Η Χάβρη ζωντάνεψε το εφετινό καλοκαίρι καθώς σημαντικοί διεθνείς δημιουργοί μετέτρεψαν, στο πλαίσιο του προγράμματος «Καλοκαίρι στη Χάβρη 2019», τη γαλλική πόλη σε έναν τεράστιο καλλιτεχνικό παιδότοπο.

Συμμετέχοντας, ο Αυστριακός Έρβιν Βουρμ (Erwin Wurm) έφερε τέσσερα «γλυπτά του», το «Fat Car», το «Narrow House», το «Big Coat» και το «Kiss» και τα εγκατέστησε σε διαφορετικά σημεία, σχολιάζοντας τις κοινωνικές συνθήκες, την υπερκατανάλωση και την αρχιτεκτονική ως γλυπτική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον περιβάλλοντα χώρο του Hôtel Dubocage de Bléville – μιας πρώην έπαυλης στο ιστορικό κέντρο της Χάβρης η οποία, σήμερα, είναι μουσείο -, ο Βουρμ παρκάρισε το «Χοντρό Αυτοκίνητό» του: η ακραία πρόσθεση όγκου σε ένα κατά τα άλλα σύνηθες αντικείμενο μετατράπηκε σε κοινωνική κριτική.

Στην Avenue Fosch που οδηγεί στην παραλία, οι περαστικοί περνούσαν μπροστά από το «Narrow House»: το μοντέλο του σπιτιού στο οποίο έζησε ο Βουρμ στα παιδικάτα του είχε «συρρικνωθεί» σε πλάτος μόλις 1 μέτρου! Ο Βουρμ συμπύκνωσε την όλη κατασκευή, τον διάκοσμο εσωτερικών χώρων, ακόμη και τα καθημερινά αντικείμενα μέσα στο σπίτι, αναστοχαζόμενος την εμπειρία της γενιάς του να ζει υποχρεωτικά σε ένα τυποποιημένο περιβάλλον.

Τέλος, στην κλειστή αγορά στην Halles Centrales, εμφανίστηκε ένα ζευγάρι χοτ ντογκ για ένα «Φιλί», με τα δυο αλλαντικά να μιμούνται τις κινήσεις του ανθρώπινου σώματος. Και σε άλλο σημείο της αγοράς, η περίεργη φιγούρα που φορούσε το «Μεγάλο Παλτό» αμφισβητούσε τον τρόπο που προσλαμβάνουμε την καθημερινότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης