Ένας υποψήφιος για Όσκαρ σεναρίου- ο Ευθύμης Φιλίππου, μία σκηνοθέτις που έχει ήδη κατακτήσει το δικό» της στίγμα στη θεατρική σκηνή – η Αργυρώ Χιώτη, μια ομάδα που της αρέσει να πειραματίζεται- η VASISTAS και το Εθνικό Θέατρο, που παραμένει φιλόξενο στη νέα θεατρική παραγωγή. Το αποτέλεσμα είναι η παράσταση «Νερό της Κολωνίας» (Eau de Cologne), του Ευθύμη Φιλίππου, που ανεβαίνει στο Θέατρο REX (σκηνή “ Κατίνα Παξινού”).

Κλέβουμε τον πολύτιμο χρόνο της κυρίας Χιώτη, τις μέρες που γίνονται οι τελευταίες πρόβες. Ετοιμάζει άλλη μία παράσταση όπου το μεταφυσικό στοιχείο είναι έντονο. Τι επιδιώκετε να αναδείξετε πάνω στη θεατρική σκηνή με τέτοιου είδους δουλειές, τη ρωτώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η παράσταση αυτή θα ήθελα ιδανικά να λειτουργήσει σαν νεράκι που κυλάει μέσα και μας καθαρίζει, και μετά είμαστε λίγο κάπως μουδιασμένοι, λίγο άδειοι, λίγο πιο ελαφριοί. Νομίζω πως το μεταφυσικό στοιχείο το έχουμε όλοι ανάγκη γιατί μας ανοίγει δρόμο να αντιληφθούμε πράγματα για τον εαυτό μας και τη σχέση μας με τους άλλους ανθρώπους, το περιβάλλον, τη ζωή, πράγματα που μάλλον ξεχνάμε ή δεν βρίσκουμε τρόπο και χώρο να στοχαστούμε στην πεζότητα της καθημερινότητα», απαντά.

Η Αργυρώ Χιώτη με το «Νερό της Κολωνίας» σκηνοθετεί το μεταφυσικό ταξίδι ενός ανθρώπου. Οι ηθοποιοί διαχειρίζονται ένα μηχανισμό επικοινωνίας που μετατρέπει τις λέξεις σε κολόνια, ο χορός των γυναικών που καθοδηγεί έναν άνδρα που επιδιώκει την επικοινωνία με τη νεκρή μητέρα του. Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυρία Χιώτη δουλεύει ένα κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου. Αναρωτιέμαι, ποιο χαρακτηριστικό της γραφής του Ευθύμη Φιλίππου την εμπνέει…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η γραφή του Ευθύμη είναι σπάνια. Πολλά στοιχεία της με εμπνέουν», λέει, για να προσθέσει: «Καταρχάς το ότι βασίζεται πάντα σε μια ετερογένεια, χρησιμοποιεί δηλαδή συχνά στοιχεία, λέξεις και εικόνες που δεν συνδέονται απαραίτητα μεταξύ τους, ή που σίγουρα δεν συνδέονται με τρόπο λογικό και επεξηγηματικό. Και ενώ ο λόγος του μοιάζει απλός, σχεδόν προφορικός, καταφέρνει να ανοίγει ψυχικά τοπία ανοίκεια και να αγγίζει χορδές μας με τρόπο απρόσμενο. Σαν ρωγμή στη «νορμαλιτέ» λειτουργεί ο λόγος του, σαν σχισμή στο «καθώς πρέπει». Πολύ μου αρέσει αυτό. Πόσο μάλλον αν προσθέσουμε το χιούμορ, την απροσποίητη ελαφράδα, την απουσία εκβιασμού του συναισθήματος, τους παράδοξους κόσμους που μας καλεί να ανακαλύψουμε».

Είχα παρακολουθήσει την παράσταση «Χοηφόροι», στο μικρό θέατρο της Επιδαύρου. Κι εκεί πρωταγωνιστεί ο χορός. Στο «Νερό της Κολωνίας», είναι πάλι ένας χορός γυναικών που ξετυλίγει τον θεατρικό μίτο. Είναι λοιπόν ένας «χορός γυναικών» ο κινητήριος μοχλός;

«Προς το παρόν ναι, δεν ξέρω για το μέλλον. Δεν είναι όμως θέμα φύλου – καθόλου. Είναι η θηλυκή δύναμη και η θηλυκή ενέργεια που φαίνεται απαραίτητη για τώρα, που εμπεριέχοντας και την αντρική ενέργεια,  μοιάζει ικανή να μετακινήσει κόσμους ολόκληρους, να γιατρέψει πληγές, να καθαρίσει και να καθορίσει», λέει η Αργυρώ Χιώτη, και μας προσκαλεί στο Θέατρο REX.
 
«Νερό της Κολωνίας»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εθνικό Θέατρο,

Θέατρο REX-σκηνή «Κατίνα Παξινού»

από 29 Νοεμβρίου ως 12 Ιανουαρίου

Κείμενο: Ευθύμης Φιλίππου

Συνεργάτες δραματουργοί:

Ευθύμης Θέου-Αργυρώ Χιώτη

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη

Διανομή: Ελένη Βεργέτη,
Κατερίνα Παπανδρέου, Σοφία Πριόβολου,
Καλλιόπη Σίμου, Φιντέλ Ταλαμπούκας,
Αργυρώ Χιώτη, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης