«Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει βάλει ψηλά στην ατζέντα το θέμα της αντιμετώπισης της οπαδικής βίας και του χολιγκανισμού» τόνισε ο εισηγητής της ΝΔ Ιάσων Φωτήλας, τονίζοντας ότι «είναι η πρώτη φορά που μια κυβέρνηση μιλάει πλέον με “ονοματεπώνυμα” και είναι αποφασισμένη να πει τα πράγματα όπως είναι». Επισήμανε ότι «η οπαδική βία ταλανίζει τον Αθλητισμό» και είναι «ένα φαινόμενο που συχνά γεννάται από χώρους εκτός των αθλητικών χώρων και βρίσκει διόδους ανάπτυξης μέσα από άλλες διαδρομές» προσθέτοντας πως «η βία στον αθλητισμό δεν γεννιέται αλλά παρασιτεί μέσα στον Αθλητισμό». Σημείωσε ότι «τα όσα συζητάμε σήμερα, έχουν ανακοινωθεί, τα ξέραν όλοι και πρωτίστως οι άμεσα ενδιαφερόμενοι που είναι οι ΠΑΕ, αλλά θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι στην τελική δεν έχει τόση σημασία τα πόσα μέτρα θα ληφθούν και πόση σημασία θα δοθεί στην φύλαξη από την Αστυνομία, αλλά στο κατά πόσο θα συνεργαστούμε όλοι μαζί γιατί έτσι θα καταφέρουμε πολλά περισσότερα». Ο βουλευτής της ΝΔ, τόνισε ότι «η προστασία του αθλητισμού είναι υπόθεση όλων μας».
Η θέση της Νέας Δημοκρατίας
Σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, ο εισηγητής της πλειοψηφίας επισήμανε ότι όλα τα μέτρα που προβλέπονται θα πρέπει να αξιολογηθούν, δηλώνοντας «είμαστε ανοικτοί σε όλες τις προτάσεις ώστε να υπάρξουν προσθήκες και βελτιώσεις και να μην αφήσουμε τίποτα στην τύχη του». Ανέφερε ότι το ειδικό κλιμάκιο που έχει συγκροτηθεί επισκέπτεται ένας προς ένα όλα και τα 14 γήπεδα της Super Leangue προκειμένου να ενημερώσουν τις ΠΑΕ για το σχέδιο νόμου και τις τεχνικές προδιαγραφές των καμερών που θα πρέπει να τοποθετηθούν ώστε με την συνεργασία όλων να προχωρήσει τάχιστα η εφαρμογή των νέων μέτρων».
Ο κ. Φωτήλας αναλύοντας τα τρία μέρη του σχεδίου νόμου είπε ότι ο πυρήνας του νομοσχεδίου «έρχεται να υπηρετήσει πρώτα και πάνω από όλα τους πολίτες, τους Έλληνες φιλάθλους και γενικότερα τον Αθλητισμό» και ο στόχος τους είναι «να θωρακίσει την ασφάλεια των γηπέδων από παραβατικά στοιχεία και έκνομες συμπεριφορές» Οι ρυθμίσεις που προβλέπονται έρχονται «να συμπληρώσουν το νομοθετικό πλαίσιο εξασφαλίζοντας την απαρέγκλιτη και ακέραιη εφαρμογή όλων των διατάξεων με ρητές και συγκεκριμένες προβλέψεις».
Ο εισηγητής ανέλυσε τις διατάξεις του νομοσχεδίου και κατέληξε λέγοντας ότι «είμαι πεπεισμένος ότι το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα είναι μια σημαντική προσθήκη στην αθλητική νομοθεσία της χώρας. Αυτό δεν σημαίνει ότι και όλα τα κόμματα, το ξαναλέω και όλες οι παρατάξεις και όλες οι πτέρυγες, δεν μπορούν και οφείλουν να συνεισφέρουν. Εμείς είμαστε ανοιχτοί, σε προτάσεις».
Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος από την δική του πλευρά είπε πως «νομίζω ότι ζω ένα πολιτικό ντε ζαβού, γιατί βρισκόμαστε πάλι μετά από 22 μήνες πάλι να συζητήσουμε άλλο ένα νομοσχέδιο της κυβέρνησης που θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη βία στον αθλητισμό» Υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο έχει την ίδια συνταγή που χρησιμοποιήθηκε για το νόμο 4908/2022 και φιλοδοξείτε να έχει διαφορετικό αποτέλεσμα. Απέδωσε στην κυβέςρνηση και το υπουργείο ότι «η προτεραιότητά τους είναι η επικοινωνία έναντι της ουσίας». Θεωρούμε είπε πως «επιβεβαιώνετε τους φόβους μας ότι δεν έχετε πρόθεση ίσως και εν τέλει την ικανότητα να αντιμετωπίσετε το θέμα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα». Ο βουλευτής έθεσε τρία ερωτήματα που ήταν εξής: «με ποια επιστημονικά και κοινωνικά δεδομένα λάβατε υπόψη προκειμένου να θεωρείτε ότι οι διαρκώς αυξανόμενες εκδηλώσεις βίας θα εξαλειφθούν μόνο με την εποπτεία των αθλητικών εγκαταστάσεων και την αυστηροποίηση ενός ήδη θεσμοθετημένου αυστηρού πλαισίου κυρώσεων και ποινών; Ποια επιστημονικά δεδομένα ή μέσω ποιου διαλόγου και με ποιους φορείς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η παραβατικότητα αναχαιτίζεται αποκλειστικά με την αυστηροποίηση; Με ποιον ακριβώς τρόπο θα λύσει, το παρόν νομοσχέδιο, το πραγματικό πρόβλημα που είναι η κατάληψη και η ομηρία του οπαδικού χώρου από άτομα του οργανωμένου εγκλήματος». Ο κ. Μεϊκόπουλος είπε ότι στο νομοσχέδιο υπάρχει απουσία διατάξεων μακροπρόθεσμης στόχευσης. Απουσία θεσμοθέτησης σχετικών προγραμμάτων στην εκπαίδευση ή και προγραμμάτων κοινωνικής εξωστρέφειας κατά το πρότυπο των fan projects, που υλοποιούνται με επιτυχία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά ακόμα και στο ίδιο το πεδίο της αυστηροποίησης θα περιμέναμε όποιος συλλαμβάνεται να προκαλεί επεισόδια, να έχει έκνομη και παραβατική συμπεριφορά να υπάρξει δια βίου αποκλεισμός από την είσοδό του στα γήπεδα. Καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι «δεν θέλει να “σπάσει αυγά” και να προσεγγίσει ολιστικά το ζήτημα, αντίθετα υπάρχουν ασκήσεις ισορροπίας ανάμεσα σε επιχειρηματίες». Χαρακτήρισε την παρουσίας θεατών σε αγώνες ποδοσφαίρου ως ένα «οριζόντιο, αυταρχικό και αναποτελεσματικό μέτρο που αποτελεί ξεκάθαρη αποτυχίας τιμωρώντας οριζόντια το σύνολο των αθλητών, των υγιώς σκεπτόμενων φιλάθλων, των εργαζόμενων στον αθλητισμό, αντί να έχει εκπονηθεί, εδώ και τέσσερα και πλέον χρόνια, ένα αποτελεσματικό και λειτουργικό σχέδιο αντιμετώπισης του φαινομένου. Σχετικά με τα νέα ηλεκτρονικά εισιτήρια αναρωτήθηκε τι θα γίνει με τους φιλάθλους που δεν διαθέτουν συσκευές τηλεφώνου τύπου smartphone ή δεν διαθέτουν γνώσεις αξιοποίησης των ηλεκτρονικών διαδικασιών; Πρότεινε τη σταδιακή απεμπλοκή της αστυνομίας από τη διεξαγωγή των αθλητικών συναντήσεων και τον περιορισμό της στον προκαθορισμένο και συντεταγμένο ρόλο της. Την περιφρούρησή να αναλάβουν εταιρείες security που θα προσλαμβάνουν οι ΠΑΕ. Ζήτησε να μην απαλειφθούν οι διατάξεις του νόμου 4326/2015 που προβλέπουν κυρώσεις σε περιπτώσεις παρότρυνσης, υποκίνησης, ενθάρρυνσης ή επιδοκιμασίας φαινομένων βίας που σχετίζονται με τον αθλητισμό εντός ή εκτός αγωνιστικών χώρων, ρατσιστικών συμπεριφορών από τον έντυπο ή ηλεκτρονικό τύπο και από το διαδίκτυο. Υποστήριξε ότι οι διατάξεις για τις λέσχες φιλάθλων, επί της ουσίας είναι ένα αναμάσημα των όσων έχουν νομοθετεί στο παρελθόν. Χαρακτήρισε φωτογραφική την διάταξη για δικαίωμα αναγγελίας προπονητών Α΄επιπέδου χωρίς απολυτήριο λυκείου σε πρώην ποδοσφαιριστές που κατέκτησαν από την 1η έως την 3η θέση σε παγκόσμιο ή ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου ανδρών, καθώς και σε εκπαιδευτές σκοποβολής και τοξοβολίας. Σχετικά με την διασφάλιση του αθλητικού γεγονότος, ο κ. Μεϊκόπουλος είπε ότι δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς. Είναι προς τη θετική κατεύθυνση».
Η θέση του ΠΑΣΟΚ
Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΛ Αναστάσιος Νικολαΐδης ανέφερε πως το νομοσχέδιο δεν αποτελεί την αναμενόμενη πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση των φαινομένων οπαδικής βίας που συγκλονίζουν την Ελληνική κοινωνία και είχαν ως τραγικό απολογισμό τρεις δολοφονίες συνανθρώπων μας τα τελευταία δύο χρόνια. Οι παρεμβάσεις που προτείνονται από πλευράς κυβέρνησης αποτελούν κυρίως ήδη θεσμοθετημένα μέτρα τα οποία ουδέποτε εφαρμόστηκαν στην πράξη. Δεν υπάρχει είπε καμία ουσιαστική μέριμνα για την αντιμετώπιση φαινομένων οπαδικής βίας εκτός γηπέδων και εκτός πλαισίου διεξαγωγής αθλητικών συναντήσεων.
Ο κ. Νικολαΐδης, προχώρησε παράλληλα στην κατάθεση προτάσεων βελτίωσης προκειμένου να δοθεί έμφαση στην πρόληψη ακραίων συμπεριφορών μέσω της παιδείας και της ένταξης σχετικών δράσεων καταπολέμησης της αθλητικής βίας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Την προβολή θετικών προτύπων. Την θεσμοθέτηση της ισόβια αποβολή από κάθε αθλητική δραστηριότητα σε κατηγορούμενους για αδικήματα που σχετίζονται με την οπαδική βία και η άρση της κύρωσης σε περίπτωση αθωωτικής απόφασης. Επίσης, πρότεινε το αυτόματο μπλοκάρισμα του τουρνικέ κάθε θύρας γηπέδου μετά τη συμπλήρωση του δηλωμένου αριθμού χωρητικότητας, έτσι ώστε να αποφευχθούν σημαντικοί κίνδυνοι για τη σωματική ακεραιότητα των φίλαθλων, αλλά και την απαγόρευση ανάρτησης πανό αντίπαλων ομάδων στις αθλητικές συναντήσεις, καθώς πρόκειται ουσιαστικά για διαφήμιση παράνομων ενεργειών που τροφοδοτούν τον φαύλο κύκλο της βίας. Ζήτησε την δημιουργία Ταμείου Μόνιμης Χρηματοδότησης καινοτόμων ερευνών, τεκμηριωμένων παρεμβάσεων και εκπαίδευσης για τη βία στον αθλητισμό και την αθλητική συμμετοχή, με πόρους από τα έσοδα των ομάδων και με συμμετοχή της πολιτείας Κώδικα δεοντολογίας όλων των παραγόντων (ομάδων, συνδέσμων, ιδιοκτητών, θεσμικών οργάνων αθλητισμού και αρχών διοργάνωσης αθλητικών διοργανώσεων) και σύνταξη ενός αθλητικού – κοινωνικού συμβολαίου συνευθύνης.
