Με 157 ψήφους υπέρ, έναντι 133 κατά και ένα παρών, ψηφίστηκε επί της αρχής νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» από την ολομέλεια.

Με 157 ψήφους υπέρ, έναντι 135 κατά και δύο παρών, ψηφίστηκε υπουργική τροπολογία (αρ. 298/ειδ. 5) που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει διατάξεις που προβλέπουν επιδοτήσεις προς τις ΔΕΥΑ για οφειλές σε ηλεκτρική ενέργεια, εάν αυτές συγχωνευτούν στην ΕΥΔΑΠ ή την ΔΕΥΑΘ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι δύο ονομαστικές ψηφοφορίες διεξήχθησαν μετά από αίτημα που κατέθεσε το ΚΚΕ. Στην ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του νομοσχεδίου ψήφισαν συνολικά 291 βουλευτές, ενώ στην ονομαστική ψηφοφορία της τροπολογίας συνολικά ψήφισαν 294 βουλευτές.

Με αυξημένη πλειοψηφία ψηφίστηκε τροπολογία (αρ. 299/ειδ. 6) με τα μέτρα για τις τράπεζες, την χορήγηση του επιδόματος επικινδυνότητας στα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, καθώς και τη δωρεάν χορήγηση φαρμάκων σε χαμηλοσυνταξιούχους. Υπέρ της τροπολογίας ψήφισαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση, Νίκη και Σπαρτιάτες. Παρών ψήφισαν ΚΚΕ, Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας.

Τρίτη υπουργική τροπολογία (αρ. 300/ειδ. 7) που προβλέπει διάφορες αναστολές και παρατάσεις σε υποχρεώσεις και καταληκτικές ημερομηνίες ψηφίσθηκε από τη ΝΔ. Καταψήφισαν ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση, Νέα Αριστερά Νίκη και Σπαρτιάτες. Παρών ψήφισε η Πλεύση Ελευθερίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κλείνοντας τη συζήτηση τόνισε ότι «κάνουμε ένα σημαντικό ουσιαστικό πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Αφορά τον πρώτο από τους πέντε πυλώνες του σχεδίου δράσης που έχει καταρτιστεί μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει χρονοδιαγράμματα, πόρους και ορόσημα».

Η χώρα, πρόσθεσε ο υπουργός, «για πρώτη φορά διαθέτει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που δημιουργήθηκε τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2024». Οι προσλήψεις, που αξίωνε η αντιπολίτευση, πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας, «δεν αρκούν από μόνες τους για να αντιμετωπιστούν τα διαχρονικά προβλήματα που έχει ο σιδηρόδρομος. Απαιτείται ουσιαστική, επίμονη προσπάθεια. Εμείς συνεχίζουμε με σοβαρότητα, μεθοδικότητα, επιμονή και σταθερά βήματα. Η κυβερνητική πλειοψηφία έχει δείξει ότι ενεργεί με ευθύνη και διαθέτει πραγματική ενσυναίσθηση».

Ν. Ταχιάος: «Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ασφαλέστερο από οποιοδήποτε άλλο σιδηροδρομικό μέσο»

«Το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων συζητείται εδώ και 12 μήνες και έχει αξιολογηθεί για την ποιότητά τους και από την αρμόδια επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που την απαρτίζουν διακεκριμένοι ακαδημαϊκοί καθηγητές» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι δεν αποτελεί τιμή σε όσους με θεατρικό και εισαγγελικό ύφος προσπαθούν να μονοπωλήσουν την οδύνη τους για τα θύματα και την τραγωδία των Τεμπών. Απέρριψε όπως είπε, «τις ακρότητες», αλλά και τις «σαθρές και ακαταλόγιστες καταγγελίες», λέγοντας ότι και τα δύο λειτουργούνε ως συγκοινωνούντα δοχεία που ευνοούν τα άκρα, που στρέφονται και δηλητηριάζουν την Δημοκρατία. Ο κ. Ταχιάος επεσήμανε ότι με τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, μπαίνει τέλος στο «ανεκτέλεστο» που επικρατούσε επί χρόνια στις αναθέσεις στα δημόσια έργα και αυτό αποτελεί τομή.

Σχετικά με την ασφάλεια του μετρό της Θεσσαλονίκης, είπε ότι θα πρέπει να διαφυλαχθεί και να προστατευτεί. Είναι ασφαλέστερο από οποιοδήποτε άλλο σιδηροδρομικό μέσο, καθώς είναι εντελώς διαφορετικό, γιατί δεν είναι εκτεθειμένο τόσο πολύ σε εξωτερικούς παράγοντες. Αυτό που συνέβη το περασμένο Σάββατο, ήταν μια βλάβη που προκάλεσε την αυτόματη διακοπή της κυκλοφορίας και οι επιβάτες δεν περπάτησαν ούτε πάνω σε ηλεκτροφόρα καλώδια, ούτε σε λαγούμια, ούτε στα σκοτάδια όπως γράφτηκε. Έγιναν όσα προβλέπονται από τους κανόνες και τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Σχετικά με το κόστος του μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος είπε ότι για την βασική του γραμμή η σύμβαση κλείνει περίπου στο 1,6 δισ. ευρώ και μαζί με την επέκταση στην γραμμή Καλαμαριά θα κοστίσει στα 3 δισ. ευρώ, δεν υπάρχει κανένας τριπλασιασμός που λέχθηκε.

Ο υφυπουργός ανέφερε ότι σήμερα ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, έστειλε επιστολή στον κ. Σταϊκούρα όπου του ζητάει να «συναντήσει» την Αττικό Μετρό για τον σταθμό των Εξαρχείων, δηλαδή να μην προβαίνει σε δικαστικές παρεμβάσεις για να αμυνθεί απέναντι σε όσους ζητούν να μην γίνει ο σταθμός. Αυτές οι καθυστερήσεις, είπε ο κ. Ταχιάος, έχουν επίπτωση στο κόστους του έργου – και πρόσθεσε απευθυνόμενος στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ότι «εάν θέλετε να προστατεύσετε την αξία του Μετρό, θα πρέπει εσείς να ‘συνετίσετε’ τον δήμαρχο Αθηναίων και να αποφασίσει με ποιους θέλει να είναι: Με τους λίγους που δεν θέλουν στα Εξάρχεια το μετρό, ή με τους πολλούς Αθηναίους που θέλουν το μετρό και χρειάζονται και θέλουν να ζήσουν με αυτό».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης