Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής κατά τη διάρκεια ομιλίας του στη Βουλή ανέφερε πως βασικός στόχος του υπουργείου είναι η πρόληψη και καταστολή της εγκληματικότητας, η διασφάλιση της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες.

Διαβάστε αναλυτικά την ομιλία του υπουργού
: «Κύρια Πρόεδρε, Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Η πρόληψη και καταστολή της εγκληματικότητας, η διασφάλιση της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες αποτελεί βασικό στόχο και καθημερινή επιδίωξη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και βεβαίως, κύρια αποστολή της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ειδικότερα, τα προβλήματα, για το κέντρο της Αθήνας, θα συμφωνήσω κι εγώ ότι είναι υπαρκτά και έντονα. Κανένας δεν μπορεί να τα αμφισβητήσει. Αλλά δεν αφορά μόνο τη σημερινή Κυβέρνηση η κριτική που αναφέρεται στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, την πολεοδομική υποβάθμιση, την κοινωνική υποβάθμιση, την περιβαλλοντική υποβάθμιση, την υποβάθμιση της αισθητικής του κέντρου της Αθήνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν υπάρχει καμιά απολύτως αμφιβολία ότι το ζήτημα της ευρύτερης περιοχής του ιστορικού και εμπορικού κέντρου των Αθηνών χρήζει άμεσης αντιμετώπισης.

Θα ήθελα όμως να τονίσω, ότι η υπόθεση του κέντρου της Αθήνας δεν είναι υπόθεση μόνο της Αστυνομίας. Είναι μια κατάσταση, η οποία είναι αποτέλεσμα λαθεμένων πολιτικών επιλογών χρόνων, πολλών χρόνων πριν, στο παρελθόν, με συσσωρευμένα προβλήματα, τα οποία αυτή η Κυβέρνηση αναγκάζεται να λύσει μέσα σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο, με δύσκολη οικονομική κατάσταση και πολλαπλές άλλες επιδράσεις, που προέρχονται από άλλες συγκυρίες και απαιτεί τη συνεργασία πολλών τομέων της δημόσιας διοίκησης και του κράτους.

Για αυτό το λόγο ο Πρωθυπουργός ζήτησε από τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, κ. Θεόδωρο Πάγκαλο, να συντονίζει και να εγκρίνει τις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει τα Υπουργεία για την αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ελληνική Αστυνομία εφαρμόζει ένα συγκεκριμένο σχέδιο Αστυνόμευσης του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας.

Η δράση των αστυνομικών δυνάμεων στο ευρύτερο κέντρο των Αθηνών αλλά και στην ευρύτερη περιοχή είναι έντονη, είναι συνεχής, είναι αδιάλειπτη. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που ο καθένας μπορεί να τα διαβάσει όπως θέλει. Εγώ όμως, θα επιμείνω στα ενδεικτικά στοιχεία για το μήνα Ιούλιο από τις στοχευμένες δράσεις στο κέντρο της Αθήνας όπου ελέγχθηκαν 1.851 οχήματα, 32.488 άτομα, από τα οποία προσήχθησαν 15.796. Εξ αυτών οι 14.979 ήταν αλλοδαποί που οδηγήθηκαν στη Διεύθυνση Αλλοδαπών για να εξακριβωθεί η νομιμότητα παραμονής τους στη χώρα.

Ακόμα πιο ειδικά στις περιοχές των Αστυνομικών Τμημάτων Ομόνοιας, Ακρόπολης και Αγίου Παντελεήμονα γίνεται μια φορά την εβδομάδα τουλάχιστον κοινή επιχείρηση γενικών αστυνομικών ελέγχων. Και πολύ συχνά συγκροτούνται ειδικές ομάδες ελέγχων και πραγματοποιούνται αστυνομικές επιχειρήσεις. Ειδικότερα, μάλιστα, στην περιοχή αρμοδιότητας του Αστυνομικού Τμήματος Ομονοίας, έχουν πραγματοποιηθεί, το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου του τρέχοντος έτους, 17 στοχευμένες επιχειρήσεις, κατά τις οποίες βεβαιώθηκαν 254 πταισματικές παραβάσεις για παράνομα εκδιδόμενα πρόσωπα. Συνολικά, από την Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών έχουν βεβαιωθεί, κατά τους 8 μήνες πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, 929 παραβάσεις για παράνομα εκδιδόμενες γυναίκες.

