Για την ψηφιακή εποχή της κοινωνικής ασφάλισης μίλησε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, στην ημερίδα που διοργάνωσαν η ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης) και η Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων, με θέμα «Η Ψηφιακή Εποχή της Κοινωνικής Ασφάλισης & της Υγείας-Αποτίμηση Έργων ΕΣΠΑ».
Η κ. Φωτίου αναφέρθηκε στο ρόλο της ΗΔΙΚΑ, από την πρώτη στιγμή, όπως είπε, που η ηγεσία του υπουργείου σχεδίαζε τον νόμο για την ανθρωπιστική κρίση. «Εγώ είμαι από τους φανατικούς συνηγόρους της ΗΔΙΚΑ. Ο νόμος για την ανθρωπιστική κρίση απαιτούσε ένα πληροφοριακό σύστημα και μία οργάνωση τέτοια, που θα δεχόταν μία μεγάλη ταυτόχρονη εισροή αιτήσεων. Αποφασίσαμε ότι όλο αυτό έπρεπε να γίνει κεντρικά, ηλεκτρονικά. Το εφαρμόσαμε σε χρόνο ρεκόρ, είχαμε έτοιμη την ΚΥΑ και την πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, η οποία δεν έπεσε ούτε μία φορά, ενώ είχαμε χιλιάδες αιτήσεις», ανέφερε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Επίσης, διευκρίνισε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να ανοίξει, από την 1η Απριλίου, την πλατφόρμα για το πιλοτικό πρόγραμμα της α΄ φάσης του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, ή αλλιώς κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης, που θα «τρέξει» από 1.1.2017 σε όλη τη χώρα. Όπως είπε, το πιλοτικό πρόγραμμα για 30 δήμους έχει κατατεθεί από τις 2 Φεβρουαρίου με ΚΥΑ, με νόμο, και είναι έτοιμη και η ηλεκτρονική υποστήριξη, για να αρχίσει από την 1η Απριλίου, όπως ήταν η μνημονιακή υποχρέωση, αλλά, σύμφωνα με την ίδια, οι δανειστές δεν έχουν απαντήσει, μέχρι σήμερα, αν το εγκρίνουν ή όχι. «Και γι’ αυτό καθυστερούμε», επισήμανε.
Μεταξύ άλλων, η κ. Φωτίου δήλωσε ότι, παράλληλα, αναπτύσσονται διάφορα θέματα, όπως ολόκληρος ο σχεδιασμός του ΚΕΑ -πως θα ξανασχεδιαστεί, για να καλύψει 700.000 ανθρώπους σε όλη την επικράτεια. Το πρόβλημα, όπως τόνισε, είναι πόσο φιλικό και κατανοητό είναι το σύστημα στον πολίτη.