«Τις χιλιάδες απολύσεις των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ, ενώ αυξάνονται ραγδαία το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι ανάγκες για προσλήψεις εργαζομένων» ανέδειξε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με ερώτηση που υπέβαλε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του κόμματος, Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος.
«Η κυβέρνηση κατέθεσε με τη μορφή τροπολογίας την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ για την περαιτέρω ιδιωτικοποίησή τους, καθώς το 10% του μετοχικού τους κεφαλαίου έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί από το 2013. Με την τροπολογία που εγκρίθηκε μειώνεται περαιτέρω το σύνολο κατά 2.000 υπαλλήλους (μείωση 4.500 εργαζομένων από το 2013) των 489 καταστημάτων των ΕΛΤΑ, ενώ κλείνουν, παράλληλα, 215 από αυτά μειώνοντας τις υπηρεσίες για γράμματα και δέματα σε όλη την Ελλάδα κι αυξάνοντας το κόστος τους για τον λαό. Οι απολύσεις γίνονται προκειμένου να παραδοθούν τα ΕΛΤΑ στους ιδιώτες με μικρό “εργασιακό κόστος”, ενώ στην πραγματικότητα, με βάση τις αυξανόμενες ανάγκες, θα έπρεπε να πραγματοποιούνται προσλήψεις» ανέφερε ο κ. Νικολάου-Αλαβάνος.
«Η εξέλιξη αυτή είναι το προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα της στρατηγικής της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων για την “απελευθέρωση της αγοράς”, δηλαδή την παράδοσή της στους επιχειρηματικούς ομίλους. Σε αυτό το πλαίσιο, τα ΕΛΤΑ απαξιώθηκαν συστηματικά, λειτουργούν με κριτήριο το κέρδος στον ανταγωνισμό τους με τους άλλους ομίλους που επιδιώκουν να μεγαλώσουν το μερίδιό τους στην αγορά. Ιδιαίτερη ευθύνη έχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που προώθησε παραπέρα τη στρατηγική αυτή, εντάσσοντας τα ΕΛΤΑ στο “Υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων”, ανοίγοντας τον δρόμο στην ολοκλήρωσή της από την κυβέρνηση της ΝΔ» σημείωσε ο ευρωβουλευτής.
«Αυτή η πολιτική έχει κάνει τις ταχυδρομικές υπηρεσίες πανάκριβο εμπόρευμα για τον λαό ενώ η κερδοφορία των ομίλων έχει εκτοξευτεί, ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας. Οι εργαζόμενοι του κλάδου αποτελούν ένα από τα σκληρότερα εκμεταλλευόμενα τμήματα της εργατικής τάξης: Εντατικοποίηση της εργασίας, πλήρως ελαστικοποιημένος χρόνος εργασίας, συμβάσεις ορισμένου χρόνου, μεροκάματα πείνας, σε πλήρη έκθεση στον ιό και την πανδημία, με τεράστιο φόρτο δουλειάς. Ιδιαίτερα στις ταχυμεταφορές (courier) οι εργαζόμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι με την παντελή απουσία μέτρων ασφάλειας και την περίοδο της πανδημίας, ενώ εργατικό ατύχημα στους δρόμους της Αθήνας στην πρόσφατη κακοκαιρία ανέδειξε ότι βρίσκονται εκτεθειμένοι σε κάθε λογής κίνδυνο, καθώς βγαίνουν στον δρόμο ακόμη και μέσα στον χιονιά είτε με μηχανάκια είτε πεζοί.
»Η συνεχιζόμενη πολιτική απολύσεων, κλεισίματος καταστημάτων, ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων οδήγησε στη “λευκή πετσέτα” που έριξαν τα ΕΛΤΑ courier την περίοδο των γιορτών, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στην αυξημένη διακίνηση» πρόσθεσε.
«Διακηρυγμένος κυβερνητικός στόχος» συνέχισε ο κ. Νικολάου-Αλαβάνος «είναι η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, η είσοδος νέου στρατηγικού επενδυτή που θα εξαγοράσει την κερδοφόρα εταιρεία, για την οποία ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει ολόκληρες περιουσίες. Τα παραπάνω αποτελούν κατεύθυνση της ΕΕ με βάση τις οδηγίες 97/67, 2002/39, 2008/6, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς των ταχυδρομείων και ταχυμεταφορών, η οποία ζημιώνει πολλαπλά τόσο το κοινό αυτών των υπηρεσιών όσο και τους εργαζόμενους στον κλάδο». Βάσει αυτών, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ κατέθεσε στην Επιτροπή τα εξής ερωτήματα:
«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή για την απόλυση 2.000 εργαζόμενων και τη μείωση των μισθών και των δικαιωμάτων των μελλοντικών εργαζόμενων, που επιπλέον αφήνουν ακάλυπτες τις ανάγκες των απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας για δέματα και γράμματα, κλείνοντας 215 καταστήματα των ΕΛΤΑ; Για το γεγονός ότι η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και του ταχυδρομείου επιτάσσουν την πρόσληψη και όχι απόλυση προσωπικού των ΕΛΤΑ, την αύξηση των μισθών και των δικαιωμάτων, με μόνιμη και σταθερή δουλειά για τους εργαζόμενους τους, τη θωράκιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων του κλάδου; Για την ανάγκη για άμεσα μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων με ευθύνη της κυβέρνησης και της εργοδοσίας;».