Επίσης πραγματοποιήθηκαν παρουσία εισαγγελικών λειτουργών και σε συνεργασία με τις λοιπές συναρμόδιες Υπηρεσίες, στοχευμένες επιχειρήσεις-έλεγχοι σε κτίρια όπου διαμένει υπέρογκος αριθμός αλλοδαπών υπό άθλιες συνθήκες με κίνδυνο δημιουργίας ανθυγιεινών εστιών.

Τα λέω αυτά ως ενδεικτικά στοιχεία ενός συνολικού σχεδιασμού ο οποίος υλοποιείται τους τελευταίους 17 -18 μήνες από την Ελληνική Κυβέρνηση. Ενός συνολικού σχεδιασμού, που αφορά όχι μόνο το κέντρο των Αθηνών- ανέφερα τα συγκεκριμένα στοιχεία που είναι μετρήσιμα- αλλά αφορά και ολόκληρη τη χώρα. Ιδιαίτερα όσον αφορά το Πρόγραμμα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης των συνόρων μας για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης και βεβαίως την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέρχονται από την παράνομη μετανάστευση και την εγκληματικότητα. Όχι ότι συνδέω κατ΄ ανάγκη τα δύο αυτά φαινόμενα αλλά οπωσδήποτε όμως επιβαρύνουν τις τοπικές κοινωνίες σε περιφερειακό επίπεδο.

Σε κάθε περίπτωση για εμάς, για την Ελληνική Αστυνομία, για όλους, εκείνο που προέχει είναι η προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών. Γι αυτό το λόγο επιμένουμε στη συμπεριφορά των αστυνομικών , είναι ένα θέμα πρωταρχικής σημασίας, εξαιρετικής σημασίας, για το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας. Γι’ αυτό το λόγο επιμένουμε στην υλοποίηση των αποφάσεων και της πρόσφατης νομοθεσίας της Βουλής των Ελλήνων για τη Σύσταση του Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας. Μάλιστα, τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί και η συγκρότησή του. Μόλις, προχθές εξάλλου δημοσιεύτηκε και στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Όμως, η αντεγκληματική πολιτική, είναι μια πολιτική η οποία χρειάζεται επιστημονική και βεβαίως και πολιτική προσέγγιση. Αλλά θα συμφωνήσω κύριοι συνάδελφοι μαζί σας ότι στην προκειμένη περίπτωση καλό είναι την πολιτική προσέγγιση να την αφήσουμε λίγο στην άκρη και να κρατήσουμε την επιστημονική προσέγγιση κατά κύριο λόγο.

Είναι η πρώτη φορά που έχουμε το πρόγραμμα της αντεγκληματικής πολιτικής 2010-2014 το οποίο υλοποιείται με συντονισμένο τρόπο από την Ελληνική Αστυνομία. Στη νέα, λοιπόν, αυτή αντεγκληματική πολιτική 2010-2014 , προβλέπονται στοχευμένες δράσεις σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Οι προτεραιότητες του νέου προγράμματος προσδιορίστηκαν μέσα από μία διαδικασία χαρτογράφησης του εγκληματικού περιβάλλοντος για τον εντοπισμό εγκληματογόνων περιοχών και προβλημάτων σε τοπικό επίπεδο. Στο πλαίσιο δε αυτό, οι Αστυνομικές Διευθύνσεις της χώρας κλήθηκαν να εκπονήσουν νέα ειδικά επιχειρησιακά σχέδια, καταγράφοντας τις αστυνομικές δράσεις που αναπτύσσουν για την αντιμετώπιση των προβλημάτων εγκληματικότητας, αλλά καταγράφοντας επίσης και τις επιδιωκόμενες συνεργασίες με συναρμοδίους φορείς για την αποτελεσματική διαχείριση τους και την εξάλειψη των παραγόντων που συμβάλλουν στην εμφάνιση των προβλημάτων αυτών.

Στο σημείο αυτό θέλω να θυμίσω ότι λίγο πριν τις εκλογές του 2004 και την αλλαγή της Κυβέρνησης, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ της εποχής και ο προκάτοχός μου κ. Μ. Χρυσοχοϊδης, είχε νομοθετήσει ενώπιον της Βουλής των Ελλήνων, τα Συμβούλια Πρόληψης Εγκληματικότητας. Τα χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, από το 2004 ως τις επόμενες εκλογές το 2009 ουδέποτε τα Συμβούλια Πρόληψης Εγκληματικότητας ενεργοποιήθηκαν και δραστηριοποιήθηκαν.

