«Ο Πατέρας του Άμλετ» είναι το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου. Είναι η αναμέτρηση με τον θάνατο, με αυτά που έγιναν, ο απολογισμός μιας ζωής. Ο Μάνος Ελευθερίου και ο Θοδωρής Γκόνης επιχειρούν να μπουν στο μυαλό και την ψυχή ενός μεγάλου δραματικού ήρωα λίγο πριν το τέλος του. Εργαλείο τους; Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο οποίος γίνεται η φωνή του επιβλητικού και μελαγχολικού πατέρα του Άμλετ και μας μεταφέρει στον κόσμο του, για να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς.

Ο δραματικός μονόλογος παρουσιάζεται αυστηρά για 20 μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Θησείον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Μια πρώτη μορφή αυτού του κειμένου ενσωματώθηκε πριν από χρόνια σε κάποιο μυθιστόρημά του. Ήταν ο μονόλογος ενός νέου συγγραφέα που βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση και αντιμετώπιζε το θάνατό του με το να σκέπτεται την υπόθεση μερικών έργων του. Τα σκεπτόταν και τα διόρθωνε στο μυαλό του δίνοντας διορία στην επιβίωσή του, περιμένοντας τη σωτηρία του, για να ξεχνά την οδυνηρή θέση όπου βρισκόταν.

»Αμέσως μετά την έκδοση του μυθιστορήματος απομόνωσα αυτό το εμβόλιμο κείμενο και άρχιζε η δική μου πια περιπέτεια σβήνοντας και συμπληρώνοντας με σκοπό να γίνει ένας θεατρικός μονόλογος. Το τί κατόρθωσα είναι άλλη υπόθεση και άλλος μονόλογος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

»Φυσικά δεν είχα στο νου μου να “διορθώσω” το ποίημα του Θείου Ποιητή, όπως είναι πλέον της μόδας στα χρόνια μας. Ένα μέρος από την υπόθεση μόνο έφερα στον τόπο μας -γιατί εδώ διαδραματίζεται- και μερικές λέξεις από τη σπουδαία μετάφραση, του Μιχ. Δαμηράλη, στην καθαρεύουσα του 19ου αιώνα.

»Ο Θοδωρής Γκόνης και ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης αποφάσισαν να το παρουσιάσουν στη σκηνή ξέροντας, σαν παλιές καραβάνες που είναι και οι δύο, τί έχουν να αντιμετωπίσουν μ΄ ένα τέτοιο ρίσκο» επισημαίνει ο Μάνος Ελευθερίου.

«Χρόνια τώρα ο Μάνος Ελευθερίου μελετάει τον Άμλετ, τους μονολόγους, τις μεγάλες σκηνές στις παλιές, μυθικές μεταφράσεις του Περβάνογλου και του Δαμιράλη.
Μετράει φόνους, βλέπει τα αίματα, το φαρμάκι, το δηλητήριο να στάζει, να κυλά, να μπαίνει στη φλέβα με τον ασπασμό, με το φιλί. Το αδελφικό.
Ο Μάνος Ελευθερίου γνωρίζει τον Άμλετ από στήθους. Έρχεται σαν σκιά, σαν φάσμα, σαν όνειρο με το φάντασμα του πατέρα, να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς. Μόνο που έχουμε ξεχάσει τον λόγο. Και αυτόν ακριβώς τον λόγο έρχεται να μας πει, να μας υπενθυμίσει με τον δικό του τον τρόπο, τον τρόπο του πατέρα. Του πατέρα του Άμλετ» αναφέρει ο σκηνοθέτης Θοδωρής Γκόνης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης Ερμηνεία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης Σκηνικά-Κοστούμια: Ανδρέας Γεωργιάδης Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας Μουσική Επιμέλεια: Μικρή Άρκτος Βοηθοί Σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης, Δημήτρης Καντάς Παραγωγή: Μικρή Άρκτος, Αιώρηση Διεύθυνση Παραγωγής: Βιβή Γερολυμάτου

Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες
Τουρναβίτου 7, Ψυρρή
Τηλέφωνο: 210 32 55 444

Πρεμιέρα: Δευτέρα 16 Οκτωβρίου

Τελευταία παράσταση: 19 Δεκεμβρίου
Μέρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη
Ώρα Έναρξης: 21.00
Διάρκεια παράστασης: 70’ (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων :
13€ γενική είσοδος, 10€ φοιτητικό, ανέργων

Σημεία Προπώλησης :
Public – σε όλα τα καταστήματα και μέσω της ιστοσελίδας (tickets.public.gr)
TicketServices – στο εκδοτήριο Πανεπιστημίου 39, τηλεφωνικά στο 210 72 34 567 και μέσω της ιστοσελίδας www.ticketservices.gr
Ταμείο θεάτρου: μέρες και ώρες λειτουργίας του θεάτρου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης