Επιμέλεια: Άντζελα Πεΐτση

Η Προ Ημερησίας Διατάξεως συζήτηση στη Βουλή πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας και Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Κυριάκου Μητσοτάκη, σε επίπεδο Αρχηγών Κομμάτων, σχετικά με την Παιδεία.

«Η Παιδεία πρέπει να είναι πεδίο εθνικής συνεννόησης. Το μέλλον των παιδιών μας δεν μπορεί να είναι αντικείμενο μικροκομματικών αντεγκλήσεων. Σκοπός μου είναι να ενώσω τους Έλληνες σ’ ένα κοινό όραμα για την παιδεία, σε αντίθεση με τον κ. Τσίπρα που σκοπός του είναι να διχάσει και στον τομέα της παιδείας», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης και στοχοποιώντας την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης τόνισε:

«Ελάχιστη προσπάθεια, εξίσωση προς τα κάτω, πελατειακός κομματισμός και αναξιοκρατία. Πασπαλισμένα με ολίγη επαναστατική γυμναστική, καταλήψεις και τα σχετικά… Αυτός είναι ο ιδεολογικός αρμός πάνω στον οποίο στηρίζετε τις πολιτικές σας… Η δημόσια Παιδεία πρέπει να είναι ο βασικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας. Στο γήπεδο της Παιδείας διεκδικούν τις ευκαιρίες τους όλοι, ειδικά τα παιδιά που βρίσκονται σε μειονεκτικότερη θέση οικονομικά και κοινωνικά. Ευκαιρίες, προσπάθεια, Αριστεία. Τρεις έννοιες απλές που πρέπει να βρίσκονται στον πυρήνα κάθε σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής. Τρεις έννοιες που δεν υπάρχουν στο λεξιλόγιο σας. Γιατί στην δική σας παραμορφωμένη θεώρηση του κόσμου οι έννοιες αυτές έχουν ταξικό πρόσημο». Και στηλιτεύοντας τις κυβερνητικές πολιτικές είπε: « «Χρειάστηκαν λίγοι μήνες για ν΄ αποδείξει στην πράξη ο ΣΥΡΙΖΑ, ότι είναι πιο εύκολο να γκρεμίζει από το να κτίζεις. Στην παγκόσμια «ανοιχτή κοινωνία» της γνώσης, η κυβέρνηση απαντάει με την «κλειστή κοινωνία» της απόγνωσης. Ο ίδιος ο κ. Τσίπρας διακρίθηκε ως ηγέτης καταληψιών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και δημοσίων χώρων. Το ίδιο σας, το παρελθόν σας καταδιώκει κ. Τσίπρα και δυστυχώς δεν μπορείτε να το ξεπεράσετε».

«Η προχθεσινή επέτειος της δολοφονίας του Παύλου Μπακογιάννη», σημείωσε, «μας θύμισε πόσο απαραίτητη είναι στη δημόσια ζωή του τόπου η δυνατότητα να παραμερίζουμε τις διαφορές μας, υπηρετώντας το εθνικό καλό. Τότε, η πολιτική ηγεσία βρήκε το σθένος να υψώσει ένα ανάχωμα Δημοκρατίας. Αλλά τότε στη Βουλή και στην ηγεσία της Αριστεράς ήταν ο Χαρίλαος Φλωράκης και ο Λεωνίδας Κύρκος. Σήμερα, είναι ο Αλέξης Τσίπρας και ο Νίκος Παππάς».

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κατά την ομιλία του είπε ό,τι «τρεις απλές έννοιες, πρέπει να βρίσκονται στον πυρήνα κάθε σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής και αυτές είναι «ευκαιρίες – προσπάθεια – αριστεία». Και ξεκαθάρισε ό,τι: «Για τη Νέα Δημοκρατία η μεταρρύθμιση στην παιδεία αποτελεί την πρώτη πολιτική της προτεραιότητα. Η δική μας λογική, η δική μας επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο «ελεύθερο σχολείο» και «αυτόνομο πανεπιστήμιο». Σχολεία και Πανεπιστήμια, τα οποία δεν ελέγχονται ασφυκτικά, από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά που εποπτεύονται παραγωγικά και με κριτήρια ποιότητας. Που βάζουν πρώτα τον πολίτη – δηλαδή πρώτα τον μαθητή και τον φοιτητή και όχι τον απρόσωπο γραφειοκράτη του Υπουργείου».

«Μιλάμε συχνά», είπε ο κ. Μητσοτάκης, «για τις έννοιες της αυτονομίας, της αξιολόγησης, της Αριστείας. Αυτές οι τρείς έννοιες συνθέτουν αξιακά την πρόταση που θα παρουσιάσουμε στον ελληνικό λαό, για την Παιδεία κατά το προσεχές διάστημα: Αυτονομία, διότι αν και η αυτόνομη λειτουργία των σχολικών μονάδων και το αυτοδιοίκητο των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων έχουν θεσμική κατοχύρωση, εντούτοις το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι από τα πιο συγκεντρωτικά στην Ευρώπη… Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα, διότι η αποκέντρωση και η αυτονομία σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζονται με την ασυδοσία, την αναξιοκρατία και την απουσία ελέγχου και λογοδοσίας. Αντίθετα, η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται οργανωμένα, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές και να διασφαλίζει την ορθή και αποδοτική λειτουργία και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι προαιρετική, ούτε απογυμνωμένη από παρεμβάσεις ενθάρρυνσης και επιβράβευσης της πρόσθετης προσπάθειας. Αλλά ούτε και από διορθωτικές παρεμβάσεις – μέσω επιμόρφωσης- όταν και όπου παρατηρούνται υστερήσεις».

Στην καίρια έννοια της αριστείας, ο Πρόεδρος της ΝΔ, δήλωσε: «Κατηγορηθήκαμε για τη χρήση αυτής της έννοιας από τη συγκυβέρνηση, ως θιασώτες του ‘’ελιτισμού’’, του ‘’κοινωνικού δαρβινισμού’’, των ‘’ολίγων’’. Η Αριστεία, όμως, δεν αφορά στους λίγους. Αφορά στους πολλούς. Αφορά στο σχολείο και το Πανεπιστήμιο ως μηχανισμούς κοινωνικής κινητικότητας και μηχανισμούς ατομικής προόδου και προκοπής – όπως συνέβη κατά τις τελευταίες δεκαετίες σε όλες τις γωνιές της πατρίδας μας».

Κατά την ομιλία του, αναφέρθηκε στους βασικούς άξονες της πολιτικής της ΝΔ, για την παιδεία, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η καρδιά της εκπαίδευσης χτυπά στο δημόσιο σχολείο, στο νηπιαγωγείο, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όλα ξεκινούν από την προσχολική αγωγή» και επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι «με Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας κανένα παιδί δεν θα βρεθεί εκτός παιδικού σταθμού».