Την μεγάλη σημασία που μπορεί να έχει η σύζευξη της ελληνικής Διασποράς με την οικονομική διπλωματία σε έναν εξίσου αμοιβαία ωφέλιμο ρόλο, τονίζει με άρθρο του ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης.

Αφορμή η υβριδική εκδήλωση με θέμα την ελληνική Διασπορά ως επιχειρηματικό δίκτυο, που οργάνωσε πρόσφατα η ΑΧΕΠΑ και η ΠΑΔΕΕ, η Παγκόσμια Διακοινοβουλευτική Ένωση Ελληνισμού, στο Πολεμικό Μουσείο στην οποία συμμετείχε και ο ίδιος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κ. Φραγκογιάννης χαρακτηρίζει ως «πολύ σημαντικές» τις δύο οργανώσεις, αφενός την ΑΧΕΠΑ, για το σημαντικό έργο της στην Ελλάδα, και στο εξωτερικό, η οποία γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια ύπαρξής της και αφετέρου για την ΠΑΔΕΕ, η οποία συσπειρώνει τους δέκαδες εκλεγμένους κοινοβουλευτικούς με ελληνική καταγωγή σε πολλές χώρες του κόσμου.

Εστιάζοντας στο θέμα της εκδήλωσης, τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού δικτύου σε επίπεδο ελληνικής Διασποράς, ο υφυπουργός Εξωτερικών τονίζει ότι «ένα τέτοιο δίκτυο έχει τεράστια αξία και σημασία» επισημαίνοντας ότι και στο επίπεδο της Οικονομικής Διπλωματίας «η ελληνική Διασπορά μπορεί να διαδραματίσει εξίσου αμοιβαία ωφέλιμο ρόλο». Ειδικότερα, στο πλαίσιο της σκληρής δουλειάς που γίνεται εκ μέρους της Ελλάδας «για να δημιουργήσουμε την καλύτερη εκδοχή της πατρίδας μας, μια πατρίδα για την οποία θα περηφανεύονται και θα καμαρώνουν όλοι. Ευελπιστούμε ότι οι ομογενείς μας, έχοντας ανακτήσει την εμπιστοσύνη στη χώρα μας, θα την προτιμήσουν, όχι μόνο για τις διακοπές τους, αλλά και για τις επενδύσεις τους».

Σε αυτό το σημείο ο υφυπουργός Εξωτερικών παραθέτει ως «απτό παράδειγμα» τον Θεσσαλονικιό Αλμπέρτ Μπουρλά, επισημαίνοντας ότι «ο ρόλος του στην επιλογή της πολυεθνικής φαρμακοβιομηχανίας Pfizer να δημιουργήσει δύο παγκόσμια κέντρα στη γενέτειρά του, υπήρξε καταλυτικός και ήδη στη Θεσσαλονίκη εργάζονται περισσότερα από 500 άτομα – το 15% από αυτούς, Έλληνες που επέστρεψαν από χώρες του εξωτερικού».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ο Μπουρλά δεν είναι μόνος του» υπογραμμίζει ο κ. Φραγκογιάννης. «Υπάρχουν αναρίθμητοι Έλληνες που, είτε διευθύνουν, είτε βρίσκονται σε υψηλόβαθμες θέσεις επιχειρήσεων στο εξωτερικό. Πολλές δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα, ενώ άλλες αναζητούν ελκυστικούς επενδυτικούς προορισμούς. Πρόσφατη έρευνα της Accenture για λογαριασμό του ΣΕΒ, με αντικείμενο την προσέλκυση επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας, αναφέρει ότι σε πολλές περιπτώσεις «ήταν οι Έλληνες ομογενείς σε ηγετικές θέσεις στο εξωτερικό, που μοιράστηκαν την πληροφόρηση έγκαιρα και μπόρεσαν να ασκήσουν επιρροή, ώστε να επιλεγεί η Ελλάδα ως επενδυτικός προορισμός».

Αυτά τα νέα δεδομένα, καταλήγει ο κ. Φραγκογιάννης, έχουν οδηγήσει το υπουργείο Εξωτερικών σε νέους σχεδιασμούς και στρατηγικές: «Διερευνούμε τη θεσμοθέτηση του ‘επιστημονικού διπλωμάτη’ και υποστηρίζουμε πρωτοβουλίες όπως την οργάνωση Silicon Valley Greek Hub, που στοχεύει στην προώθηση δράσεων καινοτομίας και υποστήριξης νεοφυών επιχειρήσεων. Προωθούμε νομοθεσίες που υποστηρίζουν και προσελκύουν τους ‘ψηφιακούς νομάδες’. Έχουμε ήδη δημιουργήσει ένα ευνοϊκό περιβάλλον φορολογίας και επενδυτικών κινήτρων με αποτέλεσμα την αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων. Τέλος, ευελπιστούμε ότι η διευκόλυνση της ψήφου των αποδήμων είναι ένα ακόμη βήμα στην ανάπτυξη μιας διαφορετικής σχέσης μεταξύ της ελληνικής Πολιτείας και της Διασποράς που θα είναι αμοιβαία επωφελής για όλους μας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης