Η ύφεση συνεχίζει να τρώει τα σωθικά της χώρας, με ευθύνη των ίδιων των Ελλήνων, που ενώ τα ήξεραν όλα πειραματίστηκαν, ψηφίζοντας υποτιθέμενες μαγικές λύσεις, διεμήνυσε από το βήμα του Intelligent Leaders Summit ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος.

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προέβλεπε ανάπτυξη 2,9% για το 2015, ενώ ανάπτυξη 3,7% για το 2016, αλλά δρόμος αυτός διακόπηκε με ευθύνη των ίδιων των Ελλήνων, πολιτικών και πολιτών, και σήμερα ξανακάνουμε την ίδια διαδρομή που κάναμε από το 2011 και μετά, σημείωσε ο κ. Λοβέρδος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη συνέχεια, προχώρησε σε τέσσερις παραδοχές:

– Η ανταγωνιστικότητα και η ανάπτυξη αποτελούν πρωτίστως θέμα της Ελλάδας και δευτερευόντως θέμα εξεύρεσης κεφαλαίων από ΕΣΠΑ κοκ.

– Η οικονομία πρέπει αμέσως να απελευθερωθεί από τη γραφειοκρατία, δίχως να έχει την πολυτέλεια να περιμένει στρατηγικές αλλαγές στη διοίκηση και τη δικαιοσύνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Για να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα, πρέπει να εφαρμοστούν αστραπιαία πολιτικές, στο πρώτο εξάμηνο έκαστης νέας διακυβέρνησης.

– Οι αναπτυξιακοί νόμοι δεν λύνουν τα προβλήματα. Πέραν ορισμένων διαδικαστικών θεμάτων που επιλύουν, κατά βάση αποτελούν θεμέλιο διαφθοράς και γραφειοκρατίας. Ένας μόνο αναπτυξιακός νόμος λειτούργησε: αυτός του 1953, που δεν ξεπερνούσε τις 3.5 σελίδες.

Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσίασε τις εξής προτάσεις:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

1. Η λειτουργία της κυβέρνησης πρέπει να προσλάβει μορφές έκτακτης ανάγκης. Δύο κυβερνητικά συμβούλια υπό τον πρωθυπουργό λύνουν σε εβδομαδιαία βάση όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με τη γραφειοκρατία και τη διοικητική αδεξιότητα.

2. Κατάργηση όλων των προληπτικών ελέγχων στις αδειοδοτήσεις των οικονομικών δραστηριοτήτων. Ελάχιστες εξαιρέσεις θα συγχωρούνται μόνο για θέματα υγείας και προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς.

3. Κατάργηση της αδειοδότησης των οικονομικών δραστηριοτήτων, κατά την ανωτέρω λογική.

4. Διαμόρφωση ειδικού καθεστώτος για τη δικαστική διαχείριση των υποθέσεων με οικονομικό-επενδυτικό περιεχόμενο. Υπάρχει χρήσιμη εμπειρία ως προς το θέμα αυτό.

5. Αλλαγές στη λειτουργία του Ελεγκτικού συνεδρίου, ώστε να εξαφανιστούν οι καθυστερήσεις που αυτό προκαλεί στην πληρωμή των προμηθευτών του Δημοσίου.

6. Διαμόρφωση νέου πτωχευτικού δικαίου, ώστε να δίνεται στους δεκάδες χιλιάδες πτωχούς, δηλαδή οικονομικά νεκρούς πολίτες, μια δεύτερη ευκαιρία, όπως συμβαίνει σε όλες τις προηγμένες χώρες.

7. Λειτουργία της Διοίκησης μέσω ομάδων έργων και παραμερισμός της, εχθρικής προς τις επενδύσεις, ηγεσία της σημερινής Διοίκησης, μέσω και της ανόδου στην ηγεσία των στελεχών της που μπήκαν στο Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης