232 ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 62 ΧΩΡΕΣ
Η Οργανωτική Επιτροπή του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Πάτρας – «Διεθνές Πανόραμα» www.independent.gr, και η Συντακτική Επιτροπή του Cineek magazine-διαδικτυακού περιοδικού για τον Εναλλακτικό πολιτισμό www.cineek.gr, διοργανώνει το 11ο Διεθνές Πανόραμα (2/10 έως τις 10/10/2008 στον πολυχώρο πολιτισμού και ψυχαγωγίας ΙΝΤΕΑΛ) στην Πάτρα.
Το Τμήμα Προγράμματος του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Πάτρας” – Διεθνές Πανόραμα είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τη συμμετοχή ρεκόρ σε ταινίες Ελλήνων και ξένων σκηνοθετών. Αξιοσημείωτες οι συμμετοχές ειδικά στο Ελληνικό διαγωνιστικό τμήμα όπως μεταξύ άλλων είναι:
Το Βραβευμένο ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, «Βγήκαμε από τα ρούχα μας» της Έλλη Ζερμπίνη, (27’ παρ.2009)
Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί τις προσπάθειες μίας ομάδας ποδηλατών που θέλησε να φέρει τη δράση αυτή στη Θεσσαλονίκη, από τις αρχές Ιουνίου του 2008, όταν και έγινε η εξαγγελία της δράσης έως και την ημέρα που έγινε η ποδηλατοδρομία, στις 27 Ιουνίου του 2008.
Με αφορμή την πρώτη γυμνή ποδηλατοδρομία στη Θεσσαλονίκη το ντοκιμαντέρ εξετάζει θέματα που αφορούν στην αιτία της διαμαρτυρίας, τον τρόπο με τον οποίο ασχολήθηκαν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με αυτή, καθώς επίσης και τη στάση της τοπικής ηγεσίας.
Η μεγάλου μήκους ταινία «Ο Γιος του Τσάρλυ» του Κάρολου Ζωναρά (που βγήκε στις αίθουσες της Αθήνας αυτή τη βδομάδα) με πρωταγωνιστές τον Φαίδων Γεωργίτση και Κώστα
Ένας νεαρός ρακένδυτος απ’ το πουθενά παίρνει την ταυτότητα που άλλοι επιλέγουν γι αυτόν: του γιου του Τσάρλυ, ενός αρχινονού της νύχτας. Δίχως κάποια απτή απόδειξη, στο τέλος η ταυτότητα του νεαρού θα επαληθευτεί με τρόπο «φροϋδικό»: κάνοντας έρωτα με την υποτιθέμενη μητέρα του και σκοτώνοντας τον υποτιθέμενο πατέρα του.
Η μεγάλου μήκους ταινία «Ένας ήρωας στη Ρώμη» του Πάνου Αγγελόπουλου (97’ παρ.2007) με πρωταγωνιστή τον Giouseppe Sulfaro (πρωταγωνιστή της ταινίας Malena) και Πασχάλη Τσαρούχα, Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Εύα Καιλή, Νίκη Κάρτσωνα, Γιάννη Ζουγανέλη.
Το animation «Μεταμόρφωση» του Κώστα Σφήκα, που πρόσφατα απεβίωσε έχοντας δημιοργήσει μια ξεχωριστή «σχολή» κινηματογραφίας με την τολμηρή εναλλακτική ματιά του.
Αν ο πλασιέ Γκρέγκορ Σάμσα του Καφκικού έργου είναι το παθητικό θύμα ενός κόσμου όπου οι ανθρώπινες σχέσεις έχουν μεταβληθεί από σχέσεις ανθρώπων σε σχέσεις πραγμάτων και η αλλοτρίωσή του είναι απόλυτη, ο Γκρέγκορ Σάμσα της πρότασής μας ως πλασιέ τριγώνων γεωμετρίας, αν και παγιδευμένος στα φετίχ των εμπορευμάτων, εξακολουθεί να αγωνίζεται.
Το ντοκιμαντέρ «Asia minor… over again» Tahsin Isbilen Τουρκία (55’ παρ.2008)
Προσπαθούμε να ανασκοπήσουμε την εποχή του Β’ Παγκόσμιου πολέμου σε σχέση με την Ελλάδα που ήταν αναμιγμένη και την Τουρκία που επίσημα ποτέ δεν αναμίχθηκε σε αυτόν τον πόλεμο. Προσπαθούμε να αξιολογήσουμε κάτι που λείπει από τις έρευνες μέχρι σήμερα. Στην πραγματικότητα, η περιπέτεια των Τούρκων και των Ελλήνων να ζούν μαζί, να
Όταν ο φασισμός της Γερμανίας αιχμαλώτησε τους Έλληνες στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μερικοί από τους Έλληνες ειδικά αυτοί στα νησιά κατευθύνονται στην Τουρκία. Στις ακτές του Αιγαίου εδραιώνονται κοινές ζωές. Ψάχνοντας τα ντοκουμέντα, ακόμα και ο τίτλος του βιβλίου πρωτοκόλλου όπου οι νεο-αφιχθέντες καταγράφονται είναι «Το βιβλίο των Μεταναστών που Επέστρεψαν».
Το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου (55’ παρ. 2009) «Το μυστικό της αυγής»
Μικρά κορίτσια αιχμάλωτα της παράδοσης και των δεισιδαιμονιών υποβάλλονται ανυπεράσπιστα στο σκληρό έθιμο, βιώνοντας φρικτές συνέπειες σε όλη τους τη ζωή. Η κυβέρνηση και ακτιβιστικές οργανώσεις στο Μαλί αγωνίζονται τα τελευταία χρόνια κατά της πρακτικής. Θα καταφέρουν άραγε να νικήσουν μια βαθιά ριζωμένη παράδοση;