Η θέση του ΚΚΕ
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, δήλωσε την διαφωνία του κόμματός του με το νομοσχέδιο και ότι επί της αρχής θα το καταψηφίσει. Υποστήριξε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης «κινούνται στην πεπατημένη λογική της συστηματικής καταστολής, χωρίς να δίνουν λύση στο πρόβλημα καθώς δεν ακουμπούν τις πραγματικές αιτίες της». Δεν έχουν ουσία και δείχνουν ότι η κυβέρνηση δεν έχει διάθεση να «μπει το μαχαίρι στο κόκαλο» για όσα συμβαίνουν στον εμπορευματοποιημένο αθλητισμό και ειδικά στο ποδόσφαιρο. Αυξάνουν είπε «περαιτέρω την περιστολή των λαϊκών ελευθεριών, ενώ τα επικίνδυνα και νοσηρά φαινόμενα παραμένουν». Επέκρινε όλες τις κυβέρνησης διαχρονικά γιατί δεν τόλμησαν να «κόψουν τον ομφάλιο λώρο που συνδέει τα επιχειρηματικά συμφέροντα με τους οπαδικούς στρατούς, γιατί αυτή είναι ουσία του προβλήματος» και απέδωσε τις «πραγματικές αιτίες της βίας στα ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα που κινούν τα νήματα, καθώς τη βία δεν την παράγει ο αθλητισμός αλλά οι κόντρες για μεγαλύτερα κέρδη σε άλλα οικονομικά πεδία που εκμεταλλεύονται τα κοινωνικά και οικονομικά αδιέξοδα» για αυτό «βλέπουμε να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για παρέμβαση ναζιστικών, φασιστικών μορφωμάτων μέσα σε συνδέσμους οπαδών που καθοδηγούνται από τμήματα του συστήματος για τη συγκρότηση εγκληματικών πυρήνων». Ο κ. Συντυχάκης, παρατήρησε ότι η έξαρση της λεγόμενης οπαδικής βίας ακολουθεί την όξυνση επιχειρηματικών αντιπαλοτήτων ανθρώπων που είναι και μεγαλομέτοχοι ΠΑΕ και ταυτόχρονα βιομήχανοι, εφοπλιστές, τραπεζίτες, ιδιοκτήτες ΜΜΕ. Δηλαδή, είπε ο βουλευτής δημιουργείται ένα σύμπλεγμα σήψης γύρω από το ποδόσφαιρο, με ομάδες-εταιρείες, τζόγο, στημένα, χορό δισεκατομμυρίων από διαφημίσεις και συμβόλαια. Ο κ. Συντυχάκης καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι επιχειρεί «να διασκεδάσει τις εντυπώσεις καταθέτοντας λίστα υπόπτων στον ‘Αρειο Πάγο, λες και δεν γνωρίζει τους υπεύθυνους, οι οποίοι δεν έχουν σχέση με την πλειοψηφία του αθλητικού κόσμου και μπορούν να διαλυθούν μέσα σε μια μέρα αν το ήθελε». Σχετικά με τις διατάξεις της προς κύρωση ΠΝΠ, τόνισε ότι «προβλέπουν μια σειρά αποσπασματικών μέτρων, όπως τα κλειστά γήπεδα της Super League μέχρι 12/2, τις κάμερες υψηλής ευκρίνειας, την ταυτοπροσωπία των εισιτηρίων. Μέτρα δηλαδή που μεταφέρουν το πρόβλημα της βίας έξω από τα γήπεδα, στις πλατείες και τις γειτονιές, όπως έχει γίνει σε πολλές χώρες του εξωτερικού». Για τα πρόστιμα σε ΠΑΕ και ΚΑΕ τα χαρακτήρισε επίσης ανεπαρκή γιατί όπως ανέφερε αφενός δεν αντιμετωπίζουν τις αιτίες και αφετέρου είναι πολλαπλάσια τα κέρδη από την παραοικονομία του αθλητισμού, συνεπώς τους ιδιοκτήτες των ομάδων δεν τους νοιάζει η μείωση των εισιτηρίων. Χαρακτήρισε επικίνδυνο μέτρο τις διατάξεις για τις λέσχες φιλάθλων λέγοντας ότι αποτελούν συστηματικό φακέλωμα και μεγαλύτερη σύνδεση με τις ΠΑΕ. Ο βουλευτής του ΚΚΕ πρότεινε την απόσυρση των ελληνικών ομάδων από το Στοίχημα και να περάσουν οι ΠΑΕ στο υπουργείο Ανάπτυξης και να γίνεται εκεί έλεγχος για τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Η θέση της Ελληνικής Λύσης
Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Μπούμπας εστίασε ότι «ο αθλητισμός έχει εμπορευματοποιηθεί και αποσκοπεί κυρίως στο κέρδος, από τη στιγμή που τα αθλήματα στην πλειονότητά τους έχουν μπει στο στοίχημα. ‘Αρα, επικρατεί ο τζόγος του αθλητισμού και αυτός είναι που προσβάλλει συνειδήσεις». Επέμεινε ότι θα πρέπει να αλλάξουν γενικότερα την κουλτούρα κυρίως των νέων ανθρώπων που πάνε σε αθλητικές δραστηριότητες. Θα πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες που προάγουν το αθλητικό πνεύμα και δεν είναι μόνο ο έλεγχος των λεσχών, να υπάρξουν δράσεις σε συνεργασία και με το υπουργείο και με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Παρατήρησε ότι η Αστυνομία δεν μπορεί να ελέγξει τα συμφέροντα των ιδιωτικών ΠΑΕ, δεν έχει τον εξοπλισμό, έχει ένα πενιχρό επίδομα, αλλά ο ρόλος της είναι άλλος. Ο βουλευτής παράλληλα ανέφερε ότι και οι security στα γήπεδα, οι άνθρωποι αυτόί δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για να αντιμετωπίσουν φαινόμενα βίας. Σημείωσε ότι ακόμα και ο αθλητικογράφος που περιγράφει έναν αγώνα μπορεί να διαδραματίζει ένα πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου «επιδερμικό» που δεν κατευνάζουμε τα πνεύματα» και υποστήριξε ότι «εδώ χρειάζονται άλλου είδους δράσεις».
