Με οκτώ παραστάσεις ολοκληρώνεται η εφετινή σεζόν 2017- 18 του Πολυχώρου Vault.
Πρόγραμμα παραστάσεων:
«The Curing Room» – Τελευταίος Κύκλος Παραστάσεων: Aπό την Παρασκευή 13 Απριλίου έως το Σάββατο 12 Μαΐου, κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.15.
Το αντιπολεμικό κοινωνικό δράμα του David Ian Lee, σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου και σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, μετά την τεράστια πορεία του (140 παραστάσεις) και τη μεγάλη απoδοχή από κοινό και κριτικούς, κατεβάζει αυλαία, με έναν τελευταίο κύκλο 10 παραστάσεων μετά το Πάσχα. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα και αυστηρώς ακατάλληλο, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ένα έργο βαθιά συγκινητικό, ανθρώπινο, σκληρό, άγριο, σπαρακτικό. Ένα αγωνιώδες, τολμηρό, αποτρόπαιο και έντονο θρίλερ.
Η παράσταση «The Curing Room» βραβεύτηκε ως το Καλύτερο Ψυχολογικό θεατρικό θρίλερ από την Ακαδημία Ελληνικών Βραβείων Τέχνης στα 36α Κορφιάτικα Βραβεία (ήταν υποψήφιο για 3 βραβεία: Ψυχολογικό θεατρικό θρίλερ, Α΄ Αντρικής Ερμηνείας για τoν Στέλιο Ψαρουδάκη και Μουσικής θεατρικού έργου για τον Μάνο Αντωνιάδη).
Θεατρικό project «Ο Γιος μου…»
Πέντε σκηνοθέτες ετοιμάσαν πέντε παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε πέντε βιογραφίες. Πέντε μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Πέντε γυναίκες ηθοποιοί παρουσίασαν πέντε μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Μάντζαρος, Συγγρός, Σολωμός, Μακρυγιάννης, Μέγας Αλέξανδρος). Πέντε σημαντικοί άντρες του παρελθόντος που η ζωή και το έργο τους παραμένει ακόμα πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους, μέσα από μια γυναικεία ματιά.
Συνεχίζονται και μετά το Πάσχα στον Πολυχώρο Vault οι μονόλογοι «Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού η Διάφανη», «Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ! Γιάννη μ’» και «Ολυμπιάδα ή Ζει ο Βασιλιάς Αλέξανδρος;», ενώ παρουσιάστηκαν οι μονόλογοι «Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος» σε κείμενο – ερμηνεία της Χρύσας Σπηλιώτη και σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου και «Νικολέττα Νομικού Συγγρού, ο Ανδρέας μου» σε κείμενο – σκηνοθεσία Σίμου Παπαναστασόπουλου με την Ιωάννα Γκαβάκου.
Η Χρύσα Σπηλιώτη και η Ιωάννα Γκαβάκου είναι υποψήφιες για το βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας σε μονόλογο «Αντιγόνη Βαλάκου» στα Κορφιάτικα Βραβεία 2018 από την Ακαδημία Ελληνικών Βραβείων Τέχνης για τις ερμηνείες τους στις συγκεκριμένες παραστάσεις.
«Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού η Διάφανη»: Aπό το Σάββατο 14 Απριλίου, κάθε Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00, έως την Κυριακή 27 Μαΐου.
2η παράταση, μετά από τη μεγάλη αποδοχή από κοινό και κριτικούς, για τον μονόλογο του Περικλή Μοσχολιδάκη, σε σκηνοθεσία του ίδιου, με τη Μάγδα Κατσιπάνου στον ρόλο της Αγγέλικας Νίκλης Σολωμού, μητέρας του Διονύσιου Σολωμού, παλλακίδα-μαντενούτα του κόντε Σαλαμών, που μιλά για την πολυτάραχη ζωή της και μέσα από την αφήγηση της φαίνονται τόσο στοιχεία της προσωπικότητας του εθνικού μας ποιητή όσο και το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο στο οποίο έζησε, πριν και μετά το διασυρμό της σε ολόκληρο τον Ελληνισμό, τον φοβερό εξευτελισμό, τη φτώχεια και την εγκατάλειψη.
To Έπαθλο «Κατίνα Παξινού» στα Κορφιάτικα Βραβεία 2018 θα απονεμηθεί στη Μάγδα Κατσιπάνου για την ερμηνεία της ως Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού, ενώ και ο Περικλής Μοσχολιδάκης είναι υποψήφιος για το βραβείο καλύτερου Συγγραφέα “Αλέκος Σακελάριος” για το κείμενο της παράστασης, από την Ακαδημία Ελληνικών Βραβείων Τέχνης.
«Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ, Γιάννη μ’!» : Από 18 Απριλίου κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00, έως την Πέμπτη 31 Μαΐου.
Ο μονόλογος του Γιώργου Μεσολογγίτη, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου, με την Ευγενία Αποστόλου στον ρόλο της Βασιλικής Τριανταφύλλου, μητέρας του Γιάννη Μακρυγιάννη, όπου μέσα από την αφήγηση της, διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά πως η ιστορία επαναλαμβάνεται με τις ίδιες ακριβώς αντιστοιχίες. Σχέσεις με την υπόλοιπη Ευρώπη, συμφέροντα ξένων και ντόπιων και μια χώρα, η Ελλάδα, πάντα χρεωμένη, διχασμένη και έρμαιο των ξένων Κυβερνητών ή Βασιλέων, να αγκομαχά και να υποφέρει. Μια παράσταση στη διάρκεια της οποίας, μέσα από τη ζωή του γιου ανακαλύπτουμε τη μητέρα και, από τα λίγα που ξέρουμε γι’ αυτήν, ανακαλύπτουμε τον γιο.
«Ολυμπιάδα Ή Ζει ο Βασιλιάς Αλέξανδρος;»: Από 14 Απριλίου κάθε Σάββατο στις 19:15 και Κυριακή 21.15, έως την Κυριακή 27 Μαΐου.
Μονόλογος της Κάτιας Σπερελάκη , σε σκηνοθεσία Σήφη Μάινα με την Κάτια στο ρόλο της Ολυμπιάδας, μητέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, βασίλισσας της Μακεδονίας και της Ηπείρου, ηγέτιδας και κληρονόμου της εξουσίας του Φίλιππου και του Αλέξανδρου, βαθύτατα θρησκευόμενη και απείρως φιλόδοξη, κόρη του βασιλιά της Ηπείρου, μύστις των Βακχικών και των Καβείριων Μυστηρίων, σύζυγος του Φίλιππου, του βασιλιά της Μακεδονίας. Η ζωή της ήταν συναρπαστική και το τέλος της ηρωικό.
«Το Αμάρτημα της μητρός μου»: Πρεμιέρα Δευτέρα 16 Απριλίου, κάθε Δευτέρα – Τρίτη στις 21:00, έως την Κυριακή 29 Μαΐου.
Το Αμάρτημα της μητρός μου, του Γεωργίου Βιζυηνού, η παράσταση του Δήμου Αβδελιώτη που καθήλωσε πάνω από 15.000 θεατές, με τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη και την Αγάπη Μανουρά, επιστρέφει στην Αθήνα, για 14 παραστάσεις στον Πολυχώρο VAULT. Κατόπιν της κατανυκτικής συμμετοχής του κοινού από την πρώτη χρονιά παραστάσεων το 2013 σε όλη την Ελλάδα, το 2014 στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης» και αργότερα στο Θέατρο ΘΗΣΕΙΟΝ και έκτοτε σε διαρκή περιοδεία, συνεχίζεται και φέτος για έκτη χρονιά.
Ο Δ. Αβδελιώδης προτείνει με τις παραστάσεις του έναν ανανεωμένο και μοντέρνο τρόπο θεατρικής έκφρασης, που στηρίζεται στη διαύγεια και τη σαφήνεια του νοήματος, χωρίς στοιχεία πειραματισμού.Η παρακολούθηση της παράστασης γίνεται μια βιωματική εμπειρία για όλους τους θεατές, ανεξαρτήτως ηλικίας ή παιδείας. Αριστουργήματα της λογοτεχνίας μεταλλάσσονται σε ένα λαϊκό λυρικό θέατρο, που παρά την ιδιότυπη γλώσσα των, γίνονται απόλυτα κατανοητά και απευθύνονται στο ευρύ κοινό, μέσα από παραστάσεις που έχουν υμνηθεί από κριτικούς και κοινό, και θεωρούνται μαθήματα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και θεατρικής διασκευής.
