Σαφώς απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων που έχει στα χέρια του το κυβερνητικό επιτελείο, τρεις εβδομάδες πριν από την προσφυγή στην κάλπη.

Η κρίσιμη ημερομηνία για την εκλογική επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας θεωρείται η Παρασκευή, όταν και θα εμφανιστούν στα κομματικά γραφεία οι τελευταίες μετρήσεις, που θα περιλαμβάνουν τα εκλογικά ψηφοδέλτια του κόμματος, αλλά και την εσωκομματική διαμάχη στο ΠΑΣΟΚ με την εκλογική εκπαραθύρωση του Κώστα Σημίτη.

Έως τώρα, στο κομματικό επιτελείο της Ρηγίλλης είναι «κουμπωμένοι», καθώς τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων -φανερών και κρυφών- πιστοποιούν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που εξακολουθεί να υπάρχει για τον πρωθυπουργό είναι η αποστασιοποίηση ενός σημαντικού τμήματος των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας.

Πρόβλημα και η χαμηλή συσπείρωση

Η συσπείρωση του εκλογικού σώματος είναι χαμηλή, ενώ οι διαρροές προς το ΠΑΣΟΚ και τον ΛΑΟΣ συνεχίζουν να είναι σε ποσοστά υψηλότερα του 4%.

Το νούμερο αυτό οι επιτελείς της Ρηγίλλης το μεταφράζουν κατά διπλό τρόπο.

Αφενός, ότι οι παρεμβάσεις του πρωθυπουργού την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε (ομιλία και ανακοίνωση του κυβερνητικού προγράμματος στη ΔΕΘ, τηλεοπτικές και έντυπες συνεντεύξεις, έναρξη ομιλιών σε κομματικά στελέχη) δεν επέφεραν αποτέλεσμα, καθώς το εκλογικό σώμα παραμένει αδιάφορο.

Αφετέρου, οι απογοητευμένοι της ΝΔ συνεχίζουν να αλληθωρίζουν προς τον ΛΑΟΣ και γι’ αυτόν τον λόγο αναμένεται να ενταθούν οι επιθέσεις κυβερνητικών και κομματικών στελεχών προς τον Γιώργο Καρατζαφέρη, με το γενικό σύνθημα «ψήφος στον ΛΑΟΣ είναι χαμένη ψήφος».

Από τα στοιχεία των ποιοτικών μετρήσεων, το συμπέρασμα το οποίο προκύπτει είναι ότι ο κ. Καραμανλής δεν έχει πείσει ούτε τους ψηφοφόρους της ΝΔ για έναν και πολύ απλό λόγο: γιατί δεν υλοποίησε, μέσα στα περίπου έξι χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία, όσα εξαγγέλλει ότι θα κάνει τώρα.

Η νέα κρίσιμη μέτρηση

Με δεδομένο ότι οι έως τώρα μετρήσεις είναι απογοητευτικές για τη Νέα Δημοκρατία -υπάρχουν μετρήσεις που φέρνουν ακόμη και αυτοδυναμία του ΠΑΣΟΚ- η επόμενη μεγάλη μέτρηση, που θα γίνει για λογαριασμό της ΝΔ και θα αφορά τα ψηφοδέλτια του κυβερνώντος κόμματος και τις καρατομήσεις στελεχών, θα κρίνει εν πολλοίς και την πορεία της εκλογικής μάχης.

Στη Ρηγίλλης θεωρούν ότι η επιλογή της καρατόμησης των «αρνητικών» ονομάτων (όσων, δηλαδή, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο ενεπλάκησαν στην σκανδαλολογία και σε κινήσεις που έβλαψαν το κυβερνητικό προφίλ) θα ενισχύσει την εικόνα της Νέας Δημοκρατίας και του Καραμανλή προσωπικά.

Στη Νέα Δημοκρατία γνωρίζουν -και δεν το κρύβουν- ότι η διαμάχη, οι αντιδράσεις και οι διαβουλεύσεις για το ψηφοδέλτιο Επικρατείας, αλλά και η θολή εικόνα για ονόματα όπως αυτά των τελευταίων «βατοπεδινών», όχι μόνο δεν ενίσχυσε την εικόνα του Καραμανλή, αλλά αντιθέτως έδειξε έναν πρωθυπουργό εγκλωβισμένο μεταξύ της «βαρωνίας» και των «αρνητικών» προσώπων.

Με βάση αυτή την διαπίστωση, η συσπείρωση της κομματικής βάσης είναι αδύνατη, εάν δεν αλλάξουν δραστικά κάποιες «συνθήκες».

Ετοιμάζεται γκρίζα διαφήμιση

Στις ευρωεκλογές, το spot με τα «παπαγαλάκια» όχι μόνο δεν… έπιασε προς όφελος της ΝΔ, αλλά αντιθέτως πολλοί θεωρούν ότι έκανε κακό και απομάκρυνε τους λεγόμενους κεντρώους ψηφοφόρους.

Εν τούτοις αναμένεται σύντομα νέο κύμα γκρίζας διαφήμισης. Αυτό θα οριστικοποιηθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες, όταν θα έχει γίνει πιο ξεκάθαρη η εικόνα για την πρόοδο της συσπείρωσης των ψηφοφόρων της ΝΔ.

Βεβαίως, θα κάνουν την εμφάνισή τους και διαφημιστικά μηνύματα της ΝΔ, με κυρίαρχη εικόνα αυτή του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, καθώς, παρά τις μετρήσεις που δείχνουν να έχει ισορροπηθεί η διαφορά στα προφίλ των Καραμανλή – Παπανδρέου, στη Ρηγίλλης θεωρούν ακόμη ισχυρό «χαρτί» της συντηρητικής παράταξης τον πρωθυπουργό.