Η θέση των Σπαρτιατών
Ο ειδικός αγορητής των Σπαρτιατών Γιάννης Κόντης από την δική του πλευρά ανέφερε ότι το πρόβλημα είναι πως θεσπίζονται νόμοι και γίνονται προσπάθειες χωρίς να υπάρχει μια συνέχεια και συνέπεια. Τάχθηκε υπέρ της θέσπισης του «ιδιώνυμου», καθώς, όπως είπε, «δεν μπορεί να βγαίνει με έφεση ο καταδικαζόμενος για μια πραγματικά, βεβαιωμένη πράξη βίας, είτε εντός ή εκτός γήπεδο. Και αυτός είναι ο μόνος αποτρεπτικός τρόπος». Ανέφερε πως «δεν είναι δύσκολο οι ομάδες να έχουν τον έλεγχο, αλλά είναι άδικο οι ομάδες για 5 άτομα να υπόκεινται στην πιθανότητα να πληρώσουν 5 εκατομμύρια και 3 εκατομμύρια πρόστιμο όπως και δεν μπορούν να ελέγξουν τους οπαδούς τους για δράσεις εκτός γηπέδων κυρίως. Υποστήριξε ότι το σημαντικό δεν είναι ης σύλληψη ενός οπαδού για μια έκνομη πράξη αλλά κυρίως να βρούμε εκείνον που τον έβαλε.
Η θέση της Νέας Αριστεράς
Ο ειδικός αγορητής της Νέας Αριστεράς Χουσεΐν Ζειμπέκ ανέφερε πως η Πολιτεία έρχεται εκ των υστέρων να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της οπαδικής βίας. Απέδωσε την έκδοση ΠΝΠ από την Κυβέρνηση σε καθαρά επικοινωνιακούς λόγους. Υποστήριξε πως την εξαγγελία ότι «θα μπει βαθιά το μαχαίρι στο κόκκαλο» της οπαδικής βίας «την έχουμε ακούσει πολλές φορές στο παρελθόν». Ο βουλευτής ανέφερε ότι η αυστηροποίηση του νομικού πλαισίου ως προς την αυστηρότητα «έχει πιάσει ταβάνι». Με τα μέτρα αυτά που έχουν θεσπιστεί, είπε ο βουλευτής «έχετε καταστρατηγήσει δικαιώματα, ατομικές ελευθερίες και έχετε επιβάλλει έναν ασφυκτικό έλεγχο στους φιλάθλους και τον αθλητισμό γενικότερα. Επαναφέρετε το ιδιώνυμο, επιβάλλεται αυταρχικούς ελέγχους, πλήθος παρεπόμενων ποινών και προληπτικών μέτρων που ποτέ δεν εφαρμόσατε» και σήμερα «έρχεστε να βάλετε μια ολοκληρωτική θηλιά στους φιλάθλους οριζόντια εγκαθιδρύοντας ταυτόχρονα αστυνομικό κράτος στον αθλητισμό». Επισήμανε πως «η Ιστορία έχει καταδείξει ότι το φαινόμενο της οπαδικής βίας είναι σύνθετο και πολυπαραγοντικό. Επομένως και η αντιμετώπισή του απαιτεί συνδυασμό ενεργειών πολιτικών και δράσεων». Πρότεινε να υπάρξει ένα σύνολο μέτρων που να περιλαμβάνει εκπαίδευση, ενημέρωση, βιωματικές δράσεις, προβολή θετικού παραδείγματος, κίνητρα ευ αγωνίζεσθαι, καθαρό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του αθλητισμού, επιβράβευση του θετικού παραδείγματος. Επίσης, οι ποινές να ορίζονται κλιμακωτά και να περιλαμβάνουν από απλές στερήσεις, κοινωνική εργασία, επιβολή θετικών δράσεων σε δράστες, δυνατότητα συμμόρφωσης κ.λπ.. Την ύπαρξη ενός «σφιχτού», συγκεκριμένου και ολιστικού σχέδιου πρόληψης που θα εφαρμόζεται από όλους και δεν θα ενεργοποιείται μόνο όταν έχουμε φονικές συμπλοκές. Την δημιουργία μιας μεικτής διακομματικής κοινοβουλευτικής επιτροπής, με συμμετοχή όλων των κομμάτων, εκπροσώπων των αρμόδιων υπουργείων και επιστημονικών φορέων υπό την εποπτεία και αρμοδιότητα της Επιτροπής Μορφωτικών της Βουλής που θα έχει και την ευθύνη για τη συντονισμένη δράση της πολιτείας για την εξάλειψη της βίας μέσα και έξω από τα γήπεδα. Τη δημιουργία παρατηρητηρίου κατά της βίας στα σπορ και την δημιουργία ενός συστήματος παρελκόμενων ποινών κοινωνικού χαρακτήρα.
