Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς που συνοδεύτηκε με το μεγαλύτερο αριθμό προσλήψεων πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το ολοήμερο, τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μίλησε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στο Κόκκινο.
«Στόχος μας να κανονικοποιήσουμε την καθημερινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών» είπε ο υπουργός Παιδείας τονίζοντας «για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αναπληρωτές και εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη θέση τους.
Εστιάζοντας στα εναπομείναντα κενά ο κ. Γαβρόγλου ότι «θα ολοκληρωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα σημειώνοντας ότι σε αυτό το πρώτο κύμα προσλήψεων δόθηκε προτεραιότητα στην κάλυψη των κενών σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και ειδική αγωγή».
Ερωτηθείς για το φαινόμενο να μην ανακοινώνονται τα κενά από τις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνησε πως το υπουργείο Παιδείας έχει δεχθεί ανάλογες καταγγελίες και παραδέχθηκε πως θα πρέπει να βρεθεί μία λύση για τον έλεγχο τέτοιων περιπτώσεων.
Κάοντας ειδική αναφορά στο ολοήμερο σχολείο, επανέλαβε πως «από φέτος ο θεσμός επεκτείνεται σε 835 σχολεία απομακρυσμένων περιοχών και νησιών εμπλουτισμένα με ειδικότητες και δραστηριότητες».
Μιλώντας για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ο υπουργός παρουσίασε το τρίπτυχο των προβλημάτων του σημερινού συστήματος αλλά και νοοτροπίας του Λυκείου και της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση: το Λύκειο ως βαθμίδα έχει ακυρωθεί, οι εισαγωγικές δεν παίζουν κανένα παιδαγωγικό ρόλο και πολλοί υποψήφιοι δεν σπουδάζουν αυτό που επιθυμούν. Όπως σημείωσε πάνω από το 16% των υποψηφίων, ακόμη και με καλές βαθμολογίες, μένουν εκτός Τριτοβάθμιας. «Επομένως πρέπει να συμφωνήσουμε ποια προβλήματα πάμε να λύσουμε» επισήμανε.
Αναφερόμενος στις προτεινόμενες αλλαγές, προσέθεσε ότι το Λύκειο θα πρέπει να αποκτήσει τον εκπαιδευτικό, θεσμικό και γνωσιακό του ρόλο και οι εισαγωγικές εξετάσεις να αποδραματοποιηθούν. Κληθείς να σχολιάσει τις αντιδράσεις και τις κατηγορίες περί διπλών εξετάσεων σημείωσε ότι οι προτάσεις θα τεθούν σε διαβούλευση χαρακτηρίζοντας τη διαδικασία της συζήτησης και της συναίνεσης ως «στοιχείο πολιτικής ωριμότητας».
Ο κ. Γαβρόγλου στο τέλος της συνέντευξής του είπε πως όλα τα πολιτικά κόμματα θα πρέπει να συμφωνήσουν τι σημαίνει ότι «η εκπαίδευση αποτελεί εθνικό ζήτημα».