Από το 1990, όταν πρωτοεμφανίστηκε ιδρύοντας το Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ μέχρι σήμερα, ο νέος διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Κωνσταντίνος Ρήγος, δεν έχει πάψει να χορογραφεί και να σκηνοθετεί παραστάσεις, πολλές από τις οποίες έχουν περιοδεύσει στο εξωτερικό.

Με την Έλενα Πέγκα, που διακρίθηκε για τη «μετα- δραματική» γραφή της ήδη από τη δεκαετία του ’90, όμως και πολύ ενδιαφέρουσα πεζογράφο (βραβείο διηγήματος Ιδρύματος Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών, 2012), η συνεργασία του εδραιώθηκε ήδη από το 1999, όταν ο Ρήγος σκηνοθέτησε τα «Καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα» πάνω σε μια πασαρέλα, σ’ ένα κλαμπ, και δέκα χρόνια αργότερα το ξανανέβασε στις Ροές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εφέτος τη συναντά εκ νέου στο τελευταίο έργο της, που μεταγράφει στην ελληνική πραγματικότητα δύο ιστορίες του Ρομπέρτο Μπολάνιο. Με μια πυκνή, λογοτεχνική γλώσσα, το έργο ξεδιπλώνει τις ιστορίες πρωταγωνιστών του «πλαστικού» κόσμου του πορνό, ενός κόσμου γεμάτου κλισέ, καθρέφτη του μοναχικού σώματος του καθενός. Προσπαθώντας να δει πέρα από στερεότυπα και χαρακτηρισμούς, η Πέγκα φωτίζει τα πρόσωπα πίσω από μια απρόσωπη βιομηχανία, υποβάλλοντας στην αναζήτηση της αληθινής τους ταυτότητας και της αληθινής τους καταγωγής μια ατμόσφαιρα μυστηρίου και συγκίνησης.



Υπόθεση

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένας νέος άντρας από το Περιστέρι, ο Λάλο, γιος Ελληνίδας πορνοστάρ της δεκαετίας του ’80, αναζητά τον Τζακ Ρίο, παρτενέρ της στα γυρίσματα πορνό ταινιών όταν αυτή ήταν έγκυος και ο Λάλο έμβρυο μέσα στην κοιλιά της. Για να βρει αυτό το εξαφανισμένο πρόσωπο, ξεκινά από τη Σαρωνίδα και την κουζίνα ενός Γερμανού σκηνοθέτη, μπαίνει με ψεύτικη ταυτότητα σε κλινική της Ιταλίας όπου νοσηλεύεται μια διάσημη Ιταλίδα πορνοστάρ και καταλήγει στην Αμερική. Εκεί, σε ένα μπάνγκαλοου, έρχεται αντιμέτωπος με τον άνθρωπο πίσω από τον μύθο, με κάποιον που μοιάζει πολύ κοινός, όμως στα μάτια του Λάλο είναι ο πιθανός του πατέρας. Τα πρόσωπα του έργου ακολουθούν μιαν ανεξιχνίαστη προσωπική μοίρα. Ανάμεσά τους, ο νεαρός άντρας μοιάζει να παλεύει να προσπελάσει μιαν άβυσσο, καθώς ψάχνει απαντήσεις για την ύπαρξή του, ενώ προσπαθεί να κλείσει τους λογαριασμούς του με το παρελθόν.



Σημείωμα της συγγραφέως

Μου είναι οικεία η γραφή του πρόωρα χαμένου Χιλιανού συγγραφέα Ρομπέρτο Μπολάνιο (1953-2003). Ο ερωτισμός, το μυστήριο και η μοναξιά που περιβάλλουν τους ήρωές του μου είναι οικεία. Και ο τρόπος που μιλάνε – καθημερινός και μαζί ποιητικός. Πολλοί από αυτούς είναι πλάνητες, αναζητούν ένα εξαφανισμένο πρόσωπο. Διαβάζοντας τις δύο ιστορίες του που έχουν ήρωες πορνοστάρ, η μία έναν άντρα, η άλλη μια γυναίκα, μου γεννήθηκε η ιδέα για το έργο αυτό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατάλληλο για θεατές 15 ετών και άνω

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους
Σκηνοθεσία – Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Ρήγος
Σκηνικά: Valentino Marengo
Κοστούμια: Νατάσσα Δημητρίου
Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Χοροθέατρο Οκτάνα
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Ρήγος
Artwork αφίσας: Κωνσταντίνος Γεωργαντάς

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Μπίτριχ), Λαέρτης Μαλκότσης (Τζακ), Γιάννης Νιάρρος (Λάλο), Θεοδώρα Τζήμου (Τζοάνα) κ.ά.

Ο πιανίστας Στέφανος Θωμόπουλος ερμηνεύει ζωντανά τρία πρελούδια του Ραχμάνινωφ.

Παραστάσεις: 23 – 25 Ιουνίου

Πειραιώς 260 Αίθουσα Δ’ Πειραιώς 260, Ταύρος (στάση ΗΣΑΠ Καλλιθέα), 210 9282900 Ώρα: 21:00, Εισιτήριο: 10-20 ευρώ Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους Φεστιβάλ Αθηνών

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης