Στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής εισήχθη σήμερα το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την μεταβίβαση των μετοχών των «Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.» στην κοινοπραξία Abu Dhabi Mar – HDV – Thyssen Group αλλά και για την κατασκευή τριών νέων υποβρυχίων και την αναβάθμιση άλλων δύο.

Η Βουλή καλείται να το ψηφίσει στο Τρίτο Θερινό Τμήμα, εφόσον κρίνει ότι είναι επωφελής και συμφέρουσα για το ελληνικό Δημόσιο και να παράσχει στους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών την εξουσιοδότηση να υπογράψουν τις συμβάσεις σε εκτέλεση του νόμου, ώστε να τεθούν σε ισχύ και κατά το συμβατικό τους μέρος.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην πώληση του υποβρυχίου «Παπανικολής», ενώ σε ό,τι αφορά τον Σκαραμαγκά, γίνεται αναφορά στη συμφωνία του ελληνικού κράτους με την Ε.Ε., ώστε να αποχωριστούν από τα ναυπηγεία οι εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν συνδέονται με τα πολεμικά πλοία τα οποία επισκευάζονται ή ναυπηγούνται εκεί, να πλειστηριαστούν και το τίμημα να αποδοθεί στο ελληνικό δημόσιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

Ο εισηγητής της ΝΔ, Κ. Τασούλας, ανέφερε ότι το κόμμα του προτιμά την τήρηση της αρχικής συμφωνίας. «Δεν υπήρχε κανένας λόγος να γίνει αλλαγή του σκηνικού με την αγορά δύο υποβρυχίων αξίας 1 δις ευρώ», είπε. Πρόσθεσε ότι «η λύση είναι να μας πάτε πίσω στο χρόνο που αναλάβατε, αλλά δεν γίνεται» και κατέληξε πως θα τοποθετηθεί για τα επόμενα θέματα στο χρόνο που ο ίδιος κρίνει.

Ο Γ. Μαυρίκος από το ΚΚΕ, τόνισε ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποκρυφτούν οι ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και πρόσθεσε ότι «οι προικοδότες ή οι προικολήπτες ήταν αυτοί που καθόριζαν τις εξελίξεις για την ναυπηγική βιομηχανία της χώρας». Όπως είπε, «προγράμματα εξυγίανσης, ανάπτυξης, σωτηρίας των Ναυπηγείων εμφανίστηκαν πολλά» με αποτέλεσμα ενώ το 1985 στα Ναυπηγεία δούλευαν 22.000 εργαζόμενοι σήμερα να έχουν μείνει 4.500.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκ μέρους του ΛΑΟΣ ο Ιωάννης Κοραντής, αφού έθεσε σειρά ερωτημάτων, επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί επί του νομοσχεδίου κατά την συζήτησή του στο Τμήμα.

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης (ΣΥΡΙΖΑ) ανέφερε ότι η σημερινή συμφωνία είναι ετεροβαρής, βλαπτική και το χειρότερο ενισχύει μια διαδικασία κατά την οποία τα Ναυπηγεία θα γίνουν μουσειακό είδος προς εξαφάνιση ενώ δεν παρέχει καμία εξασφάλιση για τους εργαζόμενους. Αναφερόμενος στις προηγούμενες συμφωνίες από το 2001 και έπειτα, τις χαρακτήρισε «εθνικά, οικονομικά και κοινωνικά εγκληματικές».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης