Αρχαιολόγοι στην Πομπηία ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν μια εξαιρετικής τέχνης και τεχνικής νωπογραφία που απεικονίζει τον Νάρκισσο να παρατηρεί την αντανάκλασή του στα νερά μιας πηγής.
Όπως διευκρινίζει η προσωρινή διευθύντρια του αρχαιολογικού χώρου Aλφονσίνα Ρούσο, ο μύθος του Νάρκισσου ήταν ένας «πολύ συχνός καλλιτεχνικός τόπος στην αρχαία πόλη».
Η ανακάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια μιας ανασκαφής στο Τμήμα V της ρωμαϊκής πόλης και έρχεται λίγους μήνες μετά την ανακάλυψη μιας άλλης νωπογραφίας, που απεικονίζει τον Δία να μεταμορφώνεται σε κύκνο για να αφήσει έγκυο τη Σπαρτιάτισσα βασίλισσα Λήδα.
«Η ομορφιά αυτών των δωματίων μας οδήγησε να αλλάξουμε το πρότζεκτ και να συνεχίσουμε την ανασκαφή» δήλωσε η Ρούσο. «Στο μέλλον θα είναι δυνατό να ανοίξουμε τουλάχιστον ένα μέρος αυτού του χώρου για να το απολαύσει το κοινό», πρόσθεσε.
Στο αίθριο που βρίσκεται ο Νάρκισσος, είναι ακόμη ορατό το ίχνος μιας σκάλας που οδηγεί στο πάνω πάτωμα, αλλά πάνω απ ‘όλα η ανακάλυψη ενός χώρου κάτω από το κλιμακοστάσιο, ο οποίος χρησιμοποιούνταν ως αποθήκη, που περιείχε δώδεκα γυάλινα δοχεία, οκτώ αμφορείς και ένα χάλκινο χωνί, όπως ανέφεραν οι αρχαιολόγοι σε δημοσιογράφους. Επίσης εντοπίστηκε μια χάλκινη situla (δοχείο για υγρά) που ανακαλύφθηκε δίπλα στο impluvium (μικρή δεξαμενή).
O Nάρκισσος είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας. Ένας ωραίος νέος της Βοιωτίας, γιος της Νύμφης Λειριώπης και του ποταμού Κηφισού. Κάποια μέρα καθισμένος ο Νάρκισσος κοντά σε μια πηγή είδε το πρόσωπό του στα νερά της πηγής. Γοητεύτηκε από την εικόνα του που καθρεφτιζόταν στο νερό και θέλησε, βυθίζοντας το βραχίονα του στο νερό να την αιχμαλωτίσει. Επειδή όμως παρά τις προσπάθειές του δεν το κατόρθωνε παρέμεινε στη θέση αυτή αυτοθαυμαζόμενος μέχρι που μαράζωσε και πέθανε. Στη θέση εκείνη μετά από λίγο φύτρωσε το ομώνυμο άνθος ως σύμβολο της φθοράς και των χθόνιων θεοτήτων.