«Ευγενία ντε Φρανβάλ»: Πρεμιέρα Σάββατο 14 Απριλίου, κάθε Σάββατο στις 19.00 και Κυριακή στις 21:00, έως την Κυριακή 27 Μαΐου.
Η νουβέλα του Μαρκήσιου ντε Σαντ, θεατρικοποιείται και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη σκηνή στην Ελλάδα, σε θεατρική διασκευή, σκηνική σύνθεση και ερμηνεία των Δημήτρη Κάτση, Αλέξανδρου Μητρόπουλου, Μαρίας Μπακέα και Μαργαρίτας Παπαντώνη, για 14 μόνο παραστάσεις.
Το έργο είναι βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα που γράφτηκε το 1788 και εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1800 ως μέρος της συλλογής «Τα Εγκλήματα του Έρωτα, νουβέλες ηρωικές και τραγικές». Η συγγραφή του έργου ολοκληρώθηκε από τον Ντε Σαντ σε έξι ημέρες, ενώ βρισκόταν στη φυλακή.
«Βασιλιάς Ιωάννης»: Από την Τετάρτη 18 Απριλίου, κάθε Τετάρτη & Πέμπτη στις 21.15, έως την Πέμπτη 10 Μαΐου.
Παράταση και μετά το Πάσχα λόγω επιτυχίας για τον “Βασιλιά Ιωάννη” του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε μετάφραση Νίκου Χατζόπουλου και σκηνοθεσία – Δραματουργική Επεξεργασία Απόστολου Ψαρρού, για 8 ακόμη παραστάσεις.
Ο Βασιλιάς Ιωάννης του Ουίλιαμ Σαίξπηρ κατατάσσεται στα ιστορικά του δράματα και το διαχρονικό αυτό έργο ξανανεβαίνει 13 χρόνια μετά από την ιστορική παράσταση του 2005 στο θέατρο Αμόρε σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου.
«Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου»: Από τη Δευτέρα 16 Απριλίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.30, έως την Τρίτη 29 Μαΐου.
Κωμωδία από την ομάδα Lorem Ipsum που μετά από την sold out παράσταση “Γιοσίρου Γιαμαγκούσι” κάνει ένα μικρό διάλειμμα από τις μαύρες κωμωδίες και επιστρέφει στο Vault με ένα άλλο οικείο και αγαπημένο θεατρικό είδος του αθηναϊκού κοινού, το μεσαιωνικό κωμικό μιούζικαλ!
Εδιμβούργο, Σκωτία 1410 μ.Χ. Ο Αβελάρδος δήμιος στο επάγγελμα, αν και δεν απολάβανε αυτή τη βάρβαρη και απάνθρωπη εργασία, ήξερε ότι αν δεν την έκανε αυτός κάποιος άλλος θα άρπαζε την ευκαιρία και σίγουρα δεν θα εκτελούσε τα καθήκοντά του με ίδιο σεβασμό και ευαισθησία.
Ο βοηθός του από την άλλη, ο Γιουτζίν, έβλεπε τα πράγματα πιο ψυχρά. Για αυτόν τα κεφάλια ήταν ένσημα και αριθμοί. Ο Ροβέρτος, με όπλο του την πίστη για δικαιοσύνη και με μοναδικό σύμμαχο την σύντροφό του Μαρί ήταν αποφασισμένος να δώσει έναν τελευταίο αγώνα για να γλιτώσει το κεφάλι του από το σκουριασμένο τσεκούρι του δήμιου. Όταν φτάσει στην αυλή του δήμιου μια επιστολή υπογεγραμμένη από τον ίδιο τον βασιλιά θα ανατρέψει πολλά από τα πιστεύω του Αβελάρδου και θα τον φέρει αντιμέτωπο με τα μεγαλύτερα διλήμματα της ζωής του.
Πολυχώρος Vault Theatre Plus
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός
Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8′ περίπου με τα πόδια)
Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889
(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 – 21:00)
Προπώληση Viva : http://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/