“Οι υπό κρίση δηλώσεις αποτελούν οι ίδιες μνημείο συσκότισης και διαστρέβλωσης της αλήθειας και εντάσσονται στην γενικότερη προσπάθεια συγκάλυψης του σκανδάλου”, τονίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Α’ αντιπρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών, Γιώργος Κατρούγκαλος, σχολιάζοντας τις πρόσφατες δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου περί, όπως είπε, “δήθεν, διαστρέβλωσης από το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ του νομοσχεδίου για τις υποκλοπές”.
Ειδικότερα, ο Γ. Κατρουγκαλος επισημαίνει πως “ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατήγγειλε από την πρώτη στιγμή την τροπολογία Πικραμμένου που απαγόρευε στην αρμόδια από το Σύνταγμα αρχή, την ΑΔΑΕ, να ενημερώνει όσους παρακολουθούνταν όταν δεν συνέτρεχε αντίθετος λόγος εθνικής ασφάλειας, και που είχε τον προφανή σκοπό να συγκαλύψει και μάλιστα αναδρομικά, επισυνδέσεις της ΕΥΠ για τις οποίες δεν υπήρχε λόγος εθνικού συμφέροντος”. “Η ρύθμιση αυτή, όπως ο ίδιος ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ αλλά και η πρόσφατη έκθεση της Αρχής επεσήμαναν, είναι αντίθετη στο Σύνταγμα και στην ΕΣΔΑ. Για το λόγο αυτό, το κόμμα μας έχει καταθέσει έγκαιρα τροπολογία για την κατάργηση της”, σημειώνει, προσθέτοντας πως “με το νομοσχέδιο δεν καταργείται αυτή η αντίθετη στον ευρωπαϊκό νομικό πολιτισμό διάταξη, αλλά ουσιαστικά θεσμοποιείται η ομερτά που η κυβέρνηση θέλει να επιβάλλει ως προς τις πρόσφατες παρακολουθήσεις, εφόσον, μέχρι τις εκλογές, δεν θα ξέρουμε ποιος ήταν ο λόγος εθνικής ασφάλειας για τον οποίον παρακολουθούνταν όχι μόνο ο κ. Ανδρουλάκης ή ο κ. Κουκάκης, αλλά και όσα άλλα θύματα παρακολουθήσεων του Predator ενδεχομένως βρίσκονταν και σε παράλληλη επισύνδεση από την ΕΥΠ”. “‘Αρα η κυβέρνηση αφήνει σκόπιμα να συντηρείται το τοξικό κλίμα που η ίδια καταγγέλλει, μην επιτρέποντας να δοθούν απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα: Για ποιο λόγο εθνικής ασφάλειας παρακολουθούνταν ο κ. Ανδρουλάκης και ο κ. Κουκάκης; Υπάρχουν επισυνδέσεις πολιτικών ή άλλων προσώπων από την ΕΥΠ, παράλληλα με τις παρακολουθήσεις του PREDATOR, όπως αποδεδειγμένα συνέβη στις δύο πιο πάνω περιπτώσεις;”, αναφέρει και συνεχίζει: “Το νομοσχέδιο με βάναυσα αντισυνταγματικό τρόπο επιχειρεί να παραγκωνίσει πλήρως την ΑΔΑΕ, η οποία είναι κατά το Σύνταγμα η αρμόδια αρχή για την προστασία του απορρήτου. Η απόφαση για την ανακοίνωση της παρακολούθησης στον παρακολουθούμενο δεν ανατίθεται πια σε αυτήν, όπως ίσχυε μέχρι την αντισυνταγματική και αντίθετη στην ΕΣΔΑ τροπολογία Πικραμμένου, αλλά σε τριμελές όργανο, όπου την πλειοψηφία θα έχουν ο διοικητής και η εισαγγελέας της ΕΥΠ. Η ΑΔΑΕ δεν συμμετέχει με κανένα τρόπο στον προσδιορισμό του καταλόγου των παράνομων λογισμικών, που αποφασίζεται με ανέλεγκτη κρίση του διοικητή της ΕΥΠ. Ο τελευταίος αποφασίζει μόνος του και για άλλα σημαντικά θέματα, όπως η καταστροφή του υλικού παρακολούθησης και πριν από το – ήδη πολύ σύντομο – εξάμηνο που καθιερώνει ο νόμος, χωρίς άδεια ούτε ενημέρωση της ΑΔΑΕ”.
“Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει έναν ορισμό της εθνικής ασφάλειας που είναι προβληματικά ευρύς, ενώ δεν καλύπτει το βασικό κενό που έχει επισημάνει ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ στην Επιτροπή Θεσμών: να υπάρχει συνοπτική αιτιολογία για τον ακριβή λόγο εθνικής ασφάλειας για τον οποίο διατάσσεται η παρακολούθηση, ώστε να μπορεί να ασκήσει έλεγχο η Ανεξάρτητη Αρχή. Και αυτή η προσπάθεια συγκάλυψης του σκανδάλου και των προσωπικών ευθυνών του πρωθυπουργού θα πέσει στο κενό”, καταλήγει ο Γ. Κατρούγκαλος.