Μέσα σε δύο μόλις ημέρες, η εταιρεία Gurr Johns, που αγοράζει και πουλά έργα τέχνης για λογαριασμό πελατών της, «χτύπησε» σε δύο δημοπρασίες τουλάχιστον 13 πίνακες του Πάμπλο Πικάσο αντί 115 εκατομμυρίων δολαρίων (112 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας).

Την περασμένη Τετάρτη, σε δημοπρασία στου Sotheby’s, «χτύπησε» τέσσερα έργα του Ισπανού μαέστρου, και μία μέρα νωρίτερα, σε δημοπρασία στου Christie’s, άλλα εννιά. Ακόμη και μετά θάνατον – συγχωρείστε το πικρόχολο σχόλιο, ο Πάμπλο ανέκαθεν ενδιαφερόταν πολύ για τα χρήματα – ο Πικάσο εξακολουθεί να «πουλάει».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τον περασμένο Νοέμβριο, ο Πικάσο εκθρονίστηκε από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι ως ο πιο ακριβός, σε δημοπρασίες, καλλιτέχνης. Το ρεκόρ του Πάμπλο ήταν 179,4 εκατομμύρια δολάρια ενώ το έργο του ντα Βίντσι που δημοπρατήθηκε στου Christie’s «έπιασε» 450 εκατομμύρια δολάρια.

Την προηγούμενη εβδομάδα, το έργο του Πικάσο που «έπιασε» τα περισσότερα – 49,8 εκατομμύρια στερλίνες, ενώ εκτιμάτο ότι η αξία του ήταν περίπου 37 εκατομμύρια – ήταν το «Γυναίκα με μπερέ και καρό φόρεμα» του 1937, πορτραίτο της νεαρής μούσας του, Μαρί-Τερέζ Βαλτέρ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πωλητής ήταν μέλος της οικογενείας Πικάσο, όπως είπαν καλά πληροφορημένες πηγές, που ζήτησαν να μην αποκαλυφθεί η ταυτότητά τους καθώς η πληροφορία κρίνεται εμπιστευτική. Βεβαίως και καμία σχετική πληροφόρηση για όλα τα έργα του Πικάσο δεν είχαμε από την εταιρεία Gurr Jones – διατηρεί γραφεία σε Λονδίνο και Λος Άντζελες – ενώ οι δύο οίκοι δημοπρασιών κρατούν επτασφράγιστο το μυστικό. Τόσο για το ποιοι πώλησαν όσο και για το ποιοι αγόρασαν.

«Δυσκολεύομαι να φανταστώ ποιος θα ήθελε να αγοράσει τέτοιας διαφορετικής ποιότητας “Πικάσο” με τη μία» δηλώνει, σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς την εφημερίδα The Independent ο αρτ ντίλερ Ντέιβιντ Νας, που ειδικεύεται σε Ιμπρεσιονισμό και Μοντέρνα Τέχνη. «Η ερώτηση που ενδιαφέρει είναι για ποιον αγόραζε η Gurr Johns; Και για ποιον λόγο;» συνεχίζει. Ο Νας ρωτάει γιατί μεταξύ των 13 έργων που αγοράστηκαν συγκαταλέγεται και το «Λεμόνι και Ποτήρι», μια νεκρή φύση του 1922, που «έπιασε» 392,75 στερλίνες στου Christie’s.

Δεν θα μάθουμε ποτέ. Αλλά οι δύο οίκοι δημοπρασιών τρίβουν τα χέρια τους. «Είναι ένα καλό ξεκίνημα για μια αναμφισβήτητα καλή χρονιά» τόνισε η Έλενα Νιούμαν, πρόεδρος του Sotheby’s στην Ευρώπη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης