Της Άντζελας Πεΐτση
Το κλιμάκιο των βουλευτών της ΝΔ επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Συναντήθηκε με τη Διοίκηση του ΟΛΘ και στη συνέχεια με τα Δ.Σ. του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης και του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης.
Το κλιμάκιο αποτελούνταν από τέσσερις βουλευτές της ΝΔ, με επικεφαλής τον τομεάρχη Ναυτιλίας, Σίμο Κεδίκογλου. Η παρουσία των βουλευτών της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη -όπως τονίστηκε- δείχνει τη μεγάλη σημασία που δίνει η γαλάζια παράταξη στο κομμάτι της εύρυθμης λειτουργίας του λιμένος Θεσσαλονίκης.
Στόχος της παρέμβασης ήταν οι βουλευτές να ακούσουν όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές γύρω από τις συνεχιζόμενες απεργίες. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εκτενέστατης ενημέρωσης, παραχώρησαν κοινή συνέντευξη τύπου.
Ο επικεφαλής του κλιμακίου Σίμος Κεδίκογλου μεταφέροντας το κλίμα των συναντήσεων είπε: «Η κατάσταση στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας είναι δραματική και ειδικότερα της Θεσσαλονίκης όπου οι συνέπειες από τη συνεχιζόμενη απεργία των λιμενεργατών, είναι καταστροφικές για την παραγωγική βάση της Βόρειας Ελλάδας. Οι αναφορές που πήραμε είναι εξαιρετικά ανησυχητικές.
Συναντηθήκαμε με τη διοίκηση του ΟΛΘ και με την Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων και των Εκτελωνιστών. Ειδικά αυτά τα οποία ακούσαμε στη δεύτερη συνάντησή μας, ήταν «δραματικά». Πάρα πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν άμεσα το φάσμα της καταστροφής.
Μετά επιχειρήσαμε να συναντήσουμε τους προέδρους από τα σωματεία των λιμενεργατών. Δυστυχώς αντί γι’ αυτό, βρεθήκαμε σε μία «χάβρα». Η αίσθηση που έχω είναι ότι υπήρχαν και άνθρωποι εκτός “του χώρου” οι οποίοι ήταν και εκείνοι που προκαλούσαν και τον μεγαλύτερο θόρυβο.
Θελήσαμε να πάμε να τους ακούσουμε, να κάνουμε αυτό που δεν κάνει η κυβέρνηση, αλλά κάτω από αυτές τις συνθήκες “χάβρας” ο διάλογος ήταν αδύνατος».
Ο Τομεάρχης Ναυτιλίας της ΝΔ τόνισε: «Θέλω να υπογραμμίσω τις σοβαρότατες ευθύνες της διοίκησης του ΟΛΘ που δεν έχει ασκήσει τα απαιτούμενα και προβλεπόμενα ένδικα μέσα, για την προστασία της κοινωνίας και για την προστασία της οικονομίας. Δεν είναι αργά ακόμα και τώρα να το κάνουν.
Κάθε μέρα που περνάει, οι καταστροφικές συνέπειες είναι σοβαρότερες εδώ στη Βόρεια Ελλάδα. Αυτό κυρίως, γιατί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνδέεται άμεσα με την οικονομία της βόρειας Ελλάδας, με την παραγωγική της βάση, που είναι γεγονός πως είναι η μισή παραγωγική βάση της χώρας».
Ταυτόχρονα δήλωσε «Πρέπει να σταματήσει η απεργία των λιμενεργατών. Κατ’ αρχήν δεν ξέρουμε τα αιτήματα των λιμενεργατών. Η ίδια η διοίκηση του ΟΛΘ μας είπε πως δεν ξέρει «ποια» είναι τα αιτήματα των εργαζομένων στο λιμάνι. Δεν έχουν δώσει λίστα αιτημάτων. Με κάθε σεβασμό στην αγωνία τους και είναι φυσικό όταν έρχονται αλλαγές, ν’ ανησυχεί ο καθένας. Αλλά το να καταστρέφεις τους “διπλανούς” σου, στο τέλος φτάνεις να καταστρέφεις και τον εαυτό σου. Μιλάμε για τεράστιες συνέπειες. Μιλάμε για ένα πολλαπλασιαστικό φαινόμενο καταστροφικό».
Και υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Ειδικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι σαν να έχεις πιάσει κάποιον από το λαρύγγι και να τον πνίγεις. Καταστρέφονται οι επιχειρήσεις που χρειάζεται περισσότερο η Ελλάδα, δηλαδή οι εξαγωγικές. Χάνουμε κάτι που δεν πρόκειται να ξανακερδίσουμε, διότι αυτή τη στιγμή έχουμε κάνει “μάγκες” τα λιμάνια των γειτονικών χωρών. Ξαφνικά μπήκαν στον ναυτιλιακό χάρτη το Δυρράχιο και το Μπουργκάς εξαιτίας της απεργίας των λιμανεργατών, που κλείνουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης».
Από τη μεριά του ο βουλευτής ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε: «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί τον δεύτερο αναπτυξιακό πυλώνα της πόλης της βορείου Ελλάδος και κατ’ επέκταση της χώρας. Με την παρέμβασή μας, θέλαμε να λειτουργήσουμε ως καταλύτης για να αποκατασταθεί -χθες θα έλεγα- η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού αλλά και ν’ αναδείξουμε και ευθύνες. Η αγωνία μας, ταυτίζεται με την αγωνία των ανθρώπων της αγοράς και όλων όσων νοιάζονται για να λειτουργεί εύρυθμα το λιμάνι.
Έχουμε φτάσει στο παρά πέντε και είναι τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης πάνω σ’ αυτό το θέμα, που δε δίνει λύση και -μπροστά στα δικά της αδιέξοδα με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού- θα έλεγα πως «κλωτσάει συνέχεια το “τενεκεδάκι” στο παρακάτω πλακάκι. Αντί να λύσει το θέμα “χθες”. Λίγες μήνες ακόμα ή λίγες εβδομάδες καθυστέρηση πιστεύω πως θα έχει καταστροφικές για το μέλλον της περιοχής και ευρύτερα για την πόλη της Θεσσαλονίκης».
Ο βουλευτής Θόδωρος Καράογλου κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου, είπε: «Μας κατήγγειλαν οι εκτελωνιστές και οι ναυτικοί πράκτορες πως αυτό που συμβαίνει τώρα, με το λιμάνι να είναι κλειστό 18 συνεχείς ημέρες, δε συνέβη ούτε με τη δεκαοκτάμηνη απεργία του 2008. Επίσης, στην παρουσίαση που μας έκανε η διοίκηση του ΟΛΘ μας είπε ότι το 2007 ο τζίρος ήταν 70 εκατ. ευρώ και το 2015 ήταν 50 εκατ. ευρώ Δεν πιάσαμε ακόμα τους τζίρους του 2007 και θα τους πιάσουμε το 2021 – 2022, αν όλα εξελιχθούν ομαλά. Αλλά τώρα “καταστρέφουμε” και γυρίζουμε πάρα πολύ πίσω».
Ο βουλευτής της ΝΔΣάββας Αναστασίαδης, παρατήρησε: «Εμείς αναλάβαμε αυτή την πρωτοβουλία και κάναμε αυτό το οποίο δεν έχει κάνει η κυβέρνηση. Εμείς με καλή διάθεση –και σε αντίθεσή με το πώς είχαν φερθεί στην τότε κυβέρνηση της ΝΔ το 2008- ζητήσαμε να συναντήσουμε και να συζητήσουμε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Είδαμε τη διοίκηση, είδαμε τους πράκτορες αλλά δυστυχώς από ότι φάνηκε, οι εργαζόμενοι δεν ήθελαν να συζητήσουν.
Κι αυτό ίσως είναι το συμπέρασμα και το μείζον θέμα. Όμως από τις συζητήσεις που πραγματοποιήσαμε με όλους τους υπολοίπους, σύμφωνα με την προσωπική μου εκτίμηση, διαπιστώνεται πως η κυβέρνηση όχι μόνον δεν αναλαμβάνει πρωτοβουλία για να λύσει αυτό το θέμα, δηλαδή ν’ ανοίξει διάλογο με τους εργαζόμενους ώστε να λυθεί αυτό το πρόβλημα, αλλά εμμέσως τη συντηρεί αυτή την κατάσταση. Διότι δεν είναι δυνατόν να μη δίνει το δικαίωμα στη διοίκηση να ασκήσει ένδικα μέσα για να λειτουργήσει το λιμάνι. Κι αυτό είναι μία δήλωση της διοίκησης ότι “εμείς παίρνουμε εντολή από τον μέτοχο’, που είναι ο υπουργός, ο οποίος δε μας αφήνει να ασκήσουμε ένδικα μέσα.
Αυτό λοιπόν, ερμηνευμένο σημαίνει ότι η κυβέρνηση “συντηρεί” αυτή την κατάσταση, χωρίς να σκέφτεται, να αναλογίζεται και να βλέπει τα οικονομικά προβλήματα που δημιουργεί στη βόρεια Ελλάδα, στη χώρα, στις επιχειρήσεις και στην ευρύτερη κοινωνία. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τους εργαζόμενους, θέλαμε ν’ ακούσουμε και τις δικές τους θέσεις και να βοηθήσουμε, αν μπορούσαμε, αλλά δυστυχώς αυτοί επέλεξαν το «άλλο δρόμο» όχι του διαλόγου».
Σημειώνεται πως όπως ενημέρωσε η διοίκηση του ΟΛΘ τους βουλευτές της ΝΔ, οι υποψήφιοι αγοραστές που έχουν επισκεφθεί το λιμάνι Θεσσαλονίκης είναι πέντε κι υπάρχει ακόμα ένας ενδιαφερόμενος. Τέλος, το κλιμάκιο των βουλευτών της ΝΔ, απευθύνει έκκληση στους λιμενεργάτες να σταματήσουν την απεργία.