Στη Βουλή φέρνει το θέμα του πολυήμερου αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης η ΝΔ, με ερώτηση του αντιπροέδρου του κόμματος Κωστή Χατζηδάκη προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη.
Ο κ. Χατζηδάκης επισημαίνει το πολλαπλό κόστος που προκαλεί στην ελληνική οικονομία ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής -για δεύτερη φορά- καθώς δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στη μεταφορά εμπορευμάτων, αυξάνοντας τον χρόνο και το κόστος μεταφοράς. Σύμφωνα με την ερώτηση του κ. Χατζηδάκη, αυτό έχει ως συνέπεια:
– Να βρίσκεται στον αέρα το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να πλήττεται η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η αποκρατικοποίησή της.
– Να δίνεται καίριο χτύπημα σε πολλές ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες, οι οποίες έχουν υποστεί τον τελευταίο χρόνο απανωτά πλήγματα από τα capital controls και την παρατεταμένη περίοδο αστάθειας.
– Να υπονομεύεται η παρουσία πελατών-κολοσσών όπως η HP και η Sony, οι οποίοι έγινε μεγάλη προσπάθεια για να έρθουν στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.
– Να δημιουργείται ένα περιβάλλον αποτρεπτικό για την προσέλκυση νέων επενδυτών και να πλήττεται περαιτέρω η αξιοπιστία της Ελλάδας, καθώς προβάλλεται διεθνώς η γενικότερη εικόνα μιας αποδιοργανωμένης χώρας, στην οποία δεν λειτουργούν ούτε οι στοιχειώδεις δομές.
Ο κ. Χατζηδάκης σημειώνει ακόμη ότι εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης, για τις μετακινήσεις εμπορευμάτων επιλέγεται πλέον η οδός μέσω Βουλγαρίας, ενώ άλλες εταιρείες αναγκάζονται να φορτώνουν τα εμπορεύματά τους σε φορτηγά οχήματα. Η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, και εκτιμάται πως κοστίζει 5 με 10 χιλιάδες ευρώ περισσότερα ανά συρμό. Είναι ανοιχτό, συνεπώς, το ενδεχόμενο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κληθεί να καταβάλει αποζημιώσεις στους πελάτες της.
Καταλήγοντας ο κ. Χατζηδάκης ρωτά τον υπουργό ποιο είναι τελικά ήταν το κόστος των ζημιών που υπέστη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης στο τέλος του προηγούμενου χρόνου και ποιο εκτιμάται ότι είναι μέχρι στιγμής το κόστος σ’ αυτή την 2η περίοδο αποκλεισμού.
Επίσης, ρωτάει την κυβέρνηση αν διαθέτει κάποιο σχέδιο για την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης και για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της στο μέλλον.