«Το μήνυμα της οδικής ασφάλειας και η καλλιέργεια σωστής οδικής συμπεριφοράς αποτελούν τη βάση για την πρόληψη των τροχαίων», υπογράμμισε ο Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας – Βουλευτής Ηρακλείου, Λευτέρης Αυγενάκης, παρουσιάζοντας το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας και Συμπεριφοράς της ΝΔ, στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Η παρουσίαση του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ημερίδας, με θέμα «Η κοινωνία της Κυκλοφορίας σήμερα και αύριο. Διασταυρούμενες ματιές», που διοργάνωσε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, την Παρασκευή 5 Μαΐου 2017, στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Δυστυχώς» ανέφερε ο κ. Αυγενάκης «τα τροχαία αποτελούν τη σημαντικότερη πληγή στη χώρα μας. Ο φόρος αίματος που πληρώνουμε στην άσφαλτο είναι ο υψηλότερος και ο βαρύτερος που πληρώνουμε ως Έλληνες πολίτες. Το κόστος σε ανθρώπινες ζωές, ιδίως, νέων ανθρώπων είναι ανεκτίμητο. Στη χώρα μας οι θάνατοι συνεπεία τροχαίου ατυχήματος σε ετήσια βάση φθάνουν κατά μέσο όρο τους 2.500, ενώ οι σοβαρά και ελαφρά τραυματίες αγγίζουν τους 30.000. Κάθε χρόνο αφανίζεται μία κωμόπολη από τη χώρα μας, ενώ μία επαρχιακή πόλη χρήζει νοσηλείας».

Ενώ ταυτόχρονα επεσήμανε ότι: «Παράλληλα, υπάρχουν και άλλες πολύ σημαντικές επιπτώσεις των τροχαίων. Εκτιμάται ότι τα τροχαία κοστίζουν περίπου 20 δις ευρώ ετησίως για περίθαλψη, αποκατάσταση, αποζημιώσεις σε συγγενείς θυμάτων, αναπηρικές συντάξεις, καταστροφή περιβάλλοντος, κ.α.. Επίσης, εκτιμάται ότι το 40% του κόστους στην υγεία είναι από τροχαία. Η Δημόσια Υγεία πλήττεται ανεπανόρθωτα από το τεράστιο κόστος που προκύπτει από διαμελισμούς, αναπηρίες, τετραπληγίες, τραυματισμούς, αιμορραγίες, κλπ. Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ. το «χαμένο ΑΕΠ» από τα οδικά ατυχήματα στην Ελλάδα ανέρχεται στο 5%».

»Αυτό το οποίο, συμβαίνει κάθε μέρα στους ελληνικούς δρόμους είναι μια εθνική τραγωδία. Δυστυχώς, είμαστε ουραγοί στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας. Η οδική ασφάλεια αποτελεί εθνικό ζήτημα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπισθεί. Το ζητούμενο είναι: ποιο μείγμα πολιτικής ακολουθούμε, ώστε να μειώσουμε τα τροχαία; Τι κάνουμε για να σταματήσει ο «πόλεμος» των δρόμων;» είπε ο κ. Αυγενάκης, θέτοντας ρεαλιστικά και προς σκέψη ερωτήματα για ν’ απαντήσει: «Πρέπει να δοθεί, ιδιαίτερη έμφαση πρέπει στην πρόληψη, στην ευαισθητοποίηση των πολιτών και στην εκπαίδευση για σωστή οδική συμπεριφορά. Κι εδώ ο δικός σας ρόλος, ως εκπαιδευτές, είναι εξαιρετικά σημαντικός».
Και υπογράμμισε: «Οδική ασφάλεια σημαίνει κυκλοφοριακή αγωγή, ουσιαστική εκπαίδευση, άρτια οδική υποδομή, σωστή συντήρηση, και έλεγχος με στόχο τη συμμόρφωση και την ανάπτυξη σωστής οδικής συμπεριφοράς».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

»Τα τελευταία χρόνια έχουμε αναπτύξει στο Ηράκλειο το Φόρουμ «Οδηγούμε με Ασφάλεια». Στόχος του φόρουμ είναι μέσα από δράσεις και εκδηλώσεις να ευαισθητοποιήσουμε όλους τους συμπολίτες μας για ασφαλή οδική συμπεριφορά. Έχουμε καταφέρει όλοι μαζί, μια πανστρατιά φορέων, έχουμε ενωθεί για ένα κοινό κοινωνικό σκοπό: εντείνουμε τις προσπάθειές μας για εξάλειψη των τροχαίων και βελτίωση της οδικής ασφάλειας» ανέφερε και ξεκαθάρισε ότι: «Στη Ν.Δ., έχουμε θέσει πολύ ψηλά στις πολιτικές μας προτεραιότητες το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Ήδη έχουμε παρουσιάσει ένα συγκροτημένο σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με τίτλο, «Προσέχω». Το όραμα μας για την οδική ασφάλεια έχει ως πρωταρχικό στόχο την εξάλειψη των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία».

«Έτσι», εξήγησε ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ, «αναπτύξαμε το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας και  Συμπεριφοράς, το οποίο περιλαμβάνει 6 προγράμματα:

1) Εκπαίδευση Oδικής Ασφάλειας
2) Επιτήρηση κυκλοφορίας. Η Τροχαία Παντού!
3) Ασφάλεια οδικών υποδομών
4) Αναβάθμιση τεχνικού ελέγχου οχημάτων
5) Προώθηση ευφυών συστημάτων μεταφοράς
6) Άμεση βοήθεια στους Παθόντες

»Όλοι μαζί ας καταλήξουμε σε μια συγκροτημένη στρατηγική για το θέμα της οδικής ασφάλειας. Για να μπορούμε, σε κάποια χρόνια από τώρα, να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα. Και να μπορούμε να πούμε ότι, ναι, όλοι μαζί σώσαμε ανθρώπινες ζωές, βελτιώνοντας την ασφάλεια στο δρόμο», δήλωσε ο κ. Αυγενάκης, καταλήγοντας στην ομιλία του.

Επιμέλεια: Άντζελα Πεΐτση

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης