Στην άμεση προώθηση, στο υπουργικό συμβούλιο, των βασικών αρχών του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στα λύκεια, αλλά και του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων, προχωρά ο υπουργός Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το ΔΣ της ΟΛΜΕ, στα γραφεία της Ομοσπονδίας και είχε συζήτηση με τους καθηγητές που διήρκεσε πάνω από τρεις ώρες.
Ο υπουργός ενημέρωσε τους καθηγητές για τις αλλαγές στο νέο λύκειο και το σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων, ενώ τόνισε ότι δουλεύει γι΄ αυτά τα θέματα πολύ καιρό. Σε δηλώσεις του, ο κ. Μπαμπινιώτης επισήμανε ότι αντάλλαξε απόψεις με τους καθηγητές και είχε μία συζήτηση μαζί τους, που φώτισε πολλά σημεία, ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι θα συνεχισθεί αυτή η συνεργασία, για την αντιμετώπιση των θεμάτων για τα οποία απαιτείται συμφωνία.
Ειδικά για το θέμα της αξιολόγησης ο κ. Μπαμπινιώτης, τόνισε ότι πρέπει να υπάρχει, όμως είναι υπό συζήτηση το πώς και με ποιες μορφές. Συζητήθηκαν, επίσης και θέματα όπως τα προγράμματα, η δομή και η λειτουργία του λυκείου. Πιστεύω, τόνισε ο υπουργός, ότι η ενημέρωση που είχα σήμερα, θα με βοηθήσει να πάρω τις σωστές αποφάσεις.
Σε ερώτηση για το πώς προωθείται στο υπουργικό συμβούλιο, άμεσα- και φυσικά, στη συνέχεια για ψήφιση στη Βουλή- νομοσχέδιο για το νέο λύκειο και το εξεταστικό, όταν υπάρχει η τοποθέτηση της ΝΔ να μην κατατεθούν νομοσχέδια και μάλιστα τέτοιου βεληνεκούς απ΄αυτή την κυβέρνηση, ο κ. Μπαμπινιώτης είπε: «Τα νομοθετήματα αυτά είναι ώριμα, αφού η σχετική συζήτηση έχει αρχίσει πριν από δυο χρόνια και μάλιστα με τη σύγκλιση των δύο μεγάλων κομμάτων και ενός ακόμη». (σ.σ. Εννοεί ΠΑΣΟΚ, ΝΔ Και ΛΑΟΣ).
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Ν. Παπαχρήστος είπε ότι το κλίμα της συζήτησης με τον νέο υπουργό ήταν καλό και πρόσθεσε ότι οι καθηγητές κατέθεσαν τις ενστάσεις τους για το νέο λύκειο, ζητώντας συγχρόνως διάλογο με το υπουργείο. «Επιμείναμε στην άποψή μας» είπε ο κ. Παπαχρήστος «να μη προχωρήσει το νομοθέτημα του νέου λυκείου και του τεχνολογικού λυκείου». Όσον αφορά στο εξεταστικό, η ΟΛΜΕ υποστηρίζει μεν την ελεύθερη πρόσβαση, αλλά στο μέλλον όταν θα εισέρχονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ισάριθμοι υποψήφιοι από γενικά και τεχνικά λύκεια. Μέχρι τότε, υποστηρίζουν την πανελλαδική εξέταση σε λιγότερα μαθήματα».
Σε ανακοίνωση που το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέδωσε, λίγο μετά το τέλος της συζήτησης με τον κ. Μπαμπινιώτη, τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «ζητήσαμε να μην προχωρήσουν νομοθετικές ρυθμίσεις για τα εκπαιδευτικά ζητήματα (Γενικό- Τεχνολογικό Λύκειο), που θα υπονομεύσουν το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης για πολλά χρόνια. Τονίσαμε πως οι αλλαγές αυτές δεν έχουν τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση. Παρουσιάσαμε αναλυτικά τις θέσεις της Ομοσπονδίας για την εκπαιδευτική πολιτική».
«Ο υπουργός Παιδείας άκουσε τις προτάσεις της Ομοσπονδίας, αλλά δεν δεσμεύτηκε ότι θα ικανοποιηθούν τα αιτήματα της Ομοσπονδίας στα κεντρικά θέματα (αύξηση δαπανών, “πάγωμα” αξιολόγησης, κατάργηση του Ν. 4024/11 κ.λπ.). Ο υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση φαίνεται ότι επιμένουν σε μία fast track διαδικασία για την εισαγωγή στη Βουλή και ψήφιση του νομοσχεδίου για τις εκπαιδευτικές αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια. Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε αντίθετοι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, στο οποίο ο κλάδος μας θα αντιδράσει άμεσα» καταλήγει η ανακοίνωση.
Οι αντιθέσεις
Ωστόσο δημοσιεύματα αναφέρουν ότι τελικά δεν θα προωθηθούν οι αλλαγές στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων και τα λύκεια. Αυτό έκαναν γνωστό στους συντάκτες του υπουργείου Παιδείας, στενοί συνεργάτες του υπουργού Παιδείας, Γ. Μπαμπινιώτη, το απόγευμα, μόλις λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις του υπουργού ότι είναι «ώριμο νομοθέτημα, που έχει ξεκινήσει πριν από δύο χρόνια και συνεχίστηκε με τη σύγκλιση των δύο μεγάλων κομμάτων και ενός τρίτου κόμματος».
Σύμφωνα με τους συνεργάτες του υπουργού, είναι πράγματι ώριμο το ζήτημα ωστόσο, δεν επαρκεί ο χρόνος της παρούσας κυβέρνησης, η οποία έχει άλλες προτεραιότητες. Έτσι, το θέμα παραπέμπεται στην επόμενη κυβέρνηση.
Eπιμέλεια:Xρήστος Μαζάνης