Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης
Στην πραγματικότητα πρόκειται όχι μόνο για καταγραφή της προέλευσης, της ηλικίας, του μορφωτικού επιπέδου και άλλων δημογραφικών στοιχείων των επισκεπτών, αλλά και για μια ουσιαστική αξιολόγηση του ίδιου του μουσείου και των υπηρεσιών που προσφέρει στο κοινό.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για επτά εβδομάδες στις αρχές του καλοκαιριού του 2011, στο πλαίσιο συνεργασίας του Μουσείου Ακρόπολης και του Πανεπιστημίου του Τορόντο. Την επιστημονική εποπτεία είχαν ο κ. Κωστής Δάλλας, αναπληρωτής-καθηγητής του Πανεπιστημίου του Τορόντο, και η κα Barbara Soren, λέκτωρ του ίδιου πανεπιστημίου. Συνεργάστηκαν μεταπτυχιακοί φοιτητές ελληνικών πανεπιστημίων και του Πανεπιστημίου του Τορόντο, καθώς και μέλη του προσωπικού του Μουσείου Ακρόπολης, υπό την κα Νίκη Δόλλη, διευθύντρια του Γραφείου Προέδρου του Μουσείου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μεγάλη πλειονότητα των επισκεπτών ήρθε στο μουσείο γιατί άκουσε για αυτό από φίλους και γνωστούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα ποσοστό 23% επισκέφθηκε το μουσείο έως 3 φορές ή και περισσότερο. Αυτό δείχνει ότι έχει ξεκινήσει να δημιουργείται μια νέα αντίληψη για το μουσείο, το οποίο γίνεται οικείο και φιλικό για τον επισκέπτη. Για το 80% των επισκεπτών, η αξιολόγηση του μουσείου είναι από θετική έως πολύ θετική. Για το 18% ουδέτερη και μόλις το 2% κάνει αρνητική αξιολόγηση.
Η έρευνα των επισκεπτών δείχνει αν ορισμένες δράσεις και υπηρεσίες του μουσείου βρίσκουν ανταπόκριση στο κοινό και σε ποιο βαθμό, για παράδειγμα το 82% θεωρεί ότι ο υπομνηματισμός και οι πινακίδες αποτελούν χρήσιμη πηγή πληροφόρησης. Για τον χάρτη πλοήγησης του μουσείου όμως, μολονότι οι γνώμες στη μεγάλη πλειονότητά τους είναι θετικές, υπάρχει ένα ποσοστό 7% που θεωρεί ότι δεν είναι εύχρηστος. Η Διεύθυνση του μουσείου ήδη έχει ξεκινήσει τη δημιουργία ενός νέου χάρτη πλοήγησης, περισσότερο ευανάγνωστου και κατανοητού.
Το κοινό αξιολόγησε με υψηλό ποσοστό την προσβασιμότητα στο μουσείο για τον κοινό επισκέπτη, αλλά και για τα άτομα με αναπηρίες. Ως εξαιρετική θεωρείται η προσβασιμότητα από το 65% και ως καλή από το 34%. Για το προσωπικό υποδοχής και ασφάλειας, το κοινό αποφάνθηκε ότι ήταν ιδιαιτέρως εξυπηρετικό κατά 48%, για το 51% οι υπηρεσίες του προσωπικού ήταν καλές και μόνο το 1% είχε διαφορετική άποψη.
Όσο για τους βοηθητικούς χώρους εξυπηρέτησης του μουσείου, το κοινό δήλωσε ότι ήταν πολύ ικανοποιημένο. Και ενώ ένα ποσοστό 54% δήλωσε αυθόρμητα ότι είχε μια βιωματική εμπειρία στο μουσείο, υπήρξαν ορισμένες αρνητικές κρίσεις (9%) για την απαγόρευση των φωτογραφιών.
Το μουσείο σύντομα θα διερευνήσει τη δυνατότητα φωτογράφισης στις αίθουσές του, στον βαθμό που αυτή δεν θέτει σε κίνδυνο τα εκθέματα ή δεν δημιουργεί προβλήματα συνωστισμού. Σε ερώτηση στους επισκέπτες τι τους άρεσε περισσότερο στο μουσείο, το 35% αναφέρθηκε στον παιδευτικό του χαρακτήρα, το 26% στην αισθητική του αρτιότητα, το 21% το βρήκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον και το 13% υπογράμμισε την καλή του οργάνωση.
Το Μουσείο Ακρόπολης συνεχίζει αυτή την έρευνα, που σε μεγάλο βαθμό επιτρέπει προσαρμογές στην πλεύση του και παράλληλα ερμηνεύει την αποδοχή που είχε στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Παραγωγή πιστών αντιγράφων από τα εργαστήρια του Μουσείου Ακρόπολης και κοπή αναμνηστικού κέρματος.
Το Μουσείο Ακρόπολης, φιλοδοξώντας να προσφέρει στο κοινό αντίγραφα εκθεμάτων υψηλής πιστότητας από τις συλλογές του και συγχρόνως να αξιοποιήσει την εμπειρία των μελών των εργαστηρίων του, ξεκίνησε με την παραγωγή των τριών πρώτων έργων. Την κεφαλή του ξανθού εφήβου που εκπροσωπεί τα ιδεώδη της Αθήνας κατά την περίοδο των Περσικών Πολέμων, την κεφαλή του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς Παρθένου σε μικρό μέγεθος και το ανάγλυφο με την παράσταση του Δήμου της Αθήνας του τέλους του 5ου αι. π.Χ..