Ανέστειλαν την απεργία τους οι εργαζόμενοι στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, μετά τη συνάντηση που είχαν με την υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, όπως είχε εκτιμηθεί πως θα γίνει νωρίτερα.

Μετά την δίωρη συνεδρίαση μεταξύ των μελών του ΔΣ της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας και του ΔΣ της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ, οι προτάσεις της υπουργού κρίθηκαν θετικές και οι κινητοποιήσεις, οι οποίες είχαν ξεκινήσει την 1η Οκτωβρίου, ανεστάλησαν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ως εκ τούτου, από αύριο το λιμάνι επανέρχεται στους κανονικούς του ρυθμούς.

Οι εκπρόσωποι των λιμενεργατών είχαν χαρακτηρίσει θετικές τις προτάσεις της Λούκας Κατσέλη, μετά τη συνάντηση που είχαν μαζί της νωρίς το απόγευμα.

«Θα εξετάσουμε την πορεία της απεργίας με βάση τα νέα δεδομένα και την ευθύνη μας απέναντι στο κοινωνικό σύνολο”, είχε πει ο πρόεδρος του σωματείου τους, αφήνοντας να εννοηθεί πως η πλάστιγγα έγερνε υπέρ της λήξης της απεργίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, μετά την απόφαση της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ για τη λήξη της απεργίας, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Με ιδιαίτερη ικανοποίηση πληροφορήθηκα την απόφαση της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ για τη λήξη της απεργίας, την άμεση επαναλειτουργία του λιμανιού από Δευτέρα και την τροφοδοσία της αγοράς. Θέλω να ευχαριστήσω την Κυβέρνηση της Κίνας, και τον Πρέσβη κο LUO LINQUAN, τους εργαζόμενους, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ, κ. Αναστασόπουλο, τον εκπρόσωπο της ΣΕΠ A.E., Captain Li, για την ουσιαστική συνεργασία και τη θετική τους συμβολή στην εξεύρεση κοινώς αποδεκτής λύσης.
Θερμές ευχαριστίες σε όλους τους συνεργάτες, που δούλεψαν ακούραστα για την επίλυση σύνθετων νομικών και τεχνικών ζητημάτων».

Αντίδραση όμως υπήρχε και από το ΚΚΕ, το οποίο κάνει λόγο για εμπαιγμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το γραφείο Τύπου του κόμματος προχώρησε στην ακόλουθη ανακοίνωση:

Η απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΜΥΛΕ, να σταματήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, με πρόσχημα το πάγωμα της εγκατάστασης της COSCO για 15 ημέρες, αποτελεί μια αρνητικότατη εξέλιξη.

Δεν είναι ελιγμός που διευκολύνει τη συγκέντρωση δυνάμεων στην πάλη για να ακυρωθεί η σύμβαση και ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, αλλά διευκολύνει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς να παραδοθεί το λιμάνι στην COSCO.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα συνδικαλιστικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ διαπραγματεύονταν με τη κυβέρνηση κρυφά και χωρίς να ενημερώνουν τους εργαζόμενους.

Είναι εμπαιγμός και εξαπάτηση των εργαζομένων ο διάλογος που έστησε η κυβέρνηση, υποτίθεται σε μηδενική βάση, αλλά με βάση τη συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση της ΝΔ με την COSCO.

Από την πλευρά του υπουργείου, η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Τ. Κατσέλη μετά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της ΟΜΥΛΕ, πριν δημοσιοποιηθεί η απόφαση για την λήξη της απεργίας, είχε κάνει την ακόλουθη δήλωση:

«Ζήτησα συνάντηση με την ΟΜ.Υ.Λ.Ε. και την Ένωση Λιμενεργατών Ο.Λ.Π. για να τους ενημερώσω για τα ακόλουθα:

α) την έναρξη διαλόγου μεταξύ των Ο.Λ.Π. Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. σχετικά με όλα τα ζητήματα της Σύμβασης Παραχώρησης. Τα αποτελέσματα του διαλόγου όπως έχω πει, θα ισχύσουν αναδρομικά από 1-10-2009.

β) την συμφωνία μεταξύ των Ο.Λ.Π. Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. προσθήκης στη σύμβαση παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται ανάληψη από τον Ο.Λ.Π. για περίοδο 15 ημερών, της τιμολόγησης των παρεχόμενων στο ΝΣΕΜΠΟ υπηρεσιών.

γ) την κατάθεση προτάσεων τους εν όψει του διαλόγου σχετικά με τα ζητήματα της Σύμβασης Παραχώρησης.

Η  κινέζικη εταιρεία είχε ανταποκριθεί, σύμφωνα με τις πληροφορίες, θετικά στο αίτημα για επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης, ώστε να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των λιμενεργατών.

Φαίνεται, επίσης, ότι είχε αποδεχτεί τον καταμερισμό εργασίας στις προβλήτες 1 και 2 του Πειραιά και αυτό ήταν το βασικό αίτημα των λιμενεργατών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης