«Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια οι δαπάνες του προϋπολογισμού για την παιδεία σταθεροποιούνται στο 2,8% του ΑΕΠ» υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νέου κρατικού προϋπολογισμού.

«Στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων διατίθενται για το 2016 ποσά ύψους 590 εκατομμυρίων ευρώ, περισσότερα από εκείνα του 2015. Παράλληλα, δεν θίγονται τα κονδύλια για τη φοιτητική μέριμνα» πρόσθεσε ο κ. Φίλης, ενώ επισήμανε ότι «κεντρική επιδίωξη είναι να γίνουν εφέτος, μετά από πολλά χρόνια αδιοριστίας, διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Αναλόγως της πορείας των δημοσίων οικονομικών, σχεδιάζουμε το ενδεχόμενο χιλιάδων προσλήψεων εφέτος, προκειμένου να σταματήσει το φαινόμενο της κάλυψης των μόνιμων κενών από αναπληρωτές με χρήματα του ΕΣΠΑ» τόνισε ο υπουργός Παιδείας και προσέθεσε: «Παρά τον δημοσιονομικό καταναγκασμό, εμείς προχωρήσαμε φέτος σε προσλήψεις 22.616 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έναντι 18.469 πέρυσι, δηλαδή 4.147 περισσότερους, ποσοστό αύξησης 22,45%».

Ο κ. Φίλης επιτέθηκε στις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, κατηγορώντας τες για «ακραία νεοφιλελεύθερη αντίληψη», που δημιούργησε, όπως είπε, οξυμένα προβλήματα στην παιδεία τα χρόνια των μνημονίων, τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει η σημερινή κυβέρνηση.

«Το σχολείο της κρίσης πρέπει να γίνει σχολείο της ανάπτυξης χωρίς βιασύνες, αλλά με αποφασιστικότητα, χωρίς μονομέρειες, αλλά με επιδίωξη συναίνεσης, χωρίς να παραβλέπουμε αξιακές προσεγγίσεις» είπε ο υπουργός και σημείωσε ότι «προχωρούμε σε εθνικό και κοινωνικό διάλογο μέσα από παράλληλες διαδικασίες, χωρίς να οργανώνουμε μια διαδικασία νομιμοποίησης προειλημμένων αποφάσεων».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Υποσχόμαστε να ανοίξει τον Σεπτέμβριο το δημόσιο σχολείο από την πρώτη μέρα, χωρίς τα γνωστά προβλήματα των τελευταίων χρόνων. Για αυτήν την αυτονόητη υποχρέωση, εργαζόμαστε ήδη στο Υπουργείο Παιδείας προχωρώντας στις αναγκαίες διοικητικές και υπηρεσιακές μεταβολές» κατέληξε ο κ. Φίλης.

Πηγή φωτό άρθρου: Eurokinissi/Γιώργος Κονταρίνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης