Tην αναγκαιότητα να αναληφθούν δράσεις για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά και τη σημασία της ναυτικής κατάρτισης στη λειτουργία της ναυτιλίας, υπογράμμισε τη Δευτέρα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, στη διάρκεια χαιρετισμού που απηύθυνε στην έναρξη των εργασιών της 30ής συνόδου της Γενικής Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στη διαχρονική σημασία της ναυτιλίας για τη χώρα μας, στη σημασία του ρυθμιστικού ρόλου του ΙΜΟ στους τομείς της ασφάλειας, της ναυσιπλοΐας και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αποδίδοντας έμφαση στην αναγκαιότητα υιοθέτησης την προσεχή άνοιξη μιας φιλόδοξης αρχικής στρατηγικής του διεθνούς οργανισμού για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία.

Υποστήριξε την προώθηση του προτεινομένου προϋπολογισμού του Οργανισμού καθώς και τον μελλοντικό 5ετή στρατηγικό σχεδιασμό του.

Στο περιθώριο των εργασιών της συνέλευσης, o υπουργός πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις με ομολόγους του σημαντικών ναυτιλιακών χωρών.

Ειδικότερα, ο κ. Κουρουμπλής συναντήθηκε με τον υπουργό Μεταφορών της Ρωσίας Maxim Sokolov, τον αρμόδιο για τη Ναυτιλία υφυπουργό του Yπουργείου Γαιών, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας Hiroshi Narahira και τον αρμόδιο για τη Ναυτιλία υφυπουργό της Κίνας He Jianzhong.

Στο πλαίσιο της συνάντησης του κ. Κουρουμπλή με τον Ρώσο ομόλογό του κ. Sokolov, υπογράφηκαν παρουσία του γενικού γραμματέα του ΙΜΟ Ki Tack Lim διακρατικές συμφωνίες αμοιβαίας αναγνώρισης των αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας μεταξύ της Ελλάδας και της Ρωσίας, οι οποίες θα παράσχουν ένα αξιόπιστο θεσμικό πλαίσιο μεταξύ των δύο χωρών στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης και εργασίας.

Επίσης, οι δύο υπουργοί επιβεβαίωσαν τις δυνατότητες εμβάθυνσης της εμπορικής τους συνεργασίας, με έμφαση στον ναυτιλιακό τομέα.

Κάποια στιγμή πρέπει να μιλήσουμε ανοιχτά για τα αίτια της μετανάστευσης, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας στην 30ή σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης του ΙΜΟ

Η ναυτιλία θα πρέπει να διατηρήσει τον ανθρωπιστικό της χαρακτήρα και δεν πρέπει να επιτρέψουμε τον πνιγμό ανθρώπων στη θάλασσα, διότι κάποια στιγμή θα πρέπει να μιλήσουμε ανοιχτά για την αντιμετώπιση των αιτιών της μετανάστευσης, επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Σε αυτό το σημείο ο κ. Κουρουμπλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο σημαντικό έργο που επιτελεί καθημερινά το Λιμενικό Σώμα, όπου το τελευταίο διάστημα έχει διασώσει τουλάχιστον 150.000 ανθρώπους.

Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία είπε ότι έχει σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια κατάταξη, καθώς διαθέτει μικρότερης ηλικίας πλοία, ενώ έχει κατασκευάσει περίπου 600 νέας τεχνολογίας.

Για το λιμάνι του Πειραιά τόνισε ότι κερδίζει συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια κατάταξη, αφού μετατρέπεται σε ένα παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο, που συνδέει τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών με τη Β. Αφρική, τη Μαύρη Θάλασσα, τη Μέση Ανατολή και τις αγορές της Ασίας.

«Είναι ένα λιμάνι που διαθέτει τη μεγαλύτερη -σε αριθμό- πλοιοκτησία, υψηλό -σε τεχνογνωσία- ανθρώπινο δυναμικό και μια ναυτιλιακή διοίκηση που συγκεντρώνει όλες τις αρμοδιότητες για την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν στον ναυτιλιακό κλάδο» πρόσθεσε.

Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση στηρίζει τον παγκόσμιο ρυθμιστικό ρόλο του ΙΜΟ και τις πολιτικές που προκρίνει ο γενικός γραμματέας και πως η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη γραμμή κύρωσης των συμβάσεων του Διεθνούς Οργανισμού.

«Στηρίζουμε την πενταετή στρατηγική του Οργανισμού και το διετές πρόγραμμα προϋπολογισμού. Αν και γνωρίζουμε ότι η ναυτιλία έχει μικρή συμβολή στην περιβαλλοντική επιβάρυνση σε σχέση με άλλες μορφές βιομηχανίας, οφείλουμε να συνεργαστούμε όλοι μαζί προκειμένου να περιορίσουμε τις επιπτώσεις στο περιβάλλον» επεσήμανε.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι θα πρέπει να εξεταστούν νέες δυνατότητες, φιλικές προς το περιβάλλον, όπως είναι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων, η χρήση νέων τεχνολογιών και η ενθάρρυνση καινοτομιών που συμβάλλουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Τέλος, ανέφερε ότι η Ελλάδα υποστηρίζει την ποιότητα ζωής πάνω στα πλοία και συμβάλλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, ώστε η παγκόσμια ναυτιλία να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις που θα προκύψουν για νέα στελέχη μέσα στην επόμενη δεκαετία.