Ενώ, θα μπορούσαν, κάλλιστα, μέσα στις τοπικές κοινωνίες, με την τοπική αυτοδιοίκηση, με ένα πλήθος νέων επιστημών ή ενεργών πολιτών που ενδιαφέρονται πράγματι για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας να συμβάλουν και αυτοί σε αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, εμείς συνεχίζουμε να επιμένουμε στα σημερινά, στα σύγχρονα σχέδια τα οποία εκπονήθηκαν – όπως σας είπα προηγουμένως- με βάση το χάρτη εγκληματικότητας και σύμφωνα με τα υφιστάμενα στατιστικά στοιχεία εγκληματικότητας, όχι μόνο κατά νομό, αλλά και κατά περιοχή. Αναφορικά με μια παρατήρηση την οποία έκανε ο κ. Μαρκογιαννάκης σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου και την εύλογη απορία την οποία εξέφρασε, πώς είναι δυνατόν να υπάρχει τόσο πολύ μεγάλη διαφορά των στοιχείων αυτών σε σχέση με το παρελθόν. Βέβαια, είχα την αίσθηση ότι αυτό ήταν αυτονόητο.

Είχα την αίσθηση ότι ιδιαίτερα ο κ. Μαρκογιαννάκης αυτό το γνώριζε, γνώριζε την απάντηση. Υπάρχουν δύο εξηγήσεις στις αναφορές του. Η μία είναι ότι είναι τώρα η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται ένας νέος τρόπος καταγραφής των στατιστικών στοιχείων για την εγκληματικότητα. Γιατί εδώ και 17 μήνες έχει δημιουργηθεί το σύστημα police on line με το οποίο γίνεται λεπτομερέστερη καταγραφή όλων των περιστατικών. Αυτό σημαίνει ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχε τέτοιου είδους καταγραφή. Γι αυτό είναι επόμενο τα νούμερα των τελευταίων μηνών να παρουσιάζουν αύξηση της εγκληματικότητας, η οποία όμως επί της ουσίας προϋπήρχε απλά δεν καταγραφόταν στατιστικά.

 Λέω, λοιπόν, ότι όσον αφορά το ποσοστό της εξιχνίασης σοβαρών εγκλημάτων που είναι κακουργήματα, ληστείες, τρομοκρατία και εγκλήματα κατά της ζωής, αυτό είναι προφανές ότι υπάρχει αλλά και αναγνωρίζεται απ΄ όλους ότι η Αστυνομία λειτουργεί με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα για τη διερεύνηση τέτοιων υποθέσεων. Όσον αφορά στο άλλο θέμα που αναφερθήκατε τα ναρκωτικά, θέλω να σας πω ότι πράγματι υπάρχει μείωση των υποθέσεων που επιλήφθηκαν οι υπηρεσίες η ΕΛ.ΑΣ για τη διακίνηση των ναρκωτικών. Αλλά πού οφείλεται αυτό; Οφείλεται γενικώς στους ίδιους παράγοντες που υπήρξαν στο παρελθόν; Μα έχουν αλλάξει. Υπάρχουν νέα δεδομένα στη σημερινή συγκυρία. Ποια είναι τα νέα δεδομένα; Πρώτον, έχει μειωθεί η ζήτηση συνεπεία της οικονομικής κρίσης. Δεύτερον, το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας εκπαιδεύεται, έχει αυξηθεί η επιχειρησιακή του δυνατότητα, ακόμα έχει καταγάγει σοβαρότατες επιτυχίες στην εξιχνίαση πολλών υποθέσεων και στην αντιμετώπιση πριν καν διαπραχθούν τα εγκλήματα. Τρίτον, με την είσοδο της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επιλέγεται ως δρομολόγιο για τα ναρκωτικά, το Βόρειο δρομολόγιο προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται η Ελλάδα. Αυτά τα λέω γιατί καλό είναι να κάνουμε κριτική αλλά να γνωρίζουμε και τα πραγματικά δεδομένα.

Τώρα όσον αφορά την ερώτηση κ. Μαρκογιαννάκη για τις συγχωνεύσεις των ποινών και κυρίως στα κακουργήματα, θέλω να πω ότι τα τελευταία χρόνια πολλά πλημμελήματα έχουν μετατραπεί σε κακουργήματα. Γι αυτό και παρατηρείται το φαινόμενο οι ίδιοι οι δικαστές -και όχι η Αστυνομία- να είναι πάρα πολύ διστακτικοί στην επιβολή της κάθειρξης χωρίς καμία δυνατότητα αναστολής εκτέλεσης της ποινής. Διότι εγκλήματα που μέχρι χθες δεν οδηγούσαν υποχρεωτικά στη φυλακή, σήμερα τιμωρούνται πιο αυστηρά. Μάλιστα θέλω να πω ότι στην αντίστοιχη συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Τέντες οποίος αναφέρθηκε και αυτός στο θέμα, επεσήμανε ακριβώς ότι αυτό είναι που οδηγεί ορισμένες φορές στη διστακτικότητα των δικαστών προκειμένου να επιβάλουν τόσο αυστηρές ποινές. Επομένως, πράγματι έχετε δίκιο στην παρατήρηση αλλά υπενθυμίζω ότι αυτό αφορά στο γεγονός ότι τα ζητήματα αναστολής των ποινών και συγχώνευσης είναι θέματα τα οποία εξετάζει τόσο η Βουλή, όσο και η Κυβέρνηση στο πλαίσιο του αρμόδιου Υπουργείου Δικαιοσύνης.

Τώρα, όσον αφορά τα σχόλια τα οποία κάνατε για τις διαθέσιμες πιστώσεις θέλω να σημειώσω ότι με αφορμή το πλαίσιο των νόμων που θεσπίστηκε για την οικονομική εξυγίανση της χώρας, τροποποιήθηκαν ορισμένες διατάξεις του ν. 2362/1995 «Περί δημοσίου λογιστικού ελέγχου των δαπανών του κράτους και άλλες διατάξεις». Και εδώ ακριβώς είναι το πρόβλημα. Διότι, βάσει αυτών των διατάξεων προσδιορίζονται αναλυτικά οι διαδικασίες υλοποίησης του σκέλους του προϋπολογισμού των εξόδων του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας. Αλλά επήλθαν ουσιώδεις αλλαγές.

Αλλαγές σε ό,τι αφορά την έκδοση αποφάσεων ανάληψης υποχρεώσεων, την τήρηση Μητρώου Δεσμεύσεων και τον έλεγχο των δαπανών. Αυτό όμως είχε σχέση όχι απλώς με λογιστικές πράξεις αλλά και με μια ολόκληρη νοοτροπία. Με έναν τρόπο ζωής θα έλεγα, με έναν τρόπο λειτουργίας ολόκληρου του προσωπικού της Αστυνομίας, ενός οργανισμού, ο οποίος είναι πολυπληθής, απλώνεται σε ολόκληρη τη χώρα και δεν είναι εύκολο να αφομοιώσει τους νέους κανόνες λογιστικής εγγραφής των διαφόρων πιστώσεων .

Κατόπιν αυτών, από την 01-01-2011, ο έλεγχος, η εκκαθάριση και η ενταλματοποίηση των δαπανών που διενεργούσε η Διεύθυνση Ελεγκτηρίου Δαπανών της Ελληνικής Αστυνομίας και πληρώνονταν από την πάγια προκαταβολή του Σώματος, πραγματοποιείται πλέον από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου που λειτουργεί στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Σ’ αυτό πλαίσιο, για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανέκυψαν, μετά την προαναφερόμενη μεταβολή στις διαδικασίες υλοποίησης του προγραμματισμού εξόδων, που επέδρασε αρνητικά και σε ό,τι αφορά στη συντήρηση των υπηρεσιακών οχημάτων, πραγματοποιήθηκε, πρόσφατα, μια συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς και με υπηρεσιακούς παράγοντες, αφού για πολλούς μήνες προσπαθούσαμε να υλοποιήσουμε το νέο πλαίσιο.

 Νομίζω ότι είναι αντιληπτό πλέον, ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο, είναι υπαρκτό και γι αυτό το λόγο ελήφθησαν αποφάσεις για συγκεκριμένες ενέργειες. Αποφάσεις, για την πρακτική και λυσιτελή επίλυση όλων των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί και για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση λόγω ακριβώς του μεταβατικού αυτού σταδίου, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των αστυνομικών Υπηρεσιών και βεβαίως να ενισχυθεί, στην πράξη η λειτουργία του Αστυνομικού προσωπικού. Το οποίο, ενώ από τη μια πλευρά είναι έτοιμο να ανταποκριθεί με επάρκεια στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών του από την άλλη πλευρά αντιμετωπίζει και αυτό τέτοιου είδους προβλήματα που πολλές φορές όχι μόνο επιδρούν στη δική του ψυχολογία αλλά λόγω ακριβώς της αδυναμίας της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του περιορίζει και το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών.

Πλέον αυτών, για την ενίσχυση της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου και επειδή ακριβώς θέλουμε να επισπευσθούν οι διαδικασίες διεκπεραίωσης των εκκρεμών υποθέσεων, έχει αποσπαστεί στην Υπηρεσία αυτή, στην Υπηρεσία Αστυνομικού ελέγχου, πολύ προσωπικό. μεγάλος και ικανός αριθμός προσωπικού από τη Διεύθυνση Ελεγκτηρίου Δαπανών της Ελληνικής Αστυνομίας.

Η αλήθεια, είναι ότι αυτή νομοθετική μεταβολή ενώ από τη μια πλευρά είναι για το νοικοκύρεμα των δημοσιονομικών οικονομικών και για τον έλεγχο, για την ορθολογική χρήση των κονδυλίων τα οποία προβλέπει ο προϋπολογισμός του κράτους για την ελληνική Αστυνομία από την άλλη πλευρά, όμως η αλήθεια είναι ότι επέδρασε και σε ότι αφορά στην εκταμίευση και διάθεση κονδυλίων για τις επισκευές των αυτοκινήτων. Και έχετε δίκιο σε αυτό, υπήρχαν προβλήματα.

Ωστόσο, δεν πρόκειται για έλλειψη των αναγκαίων οικονομικών πόρων – δεν τίθεται θέμα έλλειψης των οικονομικών πόρων – αλλά για αλλαγή της σχετικής διαδικασίας στα πλαίσια της ευρύτερης προσπάθειας που καταβάλλεται για τη δημοσιονομική εξυγίανση, και βεβαίως με βάση τους νόμους που εμείς ψηφίσαμε. Επομένως, δέχομαι την παρατήρηση όμως δέχομαι ταυτόχρονα ότι το δικό σας σχόλιο ότι είναι στην κατεύθυνση της συνεργασίας και όχι της κριτικής. Απλώς, επισημαίνω ότι το πεδίο της κριτικής που γίνεται σε αυτόν τον τομέα είναι άδικο για τις υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ένα πραγματικό γεγονός που προσπαθούμε να βρούμε λύση ακριβώς γιατί πρέπει να περάσουμε τις νέες διαδικασίες οι οποίες χρειάζονται. Όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα που θέσατε για το ζήτημα της συντήρησης των οχημάτων των Αστυνομικών Υπηρεσιών, σας γνωρίζουμε ότι στον τακτικό προϋπολογισμό εξόδων του έτους 2012 στους συγκεκριμένους ΚΑΕ έχουν αναγραφεί πιστώσεις ύψους 3.900.000,000€, και 9.000.000,00 €, προκειμένου να διασφαλιστούν όλες οι ανάγκες τις οποίες οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε. Τέλος, για την λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας οι γενικότερες παρατηρήσεις στις οποίες αναφερθήκατε, θέλω να πω ότι είναι διαρκής η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου αλλά και της Κυβέρνησης προκειμένου με κάθε τρόπο να διαμορφώσουμε τις νέες δομές στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Οι οποίες δεν περιλαμβάνουν μόνο την Ελληνική Αστυνομία αλλά αφορούν και στο Λιμενικό Σώμα- Ελληνική Ακτοφυλακή και το Πυροσβεστικό Σώμα, τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας αλλά και τις νέες Υπηρεσίες οι οποίες δημιουργήθηκαν όπως τη νέα Υπηρεσία για το Άσυλο, τη νέα Υπηρεσία των Κέντρων Πρώτης Υποδοχής και τη νέα Υπηρεσία Προσφυγών, στο πλαίσιο της συνολικής προσέγγισής μας για μια αναθεωρημένη σχέση της Ελλάδας με τη Συνθήκη Schengen, προκειμένου να διασφαλίσουμε όχι μόνο το μέτωπο εσωτερικής ασφάλειας της Ελλάδος αλλά να συμβάλουμε στην ενίσχυση ενός ασφαλούς εσωτερικού χώρου της Ε.Ε.. Και πέραν αυτών να εγγυηθούμε, με τον καλύτερο τρόπο την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης , το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό για την περιοχή μας.

Σας ευχαριστώ».

Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης