Ενδεχόμενο «κουκούλωμα σκανδάλου» διαπίστωσε ο βουλευτής της ΝΔ, Άδωνις Γεωργιάδης, σε διάταξη που καταργεί την εταιρεία «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» και περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Τη σκυτάλη της ανάδειξης του θέματος έλαβε στη συνέχεια ο Μάκης Βορίδης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Η αντιπαράθεση προχώρησε σε προσωπικό επίπεδο, με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Καραγιαννίδη, να αφήνει αιχμές για εμπλοκή του Μάκη Βορίδη στη νομική υποστήριξη συγκεκριμένων εταιρειών, με τις οποίες το ελληνικό δημόσιο βρίσκεται σε αντιδικία.
 
Αναπτύσσοντας την ένστασή του για το άρθρο 21 του νομοσχεδίου, με το οποίο λύεται και τίθεται σε εκκαθάριση η εταιρεία «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.», ο Μάκης Βορίδης άφησε βαρείς υπαινιγμούς για τη συμπερίληψη της διάταξης στο νομοσχέδιο που συζητείται με διαδικασίες κατεπείγοντος.
 
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Βορίδης σημείωσε πως ο γενικός γραμματέας της κυβέρνησης, Σπύρος Σαγιάς, υπήρξε κατά το παρελθόν νομικός σύμβουλος της ΕΤΑΔ Α.Ε. – εταιρείας του Δημοσίου που διαχειριζόταν συγκεκριμένο ακίνητο του Δημοσίου στην παράλια ζώνη της Αττικής και είχε υπογράψει το 2009 τροποποίηση σύμβασης εκμετάλλευσής του. Την τροποποίηση αυτή προσέβαλε αργότερα η ίδια η ΕΤΑΔ Α.Ε., για να κριθεί «ότι επιβάρυνε υπέρμετρα και αδικαιολόγητα το ελληνικό δημόσιο», απέναντι στον ιδιώτη μισθωτή του ακινήτου.
 
Με το ακίνητο να έχει πλέον περιέλθει στην κατοχή της εταιρείας «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.», συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου (η οποία καταργείται με το νομοσχέδιο), και με την υπόθεση της τροποποίησης της σύμβασης να εκκρεμεί στα δικαστήρια, ο κ. Βορίδης τόνισε πως «όταν εμπλέκονται κυβερνητικοί παράγοντες στη διαμόρφωση μιας εντελώς αναιτιολόγητης νομοθετικής πράξης, προκαλούνται δεύτερες σκέψεις».
 
Αργότερα, σε διευκρινίσεις του προς τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο κος Βορίδης δήλωσε πως το πρωτεύον για τον ίδιο είναι να μην καταργηθεί η εταιρεία «Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.», εξέφρασε δε και την ανησυχία του, μήπως η εκδίκαση της υπόθεσης τον Απρίλιο, μπορεί να βρει το Δημόσιο χωρίς παραστάτη στη σχετική δίκη.

«Στο νομοσχέδιο δεν προσδιορίζεται ποια θα είναι η διάδοχη εταιρεία και πότε θα μεταβιβαστούν τα περιουσιακά στοιχεία» ανέφερε ο βουλευτής της ΝΔ.
 
Η αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Νάντια Βαλαβάνη, στην απάντησή της ανέφερε πως το Δημόσιο μπορεί να αντιπροσωπευθεί στη δίκη, είτε από τον εκκαθαριστή της εταιρείας «Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.» είτε από Νομικούς Συμβούλους του υπουργείου Οικονομικών.
 
«Θα πρέπει να είστε πιο προσεκτικοί. Δεν μου αρέσουν οι προσωπικές επιθέσεις γιατί μπορώ και εγώ να θυμηθώ διάφορα πράγματα αλλά δεν θα το κάνω. Δεν μιλάνε για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου» σημείωσε η κα Βαλαβάνη.
 
Στο ζήτημα παρά ταύτα, επανήλθε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Καραγιαννίδης, αφήνοντας αιχμές κατά της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, ότι άφησε το Δημόσιο χωρίς παραστάτη στη δίκη του εναντίον εταιρειών που το ζημίωσαν.
 
 «Ο κος Στουρνάρας δεν παρουσιάστηκε ως πολιτική αγωγή. Όσο για το ποιος ήταν συνήγορος των δύο εταιρειών, ρωτήστε τον κο Βορίδη» ανέφερε υπαινικτικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
 
«Η μία δίκη ξεκινά τώρα, και το Δημόσιο εκπροσωπείται» απάντησε ο Μάκης Βορίδης. «Μονάχα σε κάποια χρονική συγκυρία το Δημόσιο είχε μείνει χωρίς παραστάτη. Δεν ήμουν εγώ νομικός παραστάτης στη δίκη. Άλλωστε, όπως ξέρετε, όταν κάποιος είναι υπουργός, έχει υποχρεωτική αναστολή του δικηγορικού λειτουργήματος» πρόσθεσε.
 
«Το γραφείο του;» ανταπάντησε υπαινικτικά ο Νίκος Φίλης.
 
«Εγώ δεν αμφισβητώ την πρόθεση όλων να υπηρετήσουν το δημόσιο συμφέρον, ο καθένας με τη δική του οπτική» απάντησε ο Μάκης Βορίδης. «Και όταν αναφέρω ένα ζήτημα, θέλω να ακούσω κριτική επί της ουσίας. Δεν θέλω να ανταλλάσσουμε αιχμές όσον αφορά το δημόσιο συμφέρον» σημείωσε.
 
«Το ερώτημα που σας απηύθυνε ο κος Καραγιαννίδης, δεν αφορούσε την εποχή που ήσασταν υπουργός, αλλά όταν ήσασταν κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος» επανήλθε ο Θανάσης Πετράκος του ΣΥΡΙΖΑ.
 
«Πράξη υπερασπίσεως δεν έχω κάνει» απάντησε ο Μάκης Βορίδης.
 
Σε κάθε περίπτωση, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών, Νάντια Βαλαβάνη, προσέθεσε στο νομοσχέδιο νομοτεχνική βελτίωση για την υπό εκκαθάριση εταιρεία «Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.», σύμφωνα με την οποία «οι εκκρεμείς κατά τη λύση της εταιρείας δίκες, σε κάθε βαθμό, αναβάλλονται εφόσον έχουν προσδιοριστεί πριν τον διορισμό του εκκαθαριστή, και συνεχίζονται μέχρι την τελεσιδικία τους από τον εκκαθαριστή.

Με την υπουργική απόφαση της επομένης παραγράφου (σ.σ. με την οποία ρυθμίζονται τα ζητήματα του προσωπικού και της εκκαθάρισης), ορίζεται η νομική εκπροσώπηση της εταιρείας και η εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων για την εκτέλεση των δικών αυτών».
 
«Είναι πολλές οι δίκες. Δεν είναι μόνο μία δίκη» παρατήρησε χαρακτηριστικά η κα Βαλαβάνη.
 
«Χωρίς να μπορώ να αξιολογήσω νομικά το θέμα, η προσθήκη της κυρίας Βαλαβάνη αποδεικνύει πως οι καταγγελίες που έγιναν εδώ ευσταθούν, και εκθέτει την κυβέρνηση» παρατήρησε από πλευράς ΠΑΣΟΚ, με τη λήξη της συνεδρίασης, ο εισηγητής του, Γιάννης Κουτσούκος .

«Ο σωστός, άρα, δρόμος είναι η κυβέρνηση να αποσύρει το άρθρο και να το συζητήσουμε με ηρεμία» επεσήμανε.
 
Ο ‘Αδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος άνοιξε και τη συζήτηση, επανήλθε με νέα του δήλωση, αναφέροντας για τη νομοθετική προσθήκη της Ν. Βαλαβάνη: «Στο Σύνταγμα υπάρχει η διάκριση των εξουσιών, που σημαίνει πως με νόμο δεν μπορεί να δεσμεύσει το δικαστήριο σε αναβολή της δίκης. Επιβεβαιώνει όμως τον κίνδυνο να μην έχει προλάβει να ορίσει εκκαθαριστή, άρα να αναλάβει εκείνη την ευθύνη για τη βλάβη της κυβέρνησης».
 
«Ως μοναδική λύση προτείνουμε την απόσυρση του άρθρου 24, ώστε να επανακατατεθεί μετά τη δίκη» κατέληξε ο κος Γεωργιάδης.
 
* Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» είχε συσταθεί με νομοσχέδιο το 2013, προκειμένου να αναλάβει τη διοίκηση, διαχείριση και αξιοποίηση δημοσίων και ιδιωτικών εκτάσεων που βρίσκονται ανάμεσα στο Στάδιο Ειρήνης του Φαλήρου, και του ακρωτηρίου του Σουνίου. Οι επενδύσεις ανάπλασης της εν λόγω περιοχής, εντάσσονταν στις «στρατηγικές επενδύσεις».
 
Με το τωρινό νομοσχέδιο, η «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.» εκκαθαρίζεται, ενώ προβλέπεται και η μελλοντική ίδρυση εταιρείας αξιοποίησης των δημόσιων ακινήτων, τα έσοδα της οποίας θα αφιερώνονται κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) στη χρηματοδότηση της κοινωνικής πολιτικής και του ασφαλιστικού συστήματος.