Με την έκθεση «Σκιές» του Νίκου Κεσσανλή από 22/3, η Ελληνογερμανική Αγωγή συνεχίζει την παράδοση διοργάνωσης σημαντικών εικαστικών εκθέσεων και τη συνύπαρξη των μαθητών της με την τέχνη.
Εφέτος, στις εγκαταστάσεις του σχολείου στην Παλλήνη, παρουσιάζει 8 έργα από τις Φαντασμαγορίες της Ταυτότητας, την πιο χαρακτηριστική ενότητα της δουλειάς του Νίκου Κεσσανλή, ο οποίος τη δεκαετία του 1960 ερεύνησε την αναδόμηση της εικόνας με φωτογραφικά μέσα. Η σειρά που παρουσιάζεται στην έκθεση έγινε την ίδια περίοδο που ο εμβληματικός καλλιτέχνης δημιούργησε το μεγάλο έργο «Η Ουρά» στον σταθμό του μετρό στην Ομόνοια.
«Οι πρώτες ”Φαντασμαγορίες” πήραν τη μορφή κινέζικων σκιών πάνω σε χαρτιά ή τσαλακωμένα πανιά. Η μέθοδος, που υπήρξε αντικείμενο μιας εξαιρετικά λεπτομερούς εστίασης, αποτελεί έναν συνδυασμό θεάτρου σκιών και διαφορετικών οπτικών γωνιών» έχει διατυπώσει ο κριτικός τέχνης, θεωρητικός του Νέου Ρεαλισμού, Πιερ Ρεστανί .
Ο Νίκος Κεσσανλής (1930-2004) βρέθηκε στο Παρίσι του 1960 και συμμετείχε ενεργά στο πνεύμα της εποχής, στο πνεύμα της ρήξης με την παραδοσιακή ζωγραφική. Έτσι προέκυψε η mec art (Μηχανική Τέχνη), της οποίας υπήρξε ιδρυτικό μέλος. Τα έργα του διεύρυναν το πεδίο της ζωγραφικής μέσω της εισαγωγής του μηχανικού, του τυχαίου, του αυθόρμητου. Οι Φαντασμαγορίες της Ταυτότητας απεικονίζουν διαφορετικές σκιές/εκδοχές του εαυτού μας, που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.
Τη βραδιά των εγκαινίων, και κατά τη διάρκεια της έκθεσης, μικροί και μεγάλοι θα έχουν την ευκαιρία να φωτογραφίσουν τις δικές τους σκιές σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο με την ίδια μέθοδο που έκανε τα έργα του ο Νίκος Κεσσανλής.
Η έκθεση, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ελένης Κούκου θα διαρκέσει ως 12 Απριλίου.