Zougla Newsroom
Αρκετά με την απόδοση ευθυνών στην κλιματική αλλαγή, σε ανήμπορους οδηγούς και σε ανίκανους νταλικιέρηδες! Φθάνει πια με τις εύκολες εξηγήσεις του τύπου «Μα ήταν ο χιονιάς του αιώνα» κ.λπ.!
Η πρωτεύουσα μιας χώρας-μέλους της ΕΕ, η οποία θέλει να παίξει και στρατηγικό ρόλο στη Μεσόγειο, τρομάρα μας, δεν μπορεί να «κλείνει» λόγω ενός ισχυρού χιονιά ή λόγω των πυρκαγιών στην περιφέρεια του αστικού ιστού. Δεν μπορεί η πρωτεύουσα μιας χώρας που θέλει να είναι κομμάτι του δυτικού κόσμου να σηκώνει τα χέρια ψηλά με την πρώτη καταιγίδα και να θρηνεί νεκρούς μέσα στην ίδια την Αττική από μια ισχυρή βροχόπτωση.
Δεν πείθουν κανέναν οι φθηνές δικαιολογίες, ιδιαίτερα εκείνους που πέρασαν τη νύχτα στην Αττική Οδό τρέμοντας από το κρύο και την αγωνία.
Διαβάσαμε τους αριθμούς, που δεν λένε ποτέ ψέματα. Οι μέτοχοι της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό είναι γνωστοί: ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και η γαλλική EGIS PROJECTS. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι ο ισχυρότερος μέτοχος. Οι μέτοχοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι: Η εταιρεία Reggeborgh (Ολλανδοί), που κατέχει άμεσα το 29,85% της Ελλάκτωρ, αλλά μέσω φίλιων δυνάμεων, όπως η Atlas NV (που κατέχει το 9,8%), ελέγχει άνω του 40% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Ακολουθούν δύο εταιρείες, μέσω των οποίων εφοπλιστές ελέγχουν άνω του 30% της Ελλάκτωρ, και είναι η Greenhill Investments και η Kiloman.
Νομικός σύμβουλος των Ολλανδών επενδυτών (δηλαδή του βασικού μετόχου) είναι το νομικό γραφείο του υπουργού Εξωτερικών κ. Νίκου Δένδια. Το γνωρίζουν όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Τα σχόλια είναι περιττά. Να πώς δικαιολογούνται η αναλγησία και η επιχειρηματική απληστία των εταιρειών που κάνουν κουμάντο στην Αττική Οδό.
Έτσι έφθασαν να διεκδικούν από το κράτος αποζημίωση, άκουσον-άκουσον, για τα lockdowns στην Πανδημία. Έτσι δεν τοποθέτησαν ποτέ το αναλογικό σύστημα πληρωμής των διοδίων, δηλαδή την καταβολή αντιτίμου ανάλογα με την απόσταση που διανύει το κάθε όχημα. Υποτίθεται πως η ανακοίνωση κατά της Αττικής Οδού από την κυβέρνηση ήταν και επίθεση (κάτω από το τραπέζι) του περιβάλλοντος Μητσοτάκη κατά του Νίκου Δένδια. Όλα αυτά είναι παραπολιτικές ανοησίες και δεν πείθουν κανέναν. Κυρίως εκείνους που εγκλωβίστηκαν.
Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης και μια βάση για περαιτέρω σκέψεις, παραθέτουμε ορισμένα οικονομικά στοιχεία. Ο συνολικός κύκλος εργασιών κατά την τελευταία 15ετία της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 2,93 δισεκατομμύρια ευρώ. Μπορεί αυτός ο υπερσύγχρονος άξονας να πρόδωσε τους οδηγούς – πολίτες, δεν φαίνεται ωστόσο να πρόδωσε τους μετόχους της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό.