Η θέση της Νίκης
Ο ειδικός αγορητής της Νίκης Ανδρέας Βορρύλας επέκρινε την κυβέρνηση ότι «έπρεπε να έχουμε θύματα για να αναλάβει την νομοθετική πρωτοβουλία η κυβέρνηση με στόχο την αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων». Σχετικά με την διεξαγωγή αγώνων χωρίς φιλάθλους που επιβλήθηκε, ο βουλευτής είπε ότι «ήταν ένα αναχρονιστικό μέτρο περιορισμένου και προσωρινού χαρακτήρα. Το κόμμα μας πιστεύει ότι θα πρέπει να ληφθούν μέτρα που να ωθούν τις ομάδες να αναλάβουν δράσεις κατά της αθλητικής βίας». Πρότεινε η είσοδος στα γήπεδα να γίνεται με ισχυρή ταυτοποίηση, ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ουσιαστική λειτουργία συστημάτων εποπτείας με κάμερες υψηλής ευκρίνειας. Να υπάρξει υποχρεωτική αρίθμηση θέσεων, μόνο ονομαστικές θέσεις, και απαγόρευση μεταβίβασής τους. Η ευθύνη για τον έλεγχο των γηπέδων και τον περιβαλλόντων χώρων να περάσει σε ανώνυμες αθλητικές εταιρείες που τα χρησιμοποιούν. Περιοδική ή και ισόβια απαγόρευση εισόδου στα γήπεδα όσων έχουν καταδικαστεί για επεισόδια αθλητικής βίας. Οι ποινές για επεισόδια αθλητικής βίας να μην έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα. Οι καταδικασμένοι να οδηγούνται στη φυλακή για έκτιση των ποινών τους. Σε δολοφονικά επεισόδια να προβλέπεται η αποβολή αθλητικών ομάδων από τα πρωταθλήματα ή ο πλήρης μηδενισμός τους. Σε περιπτώσεις τιμωρίας αθλητικού συλλόγου αυτός να είναι υπόχρεος στην καταβολή μισθών και αποζημιώσεών τους. Ανέφερε πως το νομοσχέδιο έχει αρκετά θετικά σημεία αλλά και ελλείψεις και κατέθεσε σειρά προτάσεων και βελτιώσεων επί των διατάξεων.
Η θέση της Πλεύσης Ελευθερίας
Ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Διαμαντής Καραναστάσης ανέφερε ότι το σχέδιο νόμου κινείται προς θετική κατεύθυνση αφού αποτελεί γεγονός ότι ο άδικη βία πρέπει να αντιμετωπιστεί. Τα μέτρα που αναφέρονται στα άρθρα του σχεδίου νόμου, κάποια φαίνεται να είναι πιο μελετημένα πολύ πιο αναλυτικά και λεπτομερή, κάποια πιο επιγραμματικά και γενικά. Επισήμανε πως πολλά από αυτά τα μέτρα που υπάρχουν στο νομοσχέδιο όταν εφαρμόστηκαν σε άλλες χώρες απέδωσαν σε βάθος χρόνου και δήλωσε πως «είμαστε θετικοί σε πολλά άρθρα του, επιφυλακτικοί σε κάποια άλλα, θα ακούσουμε τους φορείς που προτείναμε, που προτείναμε όλοι και θα κάνουμε τις προτάσεις μας στις επόμενες συνεδριάσεις».