Με τη φράση «Λίθοι και πλίνθοι και ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα ουδέν έστι», το Κίνημα Αλλαγής κατέγραψε 13 παραλείψεις που δεν έκανε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας, «ξέχασε στην επικοινωνιακή προπαγάνδα της, προβάλλοντας το διαφημιστικό “Μεταρρυθμίσεις σε 10 βήματα”».
Σύμφωνα με το Κίνημα Αλλαγής η κ. Κεραμέως:
1. Δεν επανίδρυσε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και δεν οργάνωσε τον εθνικό διάλογο, ώστε να υπάρχει συναίνεση για την αναγκαία μακροχρόνια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Η Ν.Δ. φοβάται τον επίσημο εθνικό τεκμηριωμένο διάλογο, τη διαφάνεια και προτιμά τις «σαλαμοποιημένες» ρυθμίσεις συμφερόντων των διαφόρων ομάδων.
2. Δεν κατάργησε το νόμο Γαβρόγλου για τα νέα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τον εφάρμοσε επικυρώνοντας τετελεσμένα, ενώ τα περισσότερα στερούνται υποδομών και μελών Δ.Ε.Π. Παρ’ όλα αυτά αυξάνει τον αριθμό των φοιτητών τους (υπολογίζοντας ότι θα φύγουν με μετεγγραφές), ενώ δεν προχωρά στην αξιολόγησή τους δημιουργώντας αβεβαιότητα για το μέλλον φοιτητών, Τμημάτων και Σχολών. Η πολιτική του «χαϊδέματος αυτιών έχει κοντά ποδάρια» και σύντομα θα έρθει η κρίσιμη ώρα των αντιστοιχιών, των πιστοποιήσεων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων.
3. Δεν κατάργησε το νόμο Γαβρόγλου για τις προσλήψεις που γίνονται χωρίς διαγωνισμό ΑΣΕΠ και με υποβάθμιση της προϋπηρεσίας έναντι των μεταπτυχιακών. Επικύρωσε την πολιτική κατάργησης του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ που επιθυμούσαν από το 1997 οι συντεχνίες και ο ΣΥΡΙΖΑ. Προπαγανδίζει με χαρά την εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου με τις επικείμενες νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
4. Δεν επανέφερε το Ολοήμερο Δημοτικό ΕΑΕΠ ( 8-14.00 και 14.00-16.00) και τις 5 ώρες την εβδομάδα (20 ώρες το μήνα) που κατάργησε από το ωρολόγιο πρόγραμμα ο τότε υπουργός Φίλης.
5. Δεν επανέφερε το θεσμό του υπεύθυνου ολοήμερου προγράμματος, με συνέπεια την κατάργηση 4.500 οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών στα Δημοτικά και τη διάλυση του προγράμματος. Συντηρεί έτσι το φτωχό παιδαγωγικά σχολείο των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
6. Δεν επανέφερε το ολοήμερο Νηπιαγωγείο και τα ενιαία αναλυτικά διαθεματικά προγράμματα. Συντεχνιακά και επικοινωνιακά «προπαγανδίζει» την πιλοτική εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας.
Ξαναβαπτίζει τα καινοτόμα προγράμματα της Ευέλικτης Ζώνης (Αγωγής υγείας, Κυκλοφοριακής Αγωγής, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, πολιτιστικές δραστηριότητες, project), που έχουν εισαχθεί από το ΠΑΣΟΚ εδώ και 20 χρόνια, ως εργαστήρια δεξιοτήτων και ως κάτι καινούργιο, που γίνεται για «πρώτη φορά».
7. Δεν επανέφερε τα τρίμηνα στο Γυμνάσιο και την πιστοποίηση της Πληροφορικής και της Αγγλικής Γλώσσας με την αποφοίτηση από τη Γ΄ Γυμνασίου, καθώς και τον Επαγγελματικό προσανατολισμό. «Ξεπαγώνει» τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του «Νέου Σχολείου» του 2010, που είχαν «παγώσει» οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και τα εμφανίζει ως δικό της έργο, χωρίς να έχει καταθέσει συνολική πρόταση για το σχολείο του μέλλοντος.
8. Αναφέρει υποκριτικά και επικοινωνιακά ότι ασχολήθηκε με την Ειδική Αγωγή και τις υποστηρικτικές πολιτικές, χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα θεσμικά, να συνεχίζει να συντηρεί τα γραφειοκρατικά και πολυαπασχολούμενα Κέντρα Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) που ίδρυσε ο Γαβρόγλου, και συνεχίζει την αποτυχημένη πολιτική των Δομών Υποστήριξης και Εκπαίδευσης Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π) και του Συντονιστή Προσφύγων, αφήνοντας τις ΜΚΟ να αλωνίζουν, «ξεχνώντας» την πολιτική των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και την πολιτική των Τάξεων Υποδοχής Ι και ΙΙ, που εφάρμοσε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ.
9. Δεν κατάργησε τον νόμο 4547/18 για τη δομή της εκπαίδευσης και τα στελέχη, επιβραβεύοντας τις διώξεις των 900 αξιολογημένων στελεχών εκπαίδευσης. Αντ’ αυτού για 3η χρονιά παρατείνει τη θητεία των αντισυνταγματικώς επιλεγέντων Διευθυντών Εκπαίδευσης και παραπέμπει στις «καλένδες» την επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων με αποτέλεσμα να μην υπάρχει εποπτεία, καθοδήγηση, διαχείριση κρίσεων και στήριξη των σχολικών μονάδων.
10. Δεν αντιμετώπισε ενιαία τη λυκειακή εκπαίδευση. Ρύθμισε αποσπασματικά το γενικό Λύκειο και άφησε για μελλοντική ρύθμιση το Επαγγελματικό Λύκειο και την επαγγελματική Εκπαίδευση. Προπαγανδίζει τη μελλοντική νομοθετική ρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, χωρίς επαγγελματικά περιγράμματα και πιστοποίηση επαγγελματικών δικαιωμάτων και που σκόπιμα τη συγχέει με την επαγγελματική κατάρτιση, εξυπηρετώντας ιδιωτικά συμφέροντα.
11. Προπαγανδίζει υποκριτικά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και δεν καταθέτει συνολική πρόταση και πλαίσιο κριτηρίων για την αξιολόγηση όλων των συντελεστών της παρεχόμενης εκπαίδευσης δηλαδή κεντρικής και περιφερειακής διοίκησης, σχολικών μονάδων, αναλυτικών προγραμμάτων, βιβλίων, υποδομών, διδακτικών μεθοδολογιών, επιμορφωτικών προγραμμάτων, στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών, οικονομικών πόρων. Προπαγανδίζει ως καινοτομία την αυτοαξιολόγηση (προγραμματισμός -απολογισμός) της σχολικής μονάδας της ρύθμισης Γαβρόγλου, χωρίς μετρήσιμους δείκτες με τη «φοβερή» καινοτομία της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων και την εξωτερική αξιολόγηση αυτών.
12. Προπαγανδίζει την εφαρμογή επιμορφωτικών προγραμμάτων 16 εκατ. ευρώ και 23 εκατ. για μελλοντικά (2020-2025), χωρίς να γνωρίζει η εκπαιδευτική κοινότητα σε ποια προγράμματα αναφέρεται, εάν υπάρχει έρευνα επιμορφωτικών αναγκών, πως συνδέονται με τις εισαγόμενες καινοτομίες στο σχολείο, ποιοι θα είναι οι φορείς υλοποίησης τους, ποια είναι η πρόταση του ΙΕΠ, ποια είναι και σε ποια ποσά η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το νέο ΕΣΠΑ.
13. Προπαγανδίζει την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού, για διεθνή διαγωνισμό 50.000 συσκευών και τη δωρεά 20.000 από ιδιώτες, για τα αποτελέσματα της εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης (συμμετοχές εκπαιδευτικών και μαθητών), χωρίς να ενημερώνει τι θα γίνει με την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο, σε ποια σχολεία έχουν καλυφθεί οι ανάγκες για ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ποια προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών θα διεξαχθούν και πότε, ώστε να είναι έτοιμη η εκπαιδευτική κοινότητα να ανταποκριθεί με καλύτερους όρους στο ενδεχόμενο νέας πανδημίας.