Φαύλος κύκλος και απόλυτη σύγχυση σχετικά με το θέμα της λήξης της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τη στιγμή της πρωθυπουργικής απόφασης για την πολιτική επιστράτευση των απεργών -την πρώτη εδώ και τουλάχιστον επτά χρόνια- έχει ξεκινήσει μια διελκυστίνδα ενεργειών, που περιπλέκουν το μείζον θέμα παρά το ξεκαθαρίζουν.

Κυβέρνηση, απεργοί και παραγωγικοί φορείς -που πλήττονται τα μάλα από τις κινητοποιήσεις- δεν φαίνονται να έχουν βρει κοινό σημείο αναφοράς.

Η κυβέρνηση με την απόφασή της να κηρύξει επίταξη των απεργών και με την ενεργοποίηση των διαδικασιών αποστολής των εγγράφων κλήτευσης στους ιδιοκτήτες φορτηγών Δημόσιας Χρήσεως, θέτει τους απεργούς στο «περιθώριο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παραγωγικοί φορείς ζητούν τη λύση της απεργίας, αλλά δεν επιθυμούν την ευθεία σύγκρουση με τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, καθώς γνωρίζουν ότι με αυτούς θα «συνεργαστούν» την επομένη της λήξης των κινητοποιήσεων. Ταυτόχρονα, κατηγορούν την κυβέρνηση για κακούς χειρισμούς, αδιαλλαξία και πολιτικό πείσμα.

Οι απεργοί, από την πλευρά τους, που δεν φαίνεται να έχουν την κοινωνική στήριξη με την απόφαση του πρωθυπουργού να κηρύξει πολιτική επιστράτευση, αντιμετωπίζουν, πλέον, στην ακραία περίπτωση της μη συμμόρφωσης, σοβαρότατες ποινικές κυρώσεις.

Η απίστευτη φαυλότητα των εμπλεκομένων αποκαλύφθηκε και με την πρωινή ένταση στον εξωτερικό χώρο του υπουργείου Μεταφορών, όπου παρατάχθηκαν δεκάδες ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ, διαμαρτυρόμενοι για την κυβερνητική απόφαση να προχωρήσει σε πολιτική επιστράτευση.

Οι δυνάμεις των ΜΑΤ, περίπου τρεις διμοιρίες, έκαναν χρήση δακρυγόνων, κάτι που όξυνε ακόμη περισσότερο τα ήδη οξυμένα πνεύματα.

Ταυτόχρονα, ενώ όλοι δηλώνουν έτοιμοι για διάλογο εξεύρεσης λύσης, ουδείς δείχνει διατεθειμένος να συνομιλήσει, καθώς οι απόψεις δεν συγκλίνουν και οι διαφορές είναι σοβαρές.

Από το πρωί έχει γίνει γνωστό -τουλάχιστον τρεις φορές- ότι επίκειται συνάντηση του υπουργού Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα, με τους απεργούς. Μια συνάντηση, που, παρά την κρισιμότητά της, έχει εξελιχθεί να μοιάζει με φαρσοκωμωδία, καθώς μετατέθηκε χρονικά, ενώ χρόνος για καθυστέρηση είναι σαφές ότι δεν υπάρχει.

Η συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών ξεκίνησε λίγο πριν τις 2:00 το μεσημέρι και τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στις συνομιλίες που έχουν οι συνδικαλιστές με τον υπουργό, Δημήτρη Ρέππα, και τον υφυπουργό, Νίκο Σηφουνάκη.

Νωρίτερα, είχε, ήδη, ξεκινήσει σε όλες τις Νομαρχίες η διαδικασία αποστολής των εγγράφων κλήτευσης στους ιδιοκτήτες φορτηγών Δημόσιας Χρήσεως, σε εφαρμογή της απόφασης του πρωθυπουργού να προχωρήσει σε πολιτική επιστράτευση.

Πάντως, σε μια προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην αγορά, τόσο των καυσίμων όσο και των λοιπών αγαθών, διαρρέεται ότι στην εκκολαπτόμενη συνάντηση θα βρεθεί λύση, καθώς οι ιδιοκτήτες ζητούν δημόσια δήλωση του υπουργού ότι το νομοσχέδιο δεν πρόκειται να ψηφιστεί εντός του Αυγούστου, γεγονός για το οποίο διαβεβαίωσε, ήδη, από χθες, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Χάρης Τσιόκας.

Η κυβέρνηση, που προχώρησε στο ύστατο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης, θεωρεί ότι βάζει μια τάξη στο χώρο των μεταφορών, καθώς, πλέον, το σύστημα θα κινείται στα ευρωπαϊκά δεδομένα, αφού απελευθερώνεται ένα κλειστό επάγγελμα. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ότι «τα κλειστά επαγγέλματα θα ανοίξουν, επειδή θα πρέπει να πέσουν οι τιμές, να ενισχυθεί ο προϋπολογισμός του κάθε νοικοκυριού και να βοηθηθεί η ανάπτυξη της χώρας».

Σύμφωνα, όμως, με τους γνωρίζοντες στην πράξη την αγορά, το νομοσχέδιο δεν «τερματίζει» τα κακώς κείμενα με τις διπλές και τριπλές άδειες, την έλλειψη μητρώου και την εφαρμογή ενός πλαισίου διαφάνειας σε ένα -εδώ και δεκαετίες- κλειστό επάγγελμα. Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες -στην πλειοψηφία τους- δηλώνουν πλέον «φαντάροι» και εμφανίζονται ανοιχτοί στο διάλογο με το υπουργείο Μεταφορών, σε περίπτωση άρσης της επιστράτευσης. Διαφορετικά, είναι αποφασισμένοι να δώσουν τα φορτηγά τους, αλλά δεν δέχονται την πολιτική επιστράτευση.

Εν τω μεταξύ, «στεγνές» από καύσιμα έχουν μείνει πολλές περιοχές της χώρας, ενώ οι πρώτες ελλείψεις στο ράφι έχουν γίνει ήδη ορατές, καθώς εντείνονται τα προβλήματα στην τροφοδοσία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε όλη την επικράτεια.

Η λίστα με τα πρατήρια που έχουν καύσιμα

Έντονα ήταν τα προβλήματα που υπήρξαν σήμερα το πρωί στα διυλιστήρια Ασπροπύργου με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εφοδιαστούν με καύσιμα ούτε τα βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης. Στις 13:15 όμως οι πύλες άνοιξαν και τα πρώτα φορτηγά ξεκίνησαν για να εφοδιάσουν πρατήρια της Αττικής και της επαρχίας.

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΜΑΡΙΝΟΥ ΑΝΤΥΠΑ 132 2109933513
ΓΕΡΑΚΑΣ, ΚΛΕΙΣΘΕΝΟΥΣ 55 2106005307
ΜΕΝΙΔΙ Λ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ 185 2102443887
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ 10,2 χλμ. ΑΤ. ΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ 2105598745 
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ 10,2 ΧΛΜ ΑΤ. ΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ 2105599490
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΠΑΛΗΝΗΣ ΠΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ 2106025132 
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΠΑΛΗΝΗΣ ΠΡΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ 2106025132
Αρτεμίσιο Ε.Ο. Κορίνθου – Τριπόλεως 2710227784
Νεστάνη Ε.Ο. Κορίνθου – Τριπόλεως 2710411645
Σπαθοβούνι Ε.Ο. Κορίνθου – Τριπόλεως 2741099510
Σπαθοβούνι μέσα στο χωριό 2741098065
Στο νομό Αχαΐας υπάρχουν τουλάχιστον 3 πρατήρια  
Στο νομό Αργολίδας υπάρχουν τουλάχιστον 7 πρατήρια  
Στο νομό Αρκαδίας υπάρχουν τουλάχιστον 5 πρατήρια  
Στο νομό Κορινθίας υπάρχουν τουλάχιστον 6 πρατήρια  
Στο νομό Ευβοίας υπάρχουν τουλάχιστον 8 πρατήρια  
Στο νομό Ευβοίας υπάρχουν τουλάχιστον 8 πρατήρια  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης