Δημοπρασία σημαντικών κεραμικών έργων του Πάμπλο Πικάσο πραγματοποιεί ο οίκος Sotheby’s του Λονδίνου στις 5 Απριλίου.

Από το 1947 μέχρι τις αρχές του 1970, η ενασχόληση του Πικάσο με την κεραμική είχε ως αποτέλεσμα μια σειρά έργων που δημιουργήθηκαν με το ίδιο πάθος όπως οι πίνακές του, τα γλυπτά και τα σχέδιά του. Οι κανάτες, τα βάζα, τα πιάτα, τα μπολ και όλα όσα δημοπρατούνται αποδεικνύουν την παιχνιδιάρικη πλευρά του δασκάλου της σύγχρονης τέχνης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν καλοκαίρι του 1946, όταν ο Πικάσο συνάντησε για πρώτη φορά τη Suzanne Douly και τον Georges Ramié στο εργαστήριό τους Madoura, που είχαν ανοίξει το 1938, στην πόλη Vallauris της νοτιοδυτικής Γαλλίας. Κατά τη διάρκεια της τυχαίας του συνάντησης με τους Ramiés ήταν τόσο ενθουσιασμένος από την κεραμική ως μέσο, που αμέσως έκατσε σε έναν πάγκο και πέρασε το απόγευμά του δημιουργώντας μικρά κεραμικά ζωάκια.

Η εμπειρία έμελλε να αποδειχθεί εξαιρετικά δυνατή για τον Πικάσο, ο οποίος γοητεύτηκε από τις καλλιτεχνικές δυνατότητες και τις προκλήσεις που προσέφερε η κεραμική.
Συνδυάζοντάς τα με το υπόλοιπο έργο του, τα κεραμικά τού επέτρεπαν μια πλούσια συνδιαλλαγή ιδεών αναφορικά με την εικόνα και τη φόρμα.

Συνεπαρμένος από την ιδέα ότι ο καθένας μπορούσε να αγοράσει, να χρησιμοποιήσει ή ακόμα και να διακοσμήσει το σπίτι του με τα κεραμικά, ο Πικάσο πείστηκε από τη Suzanne Ramié να δημιουργήσει αριθμημένες εκδόσεις μερικών από τα κεραμικά του έργα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα σύνολα αυτά, από τα οποία υπάρχουν σήμερα 633, «δένονταν» συνήθως σε εκδόσεις των 25 έως 500. Οι εκδόσεις αυτές είτε είναι εντυπώσεις (empreintes originales) από εκμαγεία που είχαν δουλευτεί από τον Πικάσο – κάποια από τα οποία είχαν μείνει άβαφα ή είχαν δουλευτεί από το προσωπικό του Madoura ακολουθώντας τα σχέδια του καλλιτέχνη – είτε εξουσιοδοτημένα αντίγραφα πρωτότυπων σχεδίων του.

Ο Πικάσο εμφύσησε έναν νέο αέρα στην παραδοσιακή τέχνη της κεραμικής με μια ανεξάντλητη ποικιλία από φόρμες, τεχνικές και εικόνες, ενώ μέσα από τις εκδόσεις του μοιράστηκε το όραμά του με τον κόσμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης