Αγαπημένα έργα του κορυφαίου Έλληνα δημιουργού Μίκη Θεοδωράκη θα παρουσιαστούν στο αφιέρωμα για τα 90 χρόνια από τη γέννησή του που οργανώνει το Φεστιβάλ Αθηνών στις 14 Ιουλίου στο Ηρώδειο.

Θα παρουσιαστούν, κορυφαία έργα του Μίκη, όπως η μεγαλόπνοη Πρώτη Συμφωνία και το εμβληματικό ‘Αξιον εστί, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού και με τη συμμετοχή του Γιώργου Νταλάρα, του Δημήτρη Πλατανιά, του ‘Ακη Σακελλαρίου και τις χορωδίες των Μουσικών Συνόλων του δήμου Αθηναίων, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, «Μελωδοί» και τη χορωδία της Ε.Ρ.Τ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Πρέπει να ομολογήσω ότι αισθάνομαι άβολα που η μουσική μου θα ακουστεί σε μία εποχή που κυριαρχείται από το μεγάλο πόνο των γερόντων που λιώνουν στις ουρές για ένα πιάτο φαί. Είναι επόμενο να αισθάνομαι ντροπή ειδικά εγώ που ενώ κουβαλάω στην πλάτη μου τα ίδια χρόνια, έχω το προνόμιο να απολαμβάνω την ίδια στιγμή τη χαρά ενός ανθρώπου της τέχνης που το έργο του παρουσιάζεται σε ένα ιστορικό χώρο μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό» αναφέρει στο μήνυμα που απέστειλε ο Μίκης Θεοδωράκης και συμπληρώνει. «Το μόνο που με παρηγορεί είναι ο συμβολισμός από την συνύπαρξη μέσα στον ίδιο λαό του πόνου και της ελπίδας αλλά και τη βεβαιότητας ότι κάποτε ο πόνος θα εξαλειφθεί ενώ η ελπίδα θα γιγαντωθεί και θα γίνει πραγματικότητα. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι την Πρώτη μου Συμφωνία την συνέθεσα μέσα σε συνθήκες του μεγαλύτερου πόνου που μπορεί να γνωρίσει ο άνθρωπος, για να αποδείξω ότι η ελπίδα είναι αυτή που θριαμβεύει πάντοτε όταν έχει κανείς μέσα του αληθινή πίστη στον άνθρωπο και τη ζωή».

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Στέφανος Τσιαλής τόνισε ότι αυτή η συναυλία δεν θα ματαιωθεί διότι έχει τεράστια συμβολική σημασία και αναφέρθηκε στο έργο του Οδυσσέα Ελύτη λέγοντας ότι «η έμπνευση του Άξιον εστί προήλθε από τη σύγκριση που έκανε ο Ελύτης λίγο μετά τον πόλεμο, στη διάρκεια του εμφυλίου, μεταξύ των παιδιών στην Ελλάδα και των παιδιών στην Ελβετία. Τα ελληνόπουλα ήταν ρακένδυτα, πεινασμένα και ταλαιπωρημένα, ενώ τα παιδιά της Ελβετίας ήταν καλοθρεμμένα, γελαστά και υγιή και αυτή η σύγκριση τον πόνεσε πολύ και τον ενέπνευσε να γράψει το ‘Αξιον εστί και να ασχοληθεί με την ταυτότητα του να είσαι Έλληνας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης