«Σύγχρονα εργαλεία ανάπτυξης και προώθησης των τουριστικών επιχειρήσεων και ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» ήταν το θέμα της εσπερίδας που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης στα Χανιά με στόχο να συζητηθούν τρόποι και εμπειρίες που μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη και την προώθηση των τουριστικών επιχειρήσεων, με αφορμή και τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού.

Προσκεκλημένος στην εκδήλωση ο Γιώργος Καμίνης, καθώς ο δήμος Αθηναίων θεωρείται «ένα λαμπρό παράδειγμα ανάπτυξης του τουρισμού για τα τελευταία χρόνια». Ο δήμαρχος Αθηναίων μοιράστηκε με τους συμμετέχοντες τα αποτελέσματα των ενεργειών του δήμου σχετικά με θέματα τουρισμού, επιμένοντας πως τα θετικά αποτελέσματα είναι πάντα αποτέλεσμα καλών συνεργασιών και αντίληψης των δεδομένων. «Αποδέχτηκα την πρόσκληση του δημάρχου Χανίων διότι ήθελα να γνωρίσω και το τι γίνεται στην Κρήτη με τα θέματα τουρισμού, για τις συνεργασίες δήμου και Περιφέρειας ,καθώς και να μεταφέρω τις εμπειρίες μου σε θέματα τουρισμού ως δήμαρχος Αθηναίων» είπε ο κ. Καμίνης, δηλώνοντας ότι ο δήμος της Αθήνας κατάφερε να γίνει σημαντικός αυτόνομος τουριστικός προορισμός τα τελευταία χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Φτιάξαμε μία τουριστική σύμπραξη με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με την Aegean Airlines και τον ΣΕΠΕ και με μία αξιόλογη υψηλού επιπέδου τουριστική καμπάνια που ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζεται και φέτος με αποτέλεσμα. Το 2012 είχαμε 2,5 εκατ. αφίξεις στην Αθήνα, ενώ το 2017 είχαμε 5 εκατ. αφίξεις και το 2018 οι αφίξεις θα σπάσουν και αυτό το ρεκόρ. Πρέπει να υπάρχουν συνεργασίες. Πρέπει να συνεργαζόμαστε και αυτή είναι η δουλειά των δήμων, και με άλλους δημόσιους φορείς με τις Περιφέρειες και το κράτος και με τους ιδιώτες. Πρέπει να δημιουργούνται συμπράξεις. Ένας δήμος όταν το πράττει αυτό βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση διότι έχει και εποπτεία της πόλης του και ξέρει ποιοι είναι οι παράγοντες του τουρισμού, Έτσι μπορεί να κάνει συμφωνίες, να προσφέρει κίνητρα και αντικίνητρα και νομίζω ότι όταν προχωρήσουμε όλοι μαζί έτσι, όλοι έχουμε να κερδίσουμε» είπε ο δήμαρχος Αθηναίων.

Τ. Βάμβουκας: Υπάρχει ένας ολόκληρος σχεδιασμός, ένα πρωτόγνωρο εργαλείο ανάπτυξης που θα αλλάξει εντελώς τα Χανιά τα τέσσερα επόμενα χρόνια

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Χανίων Τάσο Βάμβουκα, ο οποίος παρουσίασε τον σχεδιασμό, τις πρωτοβουλίες και τις ενέργειες της δημοτικής αρχής για τη στήριξη του τουρισμού στα Χανιά, ο δήμος επιχειρεί την υλοποίηση ενός στρατηγικού σχεδίου που ως κεντρικό άξονα της ανάπτυξής του είχε τη βελτίωση των υποδομών, με την παράλληλη αναβάθμιση, βελτίωση και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος του δήμου, καθώς και την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών στους επισκέπτες του. «Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης εκτός των άλλων είναι κυρίως η διαρκής και στοχευμένη βελτίωση των υποδομών, ώστε αυτές να διευκολύνουν κατοίκους και επισκέπτες… Οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει τις τελευταίες δεκαετίες σε αυτό το τμήμα είναι ελάχιστες, ενώ τα Χανιά είναι μία περιοχή με προίκα που ξεκινάει από την παλιά πόλη και φτάνει μέχρι τα Λευκά Όρη, μπορεί να αλλάξει δραστικά, να βελτιώσει την ζωή των κατοίκων και να απορροφήσει μεγάλο μέρος των ολοένα αυξανόμενων επισκεπτών, τονώνοντας την τοπική οικονομία και ανάπτυξη. Σήμερα υπάρχει ένας ολόκληρος σχεδιασμός που ήδη έχει ενταχθεί σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με χρηματοδότηση 11 εκατ. ευρώ. Ο σχεδιασμός αυτός αποτελεί ένα πρωτόγνωρο εργαλείο ανάπτυξης για την πόλη και τον δήμο, που διαρκώς εμπλουτίζεται με παρεμβάσεις, ιδέες και οικονομικούς πόρους και θα αλλάξει εντελώς τα Χανιά μέσα στα τέσσερα επόμενα χρόνια» δήλωσε χαρακτηριστικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τοπική αυτοδιοίκηση κύριο μέλημα έχει να προωθεί το συμφέρον της τοπικής κοινωνίας, να χαράσσει στρατηγικές, που αφορούν στην τοπική ανάπτυξη και να προωθεί και να ενθαρρύνει συνέργειες μεταξύ των δημόσιων αλλά και ιδιωτικών φορέων, με βασικό στόχο τη συνεχή διασφάλιση ενός τόπου απολύτως φιλικού σε επισκέπτες αλλά και μόνιμους κατοίκους, ανέφερε η αντιδήμαρχος Τουριστικής Πολιτικής του Δήμου Χανίων, Ελπίδα Τσιτσιρίδη. «Με δεδομένο ότι ο τουρισμός είναι μια δραστηριότητα -περισσότερο από κάθε άλλη- οι τάσεις της οποίας αντανακλούν επιλογές μα και προσδοκίες των ενδιαφερόμενων, η ποιότητα του κάθε προορισμού διαμορφώνεται απολύτως συναρτήσει του μίγματος τοπικής κοινωνίας – πολιτισμού – φυσικού περιβάλλοντος και, στο πλαίσιο αυτό η τοπική αυτοδιοίκηση και οι λοιποί εμπλεκόμενοι στον τουρισμό φορείς οφείλουν να διαδραματίσουν τον ρόλο που τους αναλογεί» είπε.

Τα θέματα, που απασχόλησαν την εσπερίδα, μεταξύ των άλλων αφορούσαν στα προγράμματα ΕΣΠΑ Ενίσχυσης Τουριστικών ΜΜΕ καθώς και ποια χρηματοδοτικά εργαλεία είναι διαθέσιμα για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Επίσης το πώς οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες συμβάλλουν στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων και των προορισμών, αλλά και το πώς αντλούν δεδομένα για να παραχθεί η γνώση, που θα οδηγήσει την επιχείρησή στο επόμενο επίπεδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης