Το μουσείο του Λούβρου δέχεται από σήμερα, τέσσερις μήνες νωρίτερα, κρατήσεις για την εμβληματική έκθεση «Λεονάρντο Ντα Βίντσι» για την 500ή επέτειο θανάτου του μεγάλου ζωγράφου της Αναγέννησης που θα ανοίξει τις πύλες της στις 24 Οκτωβρίου. Καμιά αγορά εισιτηρίων δεν είναι δυνατή στα ταμεία του μουσείου.
«Λόγω της αναμενόμενης προσέλευσης, η έκθεση θα είναι προσβάσιμη μόνο έπειτα από ηλεκτρονική κράτηση θέσης στο www.ticketlouvre.fr. ώστε να υπάρχει διαθέσιμος χρόνος και να πραγματοποιηθεί πιο άνετα η επίσκεψη. Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται για όλους τους επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουν ελεύθερη ή δωρεάν είσοδο στο Λούβρο», ανακοίνωσε το μουσείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως.
Οι πέντε πίνακες και τα 22 σκίτσα του Ντα Βίντσι που αποτελούν τη συλλογή του Λούβρου, θα περιλαμβάνονται σε σχεδόν 120 έργα (ζωγραφική, σκίτσα, χειρόγραφα, γλυπτά, αντικείμενα τέχνης) που προέρχονται από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά και αμερικανικά μουσεία: Royal Collection, Βρετανικό Μουσείο, Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, Πινακοθήκη του Βατικανού, Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, Ινστιτούτο της Γαλλίας. Η Τζοκόντα, ιδιοκτησία του γαλλικού κράτους, θα παραμείνει στην αίθουσα του Λούβρου όπου συνήθως εκτίθεται.
Διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη για τον δανεισμό έργων από ιταλικά Μουσεία στο Λούβρο. Από την πλευρά τους, τα γαλλικά μουσεία αναμένεται να δανείσουν στην Ιταλία πίνακες του Ραφαήλ για μια μεγάλη έκθεση το 2020 στη Ρώμη.
Η Γαλλία θα διοργανώσει εφέτος πολλές πολιτισμικές εκδηλώσεις φέτος για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι, έναν ζωγράφο από την Τοσκάνη που πέρασε τα τρία τελευταία χρόνια της ζωής του στην Τουρέν, έπειτα από πρόσκληση του Φραγκίσκου Α’.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το Λούβρο εφαρμόζει το σύστημα των κρατήσεων θέσεων. Έτσι έκανε και για την έκθεση Βερμέερ το 2018. Αλλά για τον Ντα Βίντσι, οι κρατήσεις άρχισαν νωρίτερα.
Το Μουσείο θέλει να αποφύγει τη συμφόρηση που δεν επιτρέπει στους επισκέπτες να δουν καλά τους πίνακες. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 24 Φεβρουαρίου 2020. Σχεδόν 10,2 εκατομμύρια επισκέπτες συνέρρευσαν το 2018 κάτω από την Πυραμίδα για να επισκεφθούν τις διάφορες αίθουσες του πελώριου Μουσείου: μια προσέλευση δύσκολα διαχειρίσιμη, παρά τις εκσυγχρονισμένες διατάξεις προσανατολισμού.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