Τα ετήσια έσοδα της Αττικής Οδού μέχρι το 2011 ξεπερνούσαν σταθερά τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως και έφτασαν τα 248,5 εκατ. ευρώ το 2009. Μετά το 2011, και λόγω κρίσης, μειώθηκαν τα έσοδα και κυμαίνονταν ετησίως από 151,5 εκατ. ευρώ, έως και 192,7 εκατ. ευρώ το 2019. Ο μέσος όρος εσόδων ανά έτος κατά την 15ετή λειτουργία της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 195 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Ποιοι είναι όμως οι μέτοχοι της Αττικής Οδού; Είναι οι: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ με 65,75%, ο όμιλος ΑΒΑΞ Α.Ε. με 34,21% και η γαλλική EGIS PROJECTS με 0,04%. Στη 15ετία τα συνολικά κέρδη της Αττικής Οδού έφτασαν τα 771,7 εκατ. ευρώ. Η λήξη της σύμβασης παραχώρησης προς την εταιρεία της Αττικής Οδού λήγει το 2024. Μέσα στο 2021 οι μέτοχοι της Αττικής Οδού μοιράστηκαν το ποσό των 82,8 εκατ. ευρώ. Δείτε τον πίνακα που ακολουθεί:
Αυτά για την Αττική Οδό. Διότι έχουμε και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Μεταφορών, είναι πολύ υπερήφανος που εξαγοράστηκε από τους Ιταλούς. Έλα, λοιπόν, που το τραίνο από την Αθήνα που πήγαινε στη Θεσσαλονίκη τράκαρε έξω από τη Λειβαδιά με το εκχιονιστικό ειδικό όχημα που εστάλη για βοήθεια. Πρόκειται για κόμικς. Θα γελούσαμε αν δεν υπήρχαν τρεις τραυματίες. Οι Ιταλοί επενδυτές τούς μάραναν και οι υπερταχείες. Εδώ δεν μπορούν να ξεχωρίσουν δύο γαϊδάρων άχυρα.
Η κλιματική αλλαγή είναι μια παγκόσμια απειλή, πολύ σοβαρή για να χρησιμοποιείται διά πάσαν νόσον και πάσαν ανοησίαν. Δεν μπορεί να αποτελεί, όμως, τη μόνιμη δικαιολογία. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ξεσπούν συχνότερα. Πολύ σωστά. Ας ήταν προετοιμασμένος ο μηχανισμός, ας είχαν καταστρωθεί τα σχέδια, ας είχαν μυαλό και συνείδηση οι αρμόδιοι υπουργοί, ας τα κανόνιζε ο κ. πρωθυπουργός. Αυτή είναι η δουλειά του.
Αρκετά λοιπόν με το «επιτελικό κράτος» και τα γνωστά κουραφέξαλα. Αυτό που έζησαν οι κάτοικοι της Αττικής τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου ήταν η πλήρης παράλυση του κράτους, η απόλυτη ανυπαρξία του κράτους, η απουσία του κράτους. Ας μας εξηγήσει εξαρχής ο κ. Μητσοτάκης τι εννοεί ή τι καταλαβαίνει (;) όταν χρησιμοποιεί την έννοια «επιτελικό». Θα θέλαμε πολύ να καταλάβουμε και εμείς.
Πανάκεια ο ανασχηματισμός (;)
Λένε πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επιχειρήσει άμεσα ανασχηματισμό. Σε λογαριασμό να βρισκόμαστε δηλαδή. Θα… φάει τον Στυλιανίδη, τον εισαγόμενο εκ Κύπρου, για όλα όσα συνέβησαν. Θα… φάει τον Παναγιωτόπουλο από το Άμυνας για να αποφύγει όσα θα μπορούσαν να συμβούν. Ακούγονται πολλά. Ενδεχομένως να μετακινήσει τον Δένδια, που τον ενοχλεί διότι ασκεί προσωπική πολιτική μέσω του υπουργείου Εξωτερικών. Υποτίθεται πως με αυτόν τον τρόπο θα διασωθούν τα προσχήματα.
Και λοιπόν; Τι θα αλλάξει; Δεν θα εγκλωβιστούν και πάλι οι οδηγοί στην Αττική Οδό; Δεν θα μπλοκάρει η Κατεχάκη από το χιόνι; Δεν θα πνιγεί η Μάνδρα; Δεν θα καεί ό,τι έχει εναπομείνει στα βόρεια του νομού; Δεν θα κόβεται το ηλεκτρικό σε κάθε απότομη αλλαγή του καιρού;