«Η κατάργηση του (πανεπιστημιακού) ασύλου βρίσκει μεγάλη απήχηση στην πανεπιστημιακή κοινότητα και την κοινωνία (…)Είναι ένα πάρα πολύ ώριμο αίτημα της κοινωνίας» υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM», παρουσιάζοντας, παράλληλα τον σχεδιασμό και τις βελτιωτικές – όπως είπε – κινήσεις, με στόχο να διορθωθούν «στρεβλώσεις του υπάρχοντος συστήματος (εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση)».

«Αυτό που δεν έχουμε σε όλα τα (πανεπιστημιακά) ιδρύματα της χώρας, δεν το έχουν διασφαλίσει όλα τα ιδρύματα της χώρας είναι ένα -κατά το δυνατόν- καλύτερο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Εμείς, ως Πολιτεία οφείλουμε να δώσουμε στα ιδρύματα αυτά το καλύτερο δυνατό ακαδημαϊκό περιβάλλον. Για να το πετύχουμε αυτό έχουμε εισηγηθεί -και θα το δείτε προσεχώς σε ένα από τα πρώτα νομοσχέδια κατά πάσα πιθανότητα την ερχόμενη εβδομάδα-  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

θα είναι η κατάργηση του ασύλου, θα ισχύει δηλαδή στο ελληνικό πανεπιστήμιο ό,τι ακριβώς ισχύει σε κάθε δημόσιο χώρο της χώρας, θα μπορούν οι Αρχές να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός των Ιδρυμάτων. Ήταν προεκλογική δέσμευση της ΝΔ και είναι και η πρώτη διάταξη που θα περάσει στα θέματα Παιδείας με έναν ιδιαίτερο συμβολισμό» ανέφερε χαρακτηριστικά για το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου.

Επισήμανε, επίσης, ότι «στόχος μας είναι να μην χρειάζεται να χάνουμε χρόνο για να χαρακτηρίσει κάποιος την πράξη. Με το ισχύον σύστημα σήμερα οι αρχές μπορούν να επέμβουν αυτεπαγγέλτως μόνο αν πρόκειται για κακούργημα ή εγκλήματα κατά της ζωής. Πρέπει, όμως, κάποιος να χαρακτηρίσει τη συγκεκριμένη πράξη (…) εμείς λέμε ότι αν για παράδειγμα ένας φοιτητής πέσει θύμα βιαιοπραγίας στο πανεπιστήμιο να μπορεί ο ίδιος ή κάποιος που είναι μαζί του να ειδοποιεί τις Αρχές ούτως ώστε αυτές να επέμβουν μέσα στον χώρο».

Ερωτηθείσα για τυχόν αντιδράσεις από την πανεπιστημιακή και τη φοιητική κοινότητα, η κ. Κεραμέως είπε: «έχουμε συναντηθεί ήδη και με το προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων και με ΠΟΣΔΕΠ (..) η κατάργηση του ασύλου βρίσκει μεγάλη απήχηση στην πανεπιστημιακή κοινότητα και την κοινωνία. Είναι ένα πάρα πολύ ώριμο αίτημα της κοινωνίας. Η κοινωνία εν συνόλω απαιτεί να έχουμε ακαδημαϊκά ιδρύματα τα οποία να έχουν ένα υγιές ακαδημαϊκό περιβάλλον και σε κάποια ιδρύματα της χώρας μας αυτό σήμερα δεν ισχύει».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων υπογράμμισε ότι θα υπάρξουν κάποιες βελτιωτικές κινήσεις για να διορθωθούν στρεβλώσεις του υπάρχοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες θα ανακοινωθούν προσεχώς, και τόνισε: «συνολικά μελετάμε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το οποίο θα διαβουλευθούμε με όλους τους φορείς και θα το εισάγουμε στο δημόσιο διάλογο για μια ευρύτερη διαβούλευση μόλις αυτό ετοιμαστεί».

«Πριν από μερικούς μήνες ψηφίστηκε από την απερχόμενη κυβέρνηση ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εμείς διαφωνήσαμε με αυτό το σύστημα για πάρα πολλούς λόγους (…) δυστυχώς έγινε νόμος κράτους. Θα μπορούσαμε να έρθουμε τώρα και να πούμε καταργούνται όλα, δεν το κάναμε και δεν το κάναμε γιατί πάνω από όλα μας ενδιαφέρουν οι μαθητές και η εκπαιδευτική κοινότητα εν συνόλω» τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε: «Δεν μπορεί επειδή αλλάζουν οι κυβερνήσεις να επιφέρεται μια τεράστια αναστάτωση στο σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου. Γι αυτό είπαμε το εξής: είπαμε ότι θα ισχύσει το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως αυτό ψηφίστηκε πριν από μερικούς μήνες, θα επιφέρουμε κάποιες βελτιωτικές κινήσεις για να διορθώσουμε στρεβλώσεις του υπάρχοντος συστήματος , θα τις ανακοινώσουμε προσεχώς. Κατά τα λοιπά, όμως, δεν το αλλάζουμε αμέσως το σύστημα διότι ακριβώς σεβόμαστε την αγωνία των μαθητών και την αναστάτωση που θα επέφερε μια οποιαδήποτε αλλαγή σε ένα σύστημα που έχει ψηφιστεί».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ερωτηθείσα για το θέμα της Νομικής Σχολής στην Πάτρα η υπουργός είπε: «η Νομική της Πάτρας ήταν μόνο στα χαρτιά (…) συνεπώς δεν μιλάμε για κατάργηση με την έννοια αυτή δεδομένου ότι ακόμη δεν είχε ιδρυθεί τίποτα, είχε ιδρυθεί μόνο στα χαρτιά».

Είναι σαφές – συνέχισε η υπουργός – ότι «έγινε μια αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη από την προηγούμενη κυβέρνηση χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο (…), χωρίς ουσιαστικές μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας (…). Εμείς διαφωνήσαμε με αυτά. Όπως ξέρετε, όμως, πολλά από αυτά τα τμήματα έχουν μπει στα μηχανογραφικά, συνεπώς υποψήφιοι φοιτητές τα έχουν επιλέξει και μέλημα της Πολιτείας θα είναι αυτά να λειτουργήσουν εφόσον έχουν επιλεγεί από φοιτητές και βεβαίως θέτουμε τους Πρυτάνεις προ των ευθυνών τους να φροντίσουν ούτως ώστε αυτά τα τμήματα, τα οποία επέλεξαν να μπουν στα μηχανογραφικά, να λειτουργήσουν απρόσκοπτα με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς».

Για την ειδική αγωγή, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε πως πρόκειται για τεράστιο ζήτημα, τονίζοντας: «παραλάβαμε μια κατάσταση πάρα πολύ δύσκολη, διότι ενώ είχαν εξαγγελθεί οι προσλήψεις για 4.500 εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και βοηθητικό προσωπικό οι διαδικασίες ήταν πάρα πολύ πίσω. Επισπεύσαμε ήδη αυτές τις διαδικασίες, κάναμε ήδη μια πολύ γόνιμη συνάντηση με το ΑΣΕΠ, το οποίο δρομολογεί αυτήν τη διαδικασία και θα καταβάλω κάθε προσπάθεια ούτως ώστε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν η πρόσληψη των 4.500 εκπαιδευτικών ειδική αγωγής και βοηθητικού προσωπικού». Η υπουργός σημείωσε, επίσης, ότι «ξεκινάμε από ειδική αγωγή για έναν συγκεκριμένο λόγο, (επειδή) αναπτύσσεται ένας ιδιαίτερος δεσμός μεταξύ του εκπαιδευτικού και του παιδιού με ειδικές δεξιότητες».

Ερωτηθείσα για τη συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και αν τίθεται σε νέα βάση ο διάλογος με την Εκκλησία, η κ. Κεραμέως σημείωσε πως «ξεκινάει μια νέα συνεργασία από την αρχή, στη βάση μιας ειλικρινούς σχέσης με σεβασμό στους διακριτούς ρόλους Πολιτείας και Εκκλησίας».

Για την “πανεπιστημιοποίηση” των ΤΕΙ, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι «είναι κάτι που κοιτάμε ήδη» για να προσθέσει: «Εμείς πιστεύουμε πάρα πολύ στην τεχνολογική εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι πρέπει ως Πολιτεία να την ενισχύσουμε, να περάσουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στήριξης της τεχνολογικής εκπαίδευσης».

Τέλος, σε ερώτηση για το πότε θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός απάντησε: «όπως ακριβώς είναι το πρόγραμμα, προς το τέλος Αυγούστου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα τα τελικά».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης