Δύσκολοι καιροί για εκθέσεις στην Ελλάδα. Ή μήπως όχι; Πάντως, ο Μανώλης Χάρος δηλώνει παρών στην καλλιτεχνική παραγωγή των χαλεπών καιρών μας. Και εκθέτει σε αθηναϊκή γκαλερί από τις 15 Μαρτίου μία ενότητα έργων του, την οποία τιτλοφορεί «Η Ακρόπολη, ο Μοναχός και μερικά καινούργια έργα».

Ο εικαστικός στήνει με ευαισθησία, χιούμορ και ποιητικές προεκτάσεις ένα εικαστικό παιχνίδι συμβολισμών, στοχασμού και χρωματικών εκρήξεων, στο οποίο λανθάνει μια αδιόρατη αισιοδοξία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αίσθηση ότι κάθε φορά η δουλειά του Μανώλη Χάρου αφηγείται ένα σενάριο -μέρος ενός ευρύτερου έργου είναι κι εδώ διάχυτη. Μετά τους αιχμηρούς «Μύθους του Αισώπου», που παρουσίασε πριν από λίγους μήνες, ποιες είναι οι προθέσεις του στην παρούσα έκθεση;

«Η ανάγκη να υπογραμμίσω ότι μέσα σε όλη αυτή την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, οι καλλιτέχνες παράγουμε, δημιουργούμε» απαντά ο εικαστικός στο ΑΜΠΕ. «Ειδικά τώρα στην κρίση, ο καλλιτέχνης αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία, δημιουργεί χωρίς περιορισμούς, περισσότερο από την εποχή της ευμάρειας. Ό, τι μ΄ αρέσει το φτιάχνω και το δείχνω. Το ζήτημα είναι να μπορέσει και ο θεατής να ταυτιστεί με το έργο» λέει ο ίδιος.

Στη νέα του έκθεση ο καλλιτέχνης ξεκινά την εικαστική του αφήγηση με την Ακρόπολη των Αθηνών. Το εμβληματικό μνημείο της πρωτεύουσας, «λίγο ξεκάρφωτο, λίγο “μόνο”» σε σχέση με τα άλλα του έργα, όπως λέει ο Μανώλης Χάρος, ακριβώς για να υπογραμμίσει το σύνολο που ακολουθεί και αντανακλά την υπάρχουσα κατάσταση. Τον «Μοναχό» έργο του 2008 και καινούργια του έργα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης