Στους άξονες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του νέου λιμανιού της Πάτρας αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, κατά την διάρκεια της ομιλίας του στο 5ο αναπτυξιακό συνέδριο, που διοργανώνει η εφημερίδα «Πελοπόννησος» στην Πάτρα.

Όπως σημείωσε ο κ. Κουρουμπλής, «οι άξονες ανταγωνιστικότητας του νέου λιμανιού προσδιορίζονται από τη θέση του στο εθνικό λιμενικό σύστημα, στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, στην μακροπεριφέρεια Αδριατικής-Ιονίου, καθώς και από τον χαρακτήρα του ως διεθνούς σημασίας επιβατικό, εμπορικό και τουριστικό λιμάνι».

Ο υπουργός Ναυτιλίας εξήγησε ότι «η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πατρών, αλλά και η ολοκλήρωση, το ταχύτερο δυνατόν, της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, θα καταστήσουν το νέο λιμάνι της Πάτρας το μοναδικό λιμάνι της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αξιόπιστη σιδηροδρομική σύνδεση, όχι μόνο στο δυτικό λιμενικό σύστημα της χώρας, αλλά και κατά μήκος όλης της ανατολικής ακτής του θαλάσσιου διαδρόμου της Αδριατικής».

Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, «το νέο λιμάνι θα αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς θα του δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθούν όλες οι ευκαιρίες για συνδυασμένες μεταφορές και να αυξηθούν οι μεταφορές, μέσω θαλάσσης και σιδηροδρόμων». Όμως, προϋπόθεση αποτελεί η κατασκευή του εμπορικού τμήματος, που, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, «ολοκληρώνει τον βασικό σχεδιασμό για το νέο λιμάνι και θα δημιουργήσει τις αναγκαίες υποδομές διακίνησης φορτίων και εμπορευμάτων».

Αναφερόμενος αναλυτικά στο εμπορικό τμήμα του νέου λιμανιού, μεταξύ άλλων, ο κ. Κουρουμπλής τόνισε: «Δυστυχώς, το εμπορικό τμήμα, για το οποίο υπάρχει πλήρης τεχνική μελέτη στο υπουργείο Μεταφορών, δεν περιελήφθη στον κατάλογο των έργων του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών που εγκρίθηκε τον Νοέμβριο του 2014, αλλά μπορεί να αναθεωρηθεί τον προσεχή Νοέμβριο. Εμείς προετοιμαζόμαστε για την αναθεώρησή του και πρόκειται να προτείνουμε στο υπουργείο Υποδομών την ένταξη του εμπορικού τμήματος σε αυτό».

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, επισήμανε ότι «υπάρχει ισχυρή πολιτική βούληση για την κατασκευή του έργου και πρόκειται να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια που υπάρχουν για την εξεύρεση πόρων».

Επίσης, ο υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε είπε ότι υπάρχουν οι δυνατότητες για την ενίσχυση της θέσης του νέου λιμανιού στην τουριστική αγορά, υπογραμμίζοντας ότι «η τάση αύξησης της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο δημιουργεί ευκαιρίες και προοπτικές και για το νέο λιμάνι της Πάτρας». Όπως εξήγησε, «οι νέες υποδομές που πρόσφατα δημιουργήθηκαν, όπως αυτή του υδατοδρομίου που ήδη αδειοδοτήθηκε, η λειτουργία αγκυροβολίου μεγάλων τουριστικών σκαφών και η βελτίωση των υποδομών για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, εντάσσονται στον σχεδιασμό ενίσχυσης του τουριστικού του χαρακτήρα».

Ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε και στην εγκατάσταση μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου για την τροφοδοσία πλοίων, που βάζει, όπως είπε, το νέο λιμάνι «στην αναπτυσσόμενη αυτή αγορά με ιδιαίτερα θετικές προοπτικές, καθώς η χρήση καθαρότερων καυσίμων στις θαλάσσιες μεταφορές αποτελεί βασική ευρωπαϊκή κατεύθυνση και φαίνεται ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα αποτελέσει το κύριο καύσιμο στις θαλάσσιες μεταφορές στο μέλλον».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο υπουργός Ναυτιλίας μίλησε για το θέμα της εμπλοκής ιδιωτών στη λειτουργία των λιμένων, λέγοντας πως αυτή θα γίνεται με τη μέθοδο της παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων, εφόσον υπάρχει σχετικό ενδιαφέρον». Όπως συμπλήρωσε, «το υπουργείο θα συνεργαστεί με το ΤΑΙΠΕΔ για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων κάθε Οργανισμού Λιμένος και του ενδεχομένου ενδιαφέροντος από ιδιώτες επενδυτές».

Πριν από την ομιλία του στο συνέδριο, ο κ. Κουρουμπλής επισκέφθηκε το νέο λιμάνι της Πάτρας, όπου είχε συνάντηση με τα στελέχη του κεντρικού λιμεναρχείου. Όπως υπογράμμισε, κατά την διάρκεια της συνάντησης τέθηκε το ζήτημα της στελέχωσης και τόνισε ότι η όλη προσπάθεια τείνει στο να καλύπτονται όλα τα κενά των οργανικών θέσεων. «Συζητήσαμε για τα ζητήματα του εξοπλισμού για τους ελέγχους στο λιμάνι, καθώς και για την στέγαση των υπηρεσιών», πρόσθεσε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