Από τη Δευτέρα 2 Ιουλίου ο Δημήτρης Λάλος εγκαινιάζει στο θέατρο TempusVerum – Eν Αθήναις έναν νέο κύκλο σεμιναρίων υποκριτικής, τραγουδιού, χορού, σκηνοθεσίας και κινηματογράφου υπό την καθοδήγηση μίας ομάδας αξιόλογων καλλιτεχνών. Τα μαθήματα, που απευθύνονται σε επαγγελματίες του θεάτρου καθώς και σπουδαστές δραματικών σχολών, θα διαρκέσουν έως και την Κυριακή 29 Ιουλίου.
Στη «Μικρή Ακαδημία», όπως είναι ο τίτλος αυτού του κύκλου σεμιναρίων, θα διδάξουν οι: Γιάννης Μόσχος, Δημήτρης Ήμελλος, Ναταλία Τσαλίκη, Στεφανία Γουλιώτη, Ακύλλας Καραζήσης, Νίκος Χατζόπουλος, Φρόσω Κορρού, Μάρω Θεοδωράκη, Μαρίνα Καλογήρου, Πέτρος Σεβαστίκογλου, Ευριπίδης Λασκαρίδης, Ιώ Βουλγαράκη, Θανάσης Σαράντος.
«Δημιουργούμε μια Ακαδημία Ελευθέρων σπουδών που απευθύνεται σε επαγγελματίες του θεάτρου για τη μετεκπαίδευση αλλά και τη δια βίου μάθηση. Όπως σε κάθε τέχνη, έτσι και στη τέχνη του θεάτρου, κάθε επαγγελματίας συνεχίζει την εκπαίδευση του ακόμα και στα βαθιά γεράματα δουλεύοντας συνεχώς την εγρήγορση, την επικοινωνία αλλά και την αλήθεια πάνω στην σκηνή. Ενημερώνεται συνεχώς για τις νέες μεθόδους, αλλά και τις νέες τάσεις που επικρατούν παγκοσμίως έτσι ώστε να βρίσκεται στο εδώ και τώρα Βρίσκεται στον παλμό του συγχρόνου θεάτρου εξαλείφοντας έτσι τις αποστάσεις ανάμεσα στο παλιό και το νέο δημιουργώντας το ένα και μοναδικό παίξιμο που ενδιαφέρει την τέχνη του 21ου αιώνα: το αληθινό» σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου TempusVerum – Εν Αθήναις, Δημήτρης Λάλος.
Αναλυτικά τα σεμινάρια τα οποία θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της «Μικρής Ακαδημίας» είναι τα εξής:
Ο αυτοσχεδιασμός και η μεθοδολογία του. Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς, απόφοιτους και σπουδαστές δραματικών σχολών.
Πώς μιλάμε στη ζωή; Πώς μιλάμε στο Θέατρο; Εννοώ αυτά που λέω. Τι θα πει αυτό; Υπάρχει το λεγόμενο καθημερινό; Υπάρχει το λεγόμενο ποιητικό; Αυτά και άλλα συναφή για επαγγελματίες ηθοποιούς, απόφοιτους και σπουδαστές δραματικών σχολών. (Προϋπόθεση: Πρέπει να υπάρχει κάποια τριβή με το αντικείμενο)
Η γενναιότητα της έκθεσης στη Σκηνή. Το «σάλτο μορτάλε» του Ηθοποιού. Πώς οι εμπειρίες μας γίνονται Θέατρο.Ποιος μιλάει; Ο ηθοποιός ή ο ρόλος;Ο κάθε συμμετέχων μπορεί προαιρετικά, να έχει ενδεικτικά ετοιμάσει έναν μικρό μονόλογο, που θα λειτουργήσει σαν εργαλείο στο πλαίσιο του σεμιναρίου. Το σεμινάριο, απευθύνεται σε απόφοιτους δραματικών σχολών και επαγγελματίες ηθοποιούς.
Τι σημαίνει «είμαι αλήθεια στη στιγμή»; Γιατί ενώ ακούμε, δεν επικοινωνούμε πραγματικά στη σκηνή;; Πώς ανακαλύπτω εκ νέου την κάθε στιγμή χωρίς να γίνομαι μηχανικός; Μήπως το θέατρο απαιτεί περισσότερη αλήθεια απ’ τη ζωή; Πώς μπορώ να είμαι απρόβλεπτος χωρίς να χάνω τον έλεγχο; Πώς μπορεί η «ανασφάλεια» να γίνει κινητήριος δύναμη; Πώς γίνομαι διαθέσιμος ώστε να εμπιστευτώ την παρόρμηση του άλλου; Πώς κρατάω ζωντανή τη σχέση μου μαζί του; Τι είναι τα συναισθήματα στ’ αλήθεια και μήπως τελικά δεν υπάρχουν όπως τα εννοούμε στο θέατρο; Όλα αυτά τα ερωτήματα θα απαντηθούν σε πρακτικό επίπεδο και θα γίνουν το εφαλτήριο για μια νέα και πολύ ουσιαστική ποιότητα σκηνικής παρουσίας. Παράλληλα θα ξεκινήσει η πιο θεμελιώδης δουλειά για τον ηθοποιό, η αρχή της επικοινωνίας με το κείμενο. Πώς το κείμενο γίνεται «ο άλλος» και πώς ανοίγουμε στα ερεθίσματα που εκείνο δίνει χωρίς εμείς να του επιβαλλόμαστε με τις προθέσεις μας που είναι πάντα πιο περιορισμένες από εκείνο που θέλουν να πουν οι λέξεις. Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς, απόφοιτους και σπουδαστές δραματικών σχολών.
Μέσα από τεχνικές του ευρωπαϊκού σύγχρονου θεάτρου προσεγγίζεται η σημασία του σώματος στην ερμηνεία του ηθοποιού. Το σώμα εξασκείται στην εξερεύνηση και τελειοποίηση των εκφραστικών του μέσων. Η διδασκαλία κινείται πολυσυλλεκτικά: μένει ανοικτή στα ερεθίσματα της εποχής, χρησιμοποιεί βασικά στοιχεία του χορού, εμμένει στη σημασία της υποκριτικής και στην εκφραστικότητα του σώματος. Το αποτέλεσμα είναι μια κατανόηση του ίδιου του σώματος, του τρόπου που το χρησιμοποιούμε στη ζωή μας και στην επικοινωνία μας με τους άλλους και τελικά πώς μπορούμε να το εντάξουμε στην προσέγγιση, την κατάκτηση και την καλύτερη απόδοση ενός ρόλου. Μέσα από την εφαρμογή των τεχνικών που διδάσκονται, οι συμμετέχοντες καλούνται να μετατρέψουν τη συστηματοποιημένη γνώση σε δημιουργική πρωτοβουλία. Η καλλιέργεια της αισθητικής παράλληλα με την τεχνική, εκπαιδεύει τους συμμετέχοντες να είναι δημιουργοί και όχι μόνο εκτελεστές. Το σεμινάριο απευθύνεται σε ηθοποιούς και χορευτές, σπουδαστές και επαγγελματίες.
Με όχημα το κλασικό αριστούργημα του ΑντόνΤσέχωφ «Ο βυσσινόκηπος» το σεμινάριο εξερευνά τη δημιουργική διαδικασία που μπορεί να οδηγήσει σκηνοθέτη και ηθοποιούς από την πρώτη ανάγνωση ενός έργου στις πρώτες δοκιμές. Πώς διαβάζουμε ένα έργο; Και ποια συγκεκριμένα εργαλεία στην πρώτη αυτή συνάντηση με τη δραματουργία θα μπορέσουν να ξυπνήσουν τη φαντασία του ηθοποιού και θα τον ωθήσουν στην σκηνή για τα πρώτα «σκίτσα»; Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς, απόφοιτους και σπουδαστές δραματικών σχολών. Όσοι επιθυμούν να πάρουν μέρος στο σεμινάριο θα πρέπει να στείλουν το βιογραφικό τους μαζί με ένα μικρό κείμενο, όπου να εξηγούν τους λόγους για τους οποίους τους ενδιαφέρει το συγκεκριμένο σεμινάριο. Για την επιλογή των συμμετεχόντων τα παραπάνω πρέπει να αποσταλούν μέχρι την Τρίτη 10 Ιουλίου.
5 ημέρες Πρακτικής με υλικό από τους δυναμικούς Διαλογισμούς του OSHO, τεχνικές της Σούφικης παράδοσης, της Tantra και του Zen, μεθόδους διδασκαλίας του Θεάτρου No και του Σωματικού Θεάτρου. Θα είναι μια εργασία πάνω στην προσωπική έκφραση, η οποία αφορά στη μοναδική σχέση του καθενός μας με το θέατρο. Θα έρθουμε σε επαφή με το εύρος των εκφραστικών μας δυνατοτήτων σε όλα τα επίπεδα: Σωματικό, Συναισθηματικό, Νοητικό, ψυχικό και Ενεργειακό.Θα ερευνήσουμε τον δικό μας μοναδικό προσωπικό χώρο, τόσο σαν αυτογνωσία, όσο και σαν υλικό μεταμόρφωσης για τις ανάγκες των ρόλων αλλά και τη δυνατότητα μιας πιο ουσιαστικής επικοινωνίας με τους ανθρώπους γύρω μας.
Στο εργαστήρι αυτό ο Ευριπίδης Λασκαρίδης μοιράζεται παραστατικά εργαλεία για ηθοποιούς και χορευτές ενώ μιλώντας για τον δικό του τρόπο σύλληψης και σύνθεσης έργων και χαρακτήρων προτρέπει τους συμμετέχοντες στον εντοπισμό της δικής τους καλλιτεχνικής φωνής. Το σεμινάριο απευθύνεται σε ηθοποιούς και χορευτές, σπουδαστές και επαγγελματίες.
Τι σημαίνει σκηνοθετώ; Πώς ζωντανεύει ένα θεατρικό κείμενο από το χαρτί στη σκηνή; Ποια πρακτικά βήματα πρέπει κανείς να ακολουθήσει για να σκηνοθετήσει; Το σεμινάριο, σε 4 τρίωρα μαθήματα, αποσκοπεί να δώσει πρακτικά εργαλεία σε νέους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τη σκηνοθεσία στο θέατρο. Στόχος είναι να μάθει κανείς την αλφάβητο της σκηνοθεσίας μέσα από απλά πρακτικά παραδείγματα. Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να κάνουν πρακτική εφαρμογή σε μονόπρακτο έργο του Χάρολντ Πίντερ. Το σεμινάριο απευθύνεται τόσο σε νέους ανθρώπους που δεν έχουν καμία εμπειρία στη σκηνοθεσία, όσο και σε νέους σκηνοθέτες που έχουν κάνει τα πρώτα τους βήματα, σε επαγγελματίες ηθοποιούς αλλά και σε απόφοιτους και σπουδαστές δραματικών σχολών και πανεπιστημιακών τμημάτων θεατρολογίας.
Κοινά στοιχεία και διαφορετικότητα. Μια πρακτική και θεωρητική προσέγγιση της τέχνης του ηθοποιού μπροστά στη κάμερα. Μια εισαγωγή στην κινηματογραφική γλώσσα μέσα από ασκήσεις με την κάμερα. Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς, σπουδαστές και απόφοιτους δραματικών σχολών.
Η τέχνη της φώνησης δεν περιορίζεται στην στεγνή εκτέλεση ενός τραγουδιού ή απλώς στην πιστή μουσική ανάγνωσή του . Είναι κάτι παραπάνω , βαθύτερο και ουσιαστικότερο. Η τέχνη της φώνησης αναζητείται μέσα στη θεατρική συνθήκη. Μέσα από το πενθήμερο βιωματικό σεμινάριο «Όταν ο ρόλος γίνεται τραγούδι» η μουσική και το θέατρο συγγενεύουν άριστα, άρτια και φυσικά. Μέσα από τη μελωδική γραμμή αποκαλύπτεται ο εκφραστικός πλούτος του λόγου και της πρόζας. Μέσα από τον λόγο πάλι αντικατοπτρίζεται η κυριαρχία του ήχου,του τόνου,της μελωδικής γραμμής. Ο ρόλος γίνεται τραγούδι και το τραγούδι λόγος.Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν σε ήχους και δρόμους που ξεκινούν από τον Ερωτόκριτο , συναντούν τα χορικά αρχαίας τραγωδίας και φτάνουν στην πηγή των παραδοσιακών. Τα τραγούδια κι οι μουσικές φράσεις μπλέκονται μεταξύ τους μέσα από την θεατρική συνθήκη και τη μουσικοκινητική οικοδόμηση. Οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να έχουν μουσικές γνώσεις για να το παρακολουθήσουν. Θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα έτσι ώστε να κινούνται και να τραγουδούν άνετα. Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς, απόφοιτους και σπουδαστές δραματικών σχολών.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς, απόφοιτους και σπουδαστές δραματικών σχολών.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε σπουδαστές και απόφοιτους δραματικών σχολών, επαγγελματίες ηθοποιούς και σκηνοθέτες, που επιθυμούν να εξοπλιστούν με μια αξιόπιστη μεθοδολογία ( φωνή, κίνηση, αναπνοή, αυτοσχεδιασμός, ερμηνεία, προσέγγιση κειμένου) , γνωρίζοντας τους κανόνες της δραματουργίας και δουλεύοντας πρακτικά πάνω στη μετάβαση επιλεγμένων κειμένων της νεοελληνικής γραμματείας (Ροΐδης, Βιζυηνός,Παπαδιαμάντης) από το χαρτί στη σκηνή.
Για περισσότερες πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής στείλτε μας e-mail στο tempusverum.academy@gmail.com, ακολουθήστε μας στο fb: tempusverum.academy ή καλέστε μας τηλεφωνικά στο 6937097553.