουαλική παρενόχληση ενός μαθητή. Κάπως έτσι ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου σε ένα δράμα που παίζει αλληγορικά με την έννοια της δικαιοσύνης. Μέριλ Στρίπ και Φίλιπ Σίμουρ Χόφμαν επιδίδονται σε ένα υπόκωφο ερμηνευτικό μπρα ντε φερ κρατώντας σε υψηλό επίπεδο την ταινία, που είναι βασισμένη σε ένα θεατρικό που βραβεύτηκε με Τόνι και Πούλιτζερ, και παίρνει τον δρόμο της προς τα Όσκαρ με πέντε υποψηφιότητες.

Η Δούκισσα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Αγγλία του 18ου αιώνα μία νεαρή παντρεύεται με συνοικέσιο της μητέρας της ένα δούκα και γοητεύεται από την αστραφτερή ζωή της αριστοκρατίας. Από τη στιγμή, όμως, που αδυνατεί να φέρει στον κόσμο το διάδοχο του θρόνου, το παραμύθι που ζούσε εξελίσσεται σε εφιάλτη. Σε αυτήν την τυπική βρετανική βιογραφία εποχής πρωταγωνιστούν η Κίρα Νάιτλι, ως Νταϊανα, και ο Ρέιφ Φάινς, ως Κάρολος εκείνης της εποχής. Δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Πεθαίνω για σένα

Μια γυναίκα με τέσσερις ρόλους, και λίγους λέμε, στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Ως μητέρα, κόρη, σύζυγος και δασκάλα χορού αποφασίζει να ζήσει πάνω απ’ όλα σαν γυναίκα. Ένας τροχονόμος, μια κουφή γιαγιά και ένας γιος αποτελούν τις παράπλευρες απώλειες. Κινηματογραφική μεταφορά του πετυχημένου θεατρικού «Μαμά, μην τρέχεις» με τον Νίκο Καραπαναγιώτη στην καρέκλα του σκηνοθέτη και την Ελένη Ράντου στο διπλό ρόλο σεναριογράφου-πρωταγωνίστριας. Μπροστά και πίσω από τις κάμερες η Ράντου επωμίζεται συνολικά 7 ρόλους…

Τρεις στιγμές

Η ερωτική εμπειρία μέσα από τρία ζευγάρια διαφορετικών ηλικιών που συναντώνται στο σπίτι που είχε γνωριστεί και ερωτευτεί το γηραιότερο, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Πέτρου Σεβαστίκογλου. Η Ρούλα Πατεράκη και ο Γιώργος Διαλεγμένος, ως κατ’εξοχήν θεατρικοί ηθοποιοί, δεν είναι οι μόνοι που προσδίδουν θεατρικότητα στο έργο αυτό.

Ο μελανόκαρδος

 

Ο “Μο” ανακαλύπτει τη μαγική ικανότητά του να ζωντανεύει χαρακτήρες βιβλίων. Απαγγέλλοντας δυνατά, όμως, ένα σκοτεινό παραμύθι η γυναίκα του θα χαθεί μέσα στις σελίδες του διηγήματος και οι μοχθηροί ήρωες θα πάρουν σάρκα και οστά. Μεταφορά στη μεγάλη οθόνη εφηβικού best seller με την Έλεν Μίρεν να διασώζεται.

Το τελευταίο κύμα

 

Μια ταινία από τον Πίτερ Γουίαρ στα 1977. Πέντε Αβοριγίνες κατηγορούνται για τη δολοφονία ενός ομόφυλού τους και ο δικηγόρος που έχει αναλάβει την υπεράσπισή τους καταλαμβάνεται από καταστροφικά οράματα.  Η καταρρακτώδης βροχή στο Σίδνεϋ συμβάλλει τα μέγιστα στην όξυνση της διφορούμενης κλιμάκωσης μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεν στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Έλα να δεις

Ξεθάβοντας ένα χαμένο όπλο, ο 12χρονος Φλόρια, κατατάσσεται στο ρωσικό στρατό ανυπομονώντας να ζήσει σαν στρατιώτης. Η σκληρή πραγματικότητα, όμως, του διαλύει τη φαντασίωση αφού γίνεται μάρτυρας της πολεμικής θηριωδίας. Άλλη μία σημαντική αντιπολεμική ταινία από τον σοβιετικό κινηματογράφο, αυτήν την φορά από τα μέσα της δεκαετίας του ’80.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης